Stedentripje Maastricht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Stedentripje Maastricht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:11

Hallo mensen,

Mijn vriend is 23 december jarig, en omdat hij nooit weet wat hij voor zijn verjaardag wil, leek het mij wel
leuk om een paar daagjes tussen kerst en oud en nieuw er tussen uit te gaan in eigen land.
Het leek me leuk om naar Maastricht te gaan, en nou zie ik wel allemaal leuke hotels en dergelijke, en sommige
recensies zien er ook prima uit. Het lijkt me toch leuk om wat persoonlijke ervaringen en tips aan te horen. Zodat
ik ongeveer weet wat ik kan verwachten.

Mijn budget: Wil het liefst 2 of 3 nachten, maar het liefst niet meer kwijt zijn
dan 400 euries.

Hebben jullie nog leuke hotel ideetjes? Of appartementjes mag ook. En wat moeten we vooral doen
in Maastricht.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Heranda

Re: Stedentripje Maastricht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:52

Ik lees ook even mee, want ga in oktober met 3 vriendinnen ook op stedentripje in / rondom Maastricht :j

Wij gaan sowieso boogschieten, kegelen en steengrillen bij Kegelhome Brasserie Geusselt Maastricht (via VakantieVeilingen) en 2 uur op een Vespa door Maastricht touren bij La Dolce Vespa. We gaan waarschijnlijk ook nog naar Aken (Duitsland) vanuit Maastricht!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:55

Dat klinkt wel ondernemend! Mijn vriend is zelf ook ondernemend. Die maak ik niet blij met 3 dagen shoppen helaas..

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:59

Bij ladolcevespa.nl zijn ook veel arrangementen! Vespa/solex rijden voor een (halve) dag, met picknick of diner erbij etc. :j
Wel een leuke manier om Maastricht te zien!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 10:34

Niemand tips of ideetjes?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:13

Het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je wilt. Wil je luxe, of hoeft dat voor jullie niet zo?
Volgens mij is dit wel een leuk hotel: http://www.beaumont.nl

En als je echt een keertje in luxe wilt overnachten, dan heb je in Maastricht natuurlijk het Kruisheren hotel: http://www.chateauhotels.nl/default.aspx?sc=7&taal=nl

En deze (is wel een bed en breakfast) lig in een mooi deel van Maastricht: http://www.bedandbreakfastinmaastricht. ... _home.html

Een dagje Aken kan ik je zeker aanbevelen. Dan zou ik als ik jullie was wel met de trein gaan, want als de kerstmarkt staat dan is er bijna geen parkeerplek te krijgen. Scooter huren is leuk, maar ook erg weersafhankelijk.
En mochten jullie willen relaxen en naar de sauna willen, dan zou ik persoonlijk de sauna in Aken kiezen en niet die in Valkenburg.

Ps. ik ben zelf nooit in bovenstaande hotels geweest, daarvoor woon ik te dicht bij Maastricht. ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:24

Mikkie schreef:
Het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je wilt. Wil je luxe, of hoeft dat voor jullie niet zo?
Volgens mij is dit wel een leuk hotel: http://www.beaumont.nl

Absoluut een aanrader. Wij hebben daar nu 2x een weekend doorgebracht en de volgende keer wordt het weer Beaumont. Ideale locatie ook.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:28

Beaumont is een aan te raden hotel :j Eden Design Hotel is minder (hele slechte bedden op de basiskamers)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:47

Iemand ervaring met de StayOke in Maastricht (als ik zo brutaal mag wezen dat in dit topic te vragen)?
Sta op het punt om met 3 vriendinnen een privé 4 persoons kamer te boeken daar voor 2 nachten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:49

Heranda schreef:
Iemand ervaring met de StayOke in Maastricht (als ik zo brutaal mag wezen dat in dit topic te vragen)?
Sta op het punt om met 3 vriendinnen een privé 4 persoons kamer te boeken daar voor 2 nachten.

is een prima iets alleen je moet geluk hebben met de kamer...
als je aan de maas ligt is het prima maar aan de snelweg...

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:02

Ah, zag er inderdaad heel leuk uit aan het water, foto's laten alleen niet zien dat aan de andere kant de snelweg is!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:03

naja snelweg een drukke weg die vlak langs het hotel loopt...
hoor ze soms nog wel eens praten en zien doe ik ze altijd...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 20:49

Oh wat een leuk idee de sauna! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. En natuurlijk mag je hier vragen!
Beaumont hotel ziet er idd goed uit! En het mag wel wat kosten hoor. Zolang het maar niet om 1000en euries gaat hihi.
Aken ook leuk idee! Zie hier ben ik dus zelf niet goed in.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:51

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:36

Heranda schreef:

Ik heb er ook overnacht met een vriendin, alleen wij zaten op een slaapzaal met 4 andere meisjes. (We hadden wel speciaal vrouwen slaapzaal) Maar zeker goed te doen, we bleven maar 1 nachtje dus het was puur om het slapen. Maar ontbijt was ook prima en s'avonds nog even op de Wi gespeeld daar. :)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:05

Wij hebben een privé 4 persoonskamer geboekt nu volgens mij :j
Ben benieuwd of we aan het water zitten, zou wel leuk zijn! Aan welke kant zaten jullie?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:13

Wij zaten aan de waterkant alleen was onder ons raam de luchtafvoer ofzo. En het was aardig warm dus het raampje stond open terwijl een blower buiten aan het blazen was. Dat was het enige 'negatieve' dat ik kan bedenken.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 13:34

Kreeg nog een PB met leuke tips! Heb toestemming om deze in het topic te zetten. :)

ireentje87 schreef:
Hoi!

Ik kan helaas nog niet reageren in het topic, maar hier een paar tips waar je ook leuke arrangementen kunt vinden voor een leuk prijsje... dan heb je meer geld over voor activiteiten tijdens het verblijf ;)

Op hotelspecials.nl , weekendjeweg.nl , weekendcompany.nl en hotels.nl kun je naast de eerder genoemde booking.com ook hele leuke arrangementen boeken voor weinig geld. Hotelspecials heeft bijvoorbeeld regelmatig een 3=2 actie, bij het hotel waar ik zelf werk (in Leusden) kost het dan 99 euro voor twee personen, 3 nachten met ontbijt. Nog iets om van Hotelspecials te weten, ze hebben ook hotelspecials.be en daar betaal je geen boekingskosten, wel vaak dezelfde aanbiedingen.

Succes!

Onderwerp: Stedentripje Maastricht!

mrjlnx schreef:
Oh wat een leuk idee de sauna! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. En natuurlijk mag je hier vragen!
Beaumont hotel ziet er idd goed uit! En het mag wel wat kosten hoor. Zolang het maar niet om 1000en euries gaat hihi.
Aken ook leuk idee! Zie hier ben ik dus zelf niet goed in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:37

Heranda schreef:

ik heb ervaring, maar geen beste }:0

Nog een leuke tip voor een uitje: In valkenburg kan je in de grot een mountainbikerit maken. Erg leuk vond ik.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:46

En waarom is jou ervaring daar niet best?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:54

@ Heranda: Wij zijn ook een keer in een StayOke hotel geweest, maar ik ben niet kapot van.... We hadden met 5 man een privekamer geboekt en er lag dus toch een vreemde jongen op onze kamer omdat er 6 bedden waren. We kregen daar te horen dat die jongen 'toch maar 1 nachtje' zou blijven. Verder vond ik het allemaal behoorlijk vies (douche, toilet, bedden) en het ontbijt was ook waardeloos. Dan geef ik toch wat liever iets meer uit aan een hotelkamer.
Wat wel erg leuk is in Maastricht is logeren op een Botel...Je slaapt dus op een boot! Ook niet superluxe, maar het was goed verzorgd en het ontbijt was ook prima. Ik vond het ook wel gezellig om 's avonds wat te drinken en dan over het water te kunnen kijken. Maastricht is leuk om te shoppen en rond kerst heb je daar ook iets van een grote kerstmarkt. (ik weet niet of die er na kerst nog staat) Wij zijn toen ook een dagje naar Valkenburg geweest, wandelen en fietsen in de grotten, met de kabelbaan omhoog en naar beneden rodelen en we zijn daar ook naar een Thermaalbad geweest. In Valkenburg heb je ook een grote kerstmarkt in de grotten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:29

@ Heranda: ik ging met 3 vriendinnen op een 4 persoonskamer (3p is er niet) Er was ons van tevoren meegedeeld dat als je het 4e bed niet betaalt de kans bestaat dat er een andere vrouwelijke(!) gast op de kamer kan komen. Een man delen ze niet in op een meidenkamer. Op zich prima, want wij zijn toch de hele dag niet op de kamer, dus als er een andere meid ook slaapt hebben wij daar geen problemen mee.
Verder was het een prima kamer. We waren te vroeg om de sleutel al te krijgen, dus gingen we maar naar de stad.
In de stad was het best gezellig, dus we hadden niet zoveel zin om die sleutel op te gaan halen en weer terug te gaan, dus we belden even tot hoe laat we die sleutel konden halen. Dat kon in principe de hele nacht. Er werd ons ook terloops even meegedeeld dat er wel al iemand anders op de kamer de sleutel had. Wij vroegen ons af wie dan, want we hadden met z'n 3 en geboekt en waren bij elkaar. Bleek dat ze een duitse jongen op de kamer had ingedeeld. Wij een klein beetje vinnig, want er was ons beloofd dat er geen man op de kamer kon komen en dat ze het dan terloops even vertelt! Voor hetzelfde geld hadden we de sleutel al en niet geweten dat er iemand op de kamer bij ons zat. We werden wel gerustgesteld met de woorden "dat hij er niet uitzag als een gangster'. Pffff.
's avonds zijn we naar de kamer gegaan, sleutel gehaald en naar de kamer gegaan. De duitser lag al te slapen. We waren een klein beetje liederig (cocktailtje op :o) en de duitser werd wakker. Die had géén idee dat hij met 3 meiden op een kamer sliep! Daar kwam hij dus 's nachts pas achter toen wij kwamen. En het was ook geen gangster gelukkig en als jongen met 3 meiden op de kamer is nog erger dan 3 meiden met een jongen, maar een hele nette gang van zaken vind ik dit echt niet :n
Achteraf konden we er overigens wel hard om lachen, maar eigenlijk is het te gek voor woorden.

Oh, en je moet ook zelf je bed opmaken :Y)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:37

Maar was dit in Maastricht of een andere StayOke?

Maar waar dan ook is het slecht als ze beloven dat er geen 4e persoon bij zal komen en ze doen dit toch.
Nu zal dit bij ons niet gebeuren neem ik aan, daar wij een 4-persoonskamer hebben geboekt en ook daadwerkelijk met 4 zijn...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:42

was in maastricht :j
Verder wel een leuk weekend gehad hoor :D vond het ook niet zo erg dat er nog iemand op de kamer was, maar het was A. een man terwijl ze claimen geen kamers ongevraagd gemixed te vullen, en B. is het wel praktisch dat beide partijen ervan op de hoogte zijn dat er meer mensen in die kamer slapen...

Lees trouwens even mijn eigen verhaal, er staat met 3 vriendinnen, maar ik bedoelde eigenlijk dat we met z'n 3'en in totaal waren :+