Wie werkt er bij een reisbureau?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Wie werkt er bij een reisbureau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 20:16

Hoi,
ik ga in december naar Korea(zuid) en ben aan het (proberen) het ticket te boeken.
Pfff..wat een gedoe. Mss is hier iemand die er verstand van heeft? Ik dacht aan Bremen-Seoul met KLM.(nu nog €692,-)
Om in Bremen te komen wilde ik de bus regelen vanaf Groningen. Ik hoorde iemand zeggen dat dat zo'n goede verbinding is.
Die bus blijkt helemaal niet aan te sluiten op de heenweg helaas. Het valt me op dat info hierover nog niet zo makkelijk te krijgen is.
Dus kijk ik ook maar naar vluchten vanaf Dusseldorf, al is dat nogal 'ver' van huis.
Qua vluchten lijkt boeken op de site van KLM het voordeligst, maar hoe zit het dan met al die reclames van vliegwinkel/cheaptickets? Is dat dan onzin?
Iemand tips? Alvast hartelijk dank! :)

Oja als je naar Amsterdam-Seoul kijkt is de prijs plots €950,- en zijn er nog maar 3 plaatsen beschikbaar.. :wow: :?

__denise

Re: Wie werkt er bij een reisbureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:20

Ik zou gewoon daarvoor naar een reisbureau toe gaan/bellen. Mijn moeder werkt bij een reisbureau, die weten precies waar ze moeten kijken voor een goedkoop ticket en evt wat korting geven :j

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:23

Om even op jouw laatste zin te reageren, ik ben in feb. naar Dubai gevlogen, en vanaf Brussel was dit veel goedkoper dan vanaf Amsterdam!

Dit was dan wel met een andere maatschappij, maar scheelde 300(!) euro per ticket. We waren met z'n 5en dus reken maar uit! :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 22:47

Nou denise, ik ben ook geneigd om een reisbureau te vragen. Terwijl dit toch de tijd is van internet en alles zelf regelen.

Kelly, gek he? Dat het via A'dam zoveel duurder is. Wat een verschil ja voor 5 mensen! Daar kun je wel een stukje voor rijden + parkeren.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:21

Je kunt ook gewoon via cheaptickets of worldticketcenter boeken. Dan krijg je alle vluchten te zien en kan je ook kiezen voor vertrek van andere luchthaven oid. Dan kan je het beste vergelijken.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:19

Ja, wij vlogen met een andere maatschappij dan wel, maar scheelde een hoop geld, heb je er wel voor over, haha! (Wij hadden dan wel een tussenstop, maar dit was maar 1 uurtje extra in totaal. We konden gelijk gaan boarden toen we aankwamen in Qatar. Toen moesten we nog een klein uurtje vliegen, maar alles sloot aan dus zoveel meer tijd was het ook niet, en scheelde wel een hoop geld! :)

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:37

ik ben in 2009 van Amsterdam naar Seoul gevlogen. Geboekt via Tunafish (http://www.tnfsh.nl).
Hun hebben héél goede aanbiedingen maar je moet hiervoor wel het formulier op hun webpagina invullen of bellen.
Zelf heb ik vaker tickets bij hun gekocht en altijd waren ze zeer behulpzaam. Ook als ik, nadat ze tich opties hadden uitgezocht, afhaakte doen ze daar niet moeilijk over.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:31

dutchy: cheaptickets is helemaal niet cheap gek genoeg!

ja handig he Kelly? gewoon niet vanaf Schiphol scheelt al enorm.
gek eigenlijk

ik ga kijken Chely!

mijn moeder kijkt bij Turkish Airlines, moet nu wel eens gaan beslissen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 08:32

Tunafish had een goed voorstel! En nog wel via Schiphol!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:41

nou super! Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent?
Al plannen wat je wilt gaan zien in Z-Korea?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 21:54

ik heb nog niet geboekt hoor maar er was een aanbod van 690 euro. niet gek voor Schiphol.
kan ik gebracht en gehaald worden.
denk wel dat ik dat maar moet doen.
de busdienst naar Bremen is wel handig maar sluit vooral aan op Ryanair. dus dat wordt m niet.
ik ga in Seoul op kraamvisite bij mijn nieuwe nichtje, bijkletsen met mijn zusje en mss een dagje skiën.
verder heb ik (nog) niet zoveel met Z-Korea :=

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:38

ik weet niet waar je woont maar je zou ook kunnen proberen om in Dusseldorf bijv op te stappen! kan ook idd heel veel schelen!

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:47

Ik weet wel dat je bij vroegboekkorting bij reizen het voordeel hebt van veel lege stoelen van die betreffende vlucht. Dat kan misschien t verschil zijn wat jij noemde.. Hoe voller het vliegtuig des de meer we zouden betalen.. Uitgezonderd super last minutes..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 10:12

Ben ik weer even: ik zoek nu bij Vliegwinkel en vind tickets van 530 euro, via Antwerpen naar Amsterdam(TREIN!! :? )...en dan van Amsterdam naar Seoul in 1x!
Op woensdag/donderdag vliegen scheelt nogal dus zoek ik dat soort dagen. Astaloca, idd Dusseldorf is ook altijd een stuk voordeliger dan onze eigen luchthaven.
Liekemel voor vroegboeken ben ik een beetje laat. Sowieso loont het om de tijd te nemen en om je heen te vragen. Ik hoorde dus dat iemand via Antwerpen langs Amsterdam voordelig naar Afrika ging. (vanuit Friesland) :roll:

Op de heenweg moet je wel via het station Antwerpen (denk ik) en op de terugweg kun je vanaf Schiphol direct naar huis (lijkt me) Nog even navragen bij die vrienden. Op de heenweg gingen ze naar Antwerpen, kochten een treinkaartje en reden met de auto door naar Schiphol, tis een vreemde constructie :P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:03

Amalarab, vriend van me is naar afrika gegaan vanuit amsterdam naar londen en zo naar kaapstad :j Scheelde schijnbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:06

Je kan ook nog via Skyscanner kijken, die vindt de allergoedkoopste tickets :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:57

Astaloca schreef:
Amalarab, vriend van me is naar afrika gegaan vanuit amsterdam naar londen en zo naar kaapstad :j Scheelde schijnbaar?

Ja van Amsterdam eerst naar Parijs/London hoor je wel vaker. Maar dat je eerst naar Belgie moet en dan weer terug naar Amsterdam(met de trein)om verder te vliegen vind ik best gek!

Jans ik ga gelijk kijken! Dankje!

Edit: heb gekeken maar die geeft tickets van ongeveer 660 vanaf Schiphol met Aeroflot. Die is niet zo betrouwbaar heb ik gelezen. :o
Vanaf Dusseldorf 645,-
Vanaf Bremen 680,-

Heb overigens nog gehoord dat die sites kunnen zien hoe 'nodig je dat ticket hebt'. En hun prijzen opdrijven. Dan kun je het beste nog eens op een neutrale pc dat ticket opzoeken... :wow:

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:43

Tis geboekt, ik ga naar Seoul via Antwerpen! (via vliegwinkel.nl, 530,- excl boekingskosten)
Bedankt voor alle reacties!
*\o/*

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 17:34

ben inmiddels in Seoul (leuk!)

nog even een tip voor diegenen die ook via Antwerpen gaan!

ik moest op Schiphol het treinkaartje laten zien en dus 'bewijzen' dat ik daadwerkelijk van Antwerpen naar Schiphol met de trein ben geweest. nouja ze vroegen me honderduit en moest dus bluffen want was wel met de auto gegaan. :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:31

Ik werk inderdaad op een reisbureau, maar zie dat je antwoord hebt gekregen :D
Via een andere vertrekhaven als schiphol scheelt inderdaad een hoop geld!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 00:21

okee, heb inmiddels weer een ticket nodig voor Korea (incheon)
zit ik wat te zoeken op vliegwinkel via Antwerpen, is het dik 850 euro voor een ticket in augustus.
heeft iemand nog tips voor de voordeligste vliegdagen in augustus?
het is zo verschillend waarvandaan je boekt. het gaat van 856 euro tot 3000 euro om daar te komen. in december was het nog 556,-....
nu heb ik Bremen en Dusseldorf ook al geprobeerd. sites zijn langzaam en het zoeken best lastig.
cookies moet je steeds verwijderen anders gaat je prijs al helemaal omhoog, wie heeft DE SITE die makkelijk zoekt en je niet automatisch probeert op te lichten? :P of is het een utopie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:59

Skyscanner!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:03

dankje Liek ik ga het gelijk proberen!