Albanië (Republika e Shqipërisë, kortweg Shqiperi)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siegje

Albanië (Republika e Shqipërisë, kortweg Shqiperi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:45

De tickets zijn gekocht. Mijn vriend en ik gaan 9 dagen, eind september/begin oktober.

Iemand hier geweest? Wat zijn dingen die je absoluut moet doen/bezoeken? Andere tips? :)

RelarDevi

Re: Albanië (Republika e Shqipërisë, kortweg Shqiperi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:10

Een verkapte stipjes post :D Wil er weer eens heen.

Ben 2 jaar geleden in Albanië geweest, helaas maar 1 dagje. In Tirana ben ik toen geweest. Een leuke stad met supervriendelijke mensen! Je kan er goed eten, en naar het schijnt ook goed feesten :P Maar het is niet echt een super grote stad.
Ik lees/hoor wel vaker dat Ohrid Lake fantastisch is, daar ben ik helemaal mee eens, ben daar geweest in Macedonië.

De wegen zijn wel slecht in Albanië, hoewel dat nu vast zeker verbeterd is.
En vergeet niet dat 'nee-schudden' daar 'ja' betekent :D (ja = po en nee ben ik vergeten :P )

Wat voor vakantie wil je eigenlijk? Misschien kun je ook eens kijken voor lonely planet, Albanië.

MissCharlie

Re: Albanië (Republika e Shqipërisë, kortweg Shqiperi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:35

Nee is 'joh' :)
Ben twee keer in albanie geweest. Eerste keer twee weken werken, een week vakantie, tweede keer 10 dagen werkvakantie.
De eerste keer was in 2005 en toen was het daar nog redelijk gevaarlijk. Als meisje mocht je niet alleen zijn. (we zaten in tirana) ook je waardevolle spullen héél goed opbergen! Zit je in de auto, deuren op slot doen tijdens rijden.
De vakantieweek was gaaf, we waren aan zee helemaal in het zuiden van albanie, plaaats moet ik even opzoeken. Ook zijn we een paar keer een dagje naar het strand geweest vanuit tirana goed te doen. Plaats heet Durres. Zee is prachtig.
Tirana zelf is een voorbeeld van een zeer arme stad. Veel sloppenwijken. Wij werkten in die wijken en het was heel heftig wat we allemaal zagen.
Ik vind tirana geen uitgaansstad. Maar ik heb me dan daar ook niet in verdiept, dus wie weet. Heb aan mijn vakantie wel dierbare vrienden over gehouden, zou ze graag ook nog eens opzoeken, maar voor het land zelf hoef ik er niet meer naartoe.
Taalbarriere is trouwens groot, wij hadden altijd een tolk mee :) weinig mensen spreken engels.