vraagjes over Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

vraagjes over Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:14

Hoi,
Ik hoopte eigenlijk dat er hier op bokt wel wat mensen zaten die al eens naar Australië zijn geweest (liefst uiteraard het gebied waar ik ook heen ga) om wat info uit te wisselen...

Wij landen in Sydney en willen daar een auto kopen (waar? welke bedrijven zijn betrouwbaar? of juist bij een particulier? de auto moet ook weer verkocht worden voor we terug gaan!) en dan rijden naar Brisbane. Onderweg een paar keer overnachten aangezien we 2 dagen vliegen en dan niet gelijk 10 uur in de auto willen zitten. Welke route zouden we rijden? Langs de kust? Of door het `binnenland` (wat gezien de omvang van Australië haast nog steeds de kust is ;) ) Weet iemand nog leuke adresjes om te overnachten?

Anoniem

Re: vraagjes over Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:47

Ik zou 100% zeker weten via New England rijden :) Schitterende uitzichten, oerbossen en watervallen. Echt geweldig. Koop vooral een Lonely Planet en zie lekker daar waar je heen gaat, mijn ervaring is vooral dat de meeste dingen die anderen aanraadden alleen maar tegen vielen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:09

Auto kopen zou ik gewoon bij een handelaar doen. Of je koopt wat krantjes en kijkt wat er particulier te koop is. Zet de autyo tijdig weer te koop voor je weggaat. Tip; hang briefjes op in hostels, veel backpackers zoeken iets, verkoopt geheid.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:47

Wij hebben een auto gekocht bij Travellers Autobarn, die zit ook in Sydney. Heb je een buybackgarantie.