Reiservaringen Peru?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Reiservaringen Peru?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:13

Het duurt nog een jaar, maar dan ga ik met een vriendin naar Peru! :D Ik ben reisgidsen aan het lezen, aan het 'rond-googlen', m'n Spaans wat aan het opfrissen (we hebben beide drie jaar Spaans gevolgd) en me dus al heerlijk aan het verheugen.

Al sinds de basisschool 'heb' ik iets met de geschiedenis van de Inca's, heb op de middelbare mijn profielwerkstuk erover geschreven - en nu het ziet er dus naar uit dat mijn lang-gekoesterde wens om via de Inca-trail naar Machu Picchu te trekken, in vervulling gaat! En natuurlijk gaan we naar de Nazcalijnen, het Titicacameer, het regenwoud, Chan Chan, Caral, Cuzco...

Naast het rondreizen willen we graag ook nog enige tijd vrijwilligerswerk gaan doen, omdat ik dat belangrijk vind. :) Ik heb al een paar projecten gevonden, maar ben heel benieuwd of er toevallig bokkers zijn die ervaring hebben met projecten daar, bij voorkeur via een lokale organisatie? Ook vind ik het leuk om andere reisverhalen te horen!

picobello

Re: Reiservaringen Peru?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:05

Ik ben in 2008 naar Peru geweest. We hebben een rondreis gemaakt van 3 weken. We zijn gestart in Lima, toen Arequipa, Cusco, Puno, Puerto Maldonado, Ica en weer terug naar Lima. Ik had ook altijd een fascinatie voor de inca cultuur en wilde heel graag de inca trail naar machu picchu lopen. Al met al is het een droomreis geweest, wat een machtig mooi land is het en mooie mensen, vooral in de Andes. Ik ben echt verliefd geworden op het land en ga zeker nog een keer terug.
Dus ik ben best jaloers op je! Vrijwilligerswerk heb ik geen ervaring mee. Ben wel na terugkomst me wat gaan verdiepen in goede doelen in Peru. Geef nu af en toe wat aan stichting HoPe, die de mensen in de Andes helpt.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 14:52

Leuk om te horen picobello! Ben je met een georganiseerde reis geweest of zelf (samen met iemand) wezen reizen? :)

Ik heb al even gekeken op de website van HoPe, maar zij werken niet met vrijwilligers voor zover ik begrijp.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:12

Ik ben met mijn vriend gegaan, de reis was voor een groot deel van te voren uitgestippeld. Op sommige punten moesten we zelf wat dingen regelen, zoals busreizen of taxiritjes. Op zich vond ik het wel fijn in ieder geval een dak boven je hoofd te hebben, hoe we dan op die plek geraken moesten konden we zelf nog wel uitpuzzelen. Ik heb de reis toen zelf samengesteld via peruonline, dat is van Riksja. Daar kon je zelf alles invullen naar wens en tijd. Zucht..als ik nu de kans had, stapte ik zo op het vliegtuig. Ben al in veel landen geweest, maar niks heeft zo'n overweldigende indruk gemaakt...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:14

Om nog even aan te vullen: wij reisden dus individueel en sommige tripjes waren met een kleiner groepje van max. 8 personen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:23

Wat leuk!

Ik vertrek zaterdag naar Buenos Aires en ben van plan om richting december naar Peru te trekken. Om onder andere te reizen en vrijwilligerswerk te doen. Helaas kan ik er nu nog niet veel over zeggen natuurlijk, maar kan je wel op de hoogte houden :D

Mijn plan is in ieder geval om vier weken in Cuzco te zitten en van daaruit verder te reizen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:37

Dat klinkt goed Picobello, zo willen wij het ook gaan doen. Leuk dat het zoveel indruk op je heeft gemaakt!

Wat gaaf LuvdaTossa! Bij welk project ga je vrijwilligerswerk doen?

Ik kom van het Noorden Peru in, ga eerst een poosje logeren bij kennissen die zijn geëmigreerd naar Colombia en daar nu een cacaoplantage runnen. Ik heb inmiddels ook een project gevonden in de buurt van Vícos dat me wel aanspreekt, Engelse les geven. :j

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:35

Dat is nog niet bekend, maar in de pijplijn zit een microfinancieringsproject. Dit is meer in lijn met mijn studie en interesses dan de engels geven/ voor kinderen zorgen en dat soort sociale projecten.