Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

desy_kuiken

Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:01

Ja ja de zomer is alweer bijna voorbij.. tijd om ons weer te verdiepen in de wintersport vakantie :-)
Waar gaan jullie heen ?

Chocopasta

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:16

Haha ik voel me blond.
Ik dacht: open een topic over wintersport, want zag er nog geen een staan.
Maar er stond er dus wel een, met precies dezelfde titel als ik had gemaakt.
Nou ja, dit had ik dus geschreven :D :

Natasja91 schreef:
De zomer loopt op zijn einde... en dat betekent voor veel sneeuwliefhebbers uitzicht op een wintersportvakantie!
Tijd voor een topic, dacht ik zo :D
Waar en wanneer gaan jullie op wintersport?
Ben je een skiër of een boarder?
Heb je leuke sites die alle andere wintersporters ook moeten kennen?
Post het hier!!

Zelf ga ik in de herfstvakantie naar Kaprun voor mijn anwärter (skiën) en ben ik in de tweede week van de kerstvakantie en in de voorjaarsvakantie in Königsleiten te vinden. :)

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 15:32

Haha wat grappig ik heb hem ook net aangemaakt vanmiddag hoor :-D ik ga maar 1 weekje helaas.. ik kan niet anders.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:35

Wat is een goede wintersportlocatie voor iemand met hoogtevrees?
Ik heb één keer een week geskied: weer super. leuk die sneeuw, liften kon ik overheen komen (gewoon Heel Erg Veel Kletsen met wie er ook naast mij zat en verkrampt vasthouden aan de reling), skieën zelf ook leuk..totdat het van een brede zachte helling iets steiler of smaller werd.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 15:37

Geen idee eigenlijk ben zelf twee keer naar frankrijk geweest een keer val thorens en een keer la jou du loup. Dit jaar wil ik graag naar oostenrijk.. ik heb al een vlucht gevonden voor een redelijke prijs, maar om vanaf het vliegveld naar een gebied te komen is ook nog niet zo gemakkelijk kom ik wel achter.

Ik heb wel gehoord dat de pistes in oostenrijk wat breder zijn dan in frankrijk. Maar kwa hoogte enz kan ik je er eigenlijk niets over vertellen.

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:30

Ik ga in de voorjaarsvakantie 2 weken naar Kappl :D .

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:18

Leuk topic!! Hier nog iemand die niet kan wachten.. Ik ga wss weer lesgeven in Serfaus-Fiss-Ladis. En misschien zelf nog op vakantie, maar dat ligt aan de financien en hoe het gaat op school :D

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:19

Lekker :-D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:11

Ik ga in januari een lang weekend naar Finkenberg en in maart een week naar Flaine :) Wie weet nog een weekendje, maar dat zal dan last-minute zijn!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:43

Jaaaaaaaaaaa, hier ook een fanatieke wintersporter! Ik ga elk jaar naar Gerlos, en zo ook weer dit jaar. Kan niet wachten!! :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:44

love_chris schreef:
Ik ga in de voorjaarsvakantie 2 weken naar Kappl :D .

Daar heb ik echt een trauma aan.. Heb twee weken ingesneeuwd gezeten.. Brrr wat was dat eng zeg! :oo
Dat was in dat jaar dat het dorp ernaast een zware lawine over zich heen kreeg..

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:51

Poeh...ieder jaar is het eigenlijk heel gemakkelijk...we boeken waar we veel kunnen skieén en waar het sneeuwzeker is...en klaar...

Maar...dit jaar willen we samen met vrienden gaan en wordt het een heel andere vakantie. Voor hun en hun kinderen (zzontjes 10 en 13 jr oud) is het de eerste keer. Wij zijn zelf ervaren skieërs, die overal naar beneden gaan.
Nu zoeken we dus iets waar we de volgende eisen aan stellen:

Gezellig appartement voor ons en onze vrienden met hun twee kinderen.
Eetgelegenheden in de buurt, want koken en zo willen we niet
Voor ons: een groot skigebied waar we flinke tochten en kilometers kunnen maken
Voor hun: skilessen en geschikt voor beginners
Redelijk sneeuwzeker...

Heeft iemand tips? Wij hebben nog nooit gelet op skigelegenheid voor beginners en skilessen en gezelligheid, want dat was nooit belangrijk. Maar dit jaar wordt het dus een andere vakantie.
Het idee is dat we overdag ieder ons eigen gang gaan, wij tochten maken en lekker skieën en zij lessen en aan het eind van de dag de gezelligheid met elkaar hebben. En mogelijk aan het eind van de week wat samen optrekken met skieën, waarbij wij ons dan aan hun niveau aanpassen.
Oh ja...hun kinderen zijn nogal "mieperds" (wel lieve jongens), van het type: Wil ik niet, durf ik niet, lust ik niet, hoef ik niet...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:54

Gerlos misschien?

Groot gebied met ook pistes voor de gevorderden + beginners. Maar ook erg leuke lessen, ik vond het stom dat ik niet meer op les mocht van m'n ouders..

Wij hebben tot nu toe altijd sneeuw gehad, ook een keer spuitsneeuw, maar we konden snowboarden!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:01

Naar Zweden.
We gingen altijd naar Oostenrijk, maar mijn broer is dit jaar in Zweden gaan wonen.
Daarom gaan we nu naar Zweden voor de wintersport, met de hele familie.

Alleen ik hoorde dat het in Zweden wel heel koud kan zijn.
Dus ik ben benieuwd.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:15

felinetibor schreef:
Gerlos misschien?

Groot gebied met ook pistes voor de gevorderden + beginners. Maar ook erg leuke lessen, ik vond het stom dat ik niet meer op les mocht van m'n ouders..

Wij hebben tot nu toe altijd sneeuw gehad, ook een keer spuitsneeuw, maar we konden snowboarden!

Dank je. Hoe hoog ligt het gebied in Gerlos? En hoeveel km piste? Ik kan er eens naar kijken, maar wellicht schud jij het zo uit je mouw... Wij zijn echte "Frankrijkskieërs" dus hebben eigenlijk niet zoveel met Oostenrijk...maar...zijn best bereid om het eens te proberen.

Lessen zijn aan ons niet meer besteed, wij zijn goede technische skieërs en vinden dat zonde van de tijd dat we er zijn. Voegt nl weinig toe.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:21

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:35

felinetibor schreef:
Ik bedoelde het eigenlijk voor de kinders, aangezien die toch beginners zijn?

Hier wat info
http://www.zillertalarena.com/de/gerlos ... facts.html

En hier een kaartje van alle pistes etc. Daar links kan je ook nog klikken op HochZillertal etc. en daar kan je ook heen met dezelfde skipas.
http://ski3.intermaps.com/zillertal/ind ... uell=Lifte

Oh...voor de kinderen. Idd...dat zijn beginners, maar echte angsthazen, dus die denken dat ze gelijk van de berg af moeten. Hebben ze al verteld dat het heus goed komt, maar ze zijn bang dat ze vallen. En dat zal ook wel gebeuren...vooral de jongste is in staat om volledig in de staak te gaan als dat één keer gebeurt...maar we zien wel. Daarom is het ook beter dat ze in een klasje gaan met leeftijdgenoten i.p.v. dat ik ze les zou geven (wat ik prima zou kunnen, maar dan ligt de focus te veel op hun beiden, waardoor ze zeker niet willen).

Bedankt voor de links, ik ga ze even bestuderen!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:05

Oja.. Nouja, ik heb het daar ook geleerd toen ik een jaar of drie was. Heb het er altijd naar m'n zin gehad en ze kijken echt heel erg naar niveau. Doen alles gewoon rustig aan en doen alles ook gewoon spelenderwijs. Echt heel fijn les heb ik daar gekregen!

Succes met iets zoeken in ieder geval! :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:34

Serfaus is echt een dorp voor mensen met kinderen. Leuk skigebied, groot, niet al te moeilijk en voor de gevorderden prima uitwijkmogelijkheden naar oa het dorp er naast en andere bergkammen.

Wat betreft die kinderen; ik heb veel kinderen lesgegeven ben dat ook tegengekomen.. Dat wil-niet, kan-niet en gaat-niet. Een klein beetje groepsdruk kan al heeel positief werken in zulke gevallen. Dus mijn tip is; kids mooi in een groepje, eerst voor een dag of 2 boeken en dan kunnen jullie lekker zelf op pad :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:04

Kan ik niet en wil ik niet kinderen zijn iig niet zo geboren :)
St. Johan vind ik ook een leuk dorp voor kinderen... Je hebt een een mooi zwembad, ijsbaan en het dorp is autovrij!

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:24

Serendipity1 schreef:
Serfaus is echt een dorp voor mensen met kinderen. Leuk skigebied, groot, niet al te moeilijk en voor de gevorderden prima uitwijkmogelijkheden naar oa het dorp er naast en andere bergkammen.

Wat betreft die kinderen; ik heb veel kinderen lesgegeven ben dat ook tegengekomen.. Dat wil-niet, kan-niet en gaat-niet. Een klein beetje groepsdruk kan al heeel positief werken in zulke gevallen. Dus mijn tip is; kids mooi in een groepje, eerst voor een dag of 2 boeken en dan kunnen jullie lekker zelf op pad :D

Ja...dat weet ik. Overdag zullen we sowieso apart van elkaar op pad gaan, omdat onze vrienden ook nog beginners zijn en wij doorgewinterde skieërs zijn. Dus onze vrienden willen zelf ook les.
Groepsdruk is heel goed voor deze kinderen. Even los van pa en ma ook trouwens...
Ik heb zelf jarenlang les gegeven aan kinderen, dus weet wel een beetje hoe het werkt.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:29

Mootje schreef:
Kan ik niet en wil ik niet kinderen zijn iig niet zo geboren :)
St. Johan vind ik ook een leuk dorp voor kinderen... Je hebt een een mooi zwembad, ijsbaan en het dorp is autovrij!

Dank voor de tip.
Nee...deze kinderen zijn zeer liefdevol en een beetje te beschermend opgevoed. Er wordt weinig doorgepakt door de ouders. De jongen van 13 heeft een belletje naast zijn bed, die hij gebruikt als hij 's nachts moet plassen of water wil drinken, want al is de badkamer naast zijn kamer...dat vindt hij te spannend... en hij wordt daarin niet geholpen om de angst te overwinnen, maar hij wordt beschermd en er wordt een vermijdende oplossing gezocht, het belletje...zodat papa of mama komt opdraven om te helpen.
Dus het zijn wel een beetje watjes geworden... Ook nooit mee op schoolkamp of uit logeren, zonder papa en mama...dat durven ze niet.
Maar....ieder zijn eigen manier van opvoeden...dus geen oordeel hierover...het zijn ook hartstikke lieve kinderen die heel attent en begripvol voor andere kinderen, mensen en dieren zijn...dat is de andere kant van het verhaal.
Maar daarom is een goede fijne ski-klas voor hen wel belangrijk!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:43

Ik ga met de kerst een weekje boarden in Serfaus :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:25

Mag ik me ook even melden? *D

Ik ga in frebuary weer met me ouders&broertje en nog met twee neven van me pa+achterneefjes en kennisen van vorgjaar! We gaan gewoon lekker naar Tsjechie voor de 7e x naar spinderluv mlyn :D Hiervoor 1 jaar pertisau&2jaar aachenkirg geweest (oostenrijk) ook nog 1jaar naar bulgarije geweest ook heel leuk! :) Maar Tsjechie voelt gewoon als thuis! :D

Oja voor hoogtevrees is tsjechie ook ideaal! Wel reuze gebergte nemen, zowel voor beginners als gevordene erg leuk! En je ziet geen afgronden echt heerlijk! :D

Wil dit jaar trouwens misschien op snowboard les! Hiervoor 4jaar wezen skieen en 6jaar bigfooten wil ook nooit meer op ski's staan mij te onhandig die lange krengen :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:28

Nou onze wintersport is dan ook weer geboekt! Zelfde huisje, zelfde gebied zoals altijd! Heerlijk, kan niet wachten. :):)

Ik ga van 24/25 februari tm 3 maart! *\o/*