Italiaanse gast.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Italiaanse gast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:47

Hallo. :)

Aankomende week vrijdag komt een Italiaanse vriendin van mij voor een week naar Nederland en zij blijft dan bij mij thuis.
Nu ben ik vorige zomer naar haar toe gegaan voor een week en dat was errug leuk, but the thing is... Als je daar naar buiten gaat 's avonds zijn er meteen 20 jongeren ook buiten. Het gebeurt allemaal buiten. Nou werkt dat helaas niet zo in Nederland. Dus mijn vraag aan jullie is...

Weten jullie leuke dingen te doen met een Italiaan, zodanig dat ik haar een week kan 'entertainen'?

P.S. Ik woon in. Dus niet iets in Zuid-Limburg o.i.d. haha.
Laatst bijgewerkt door Coby op 09-07-20 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats verwijderd.

skyline

Re: Italiaanse gast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:49

Hmm ik woon ook in almere , Maar daar is niet zo veel te doen .
Misschien waterskiën bij de lido .
Naar amsterdam lekker winkelen ? Je hebt in hilversum binnekort het media festival misschien kan je daar een kijkje nemen . Je hebt vast wel meer festivals deze tijd denk aan valtivest enz :P

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:50

Italiaans ijs eten en vragen of dat hier beter smaakt dan in Bella Italia??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:51

Wij hebben best veel uitwisselingsstudenten / leerlingen gehad. Wat me opvalt is dat ze vinden het leuk om echt hele typische Hollandse dingen te zien en te doen.
Echt zo cheesy mogelijk. Ga bijvoorbeeld naar een museum over oud-Nederlandse gebruiken, de Delta-werken of ga eens naar een ouderwetse molen.

Verder is het ook leuk om een keer spaghetti te maken op de Nederlandse manier (dus met heeeeeeeel veel saus en gehakt) en hou er rekening mee dat ze het 'niet zo lekker' vindt. :')

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:52

Madurodam............heeft ze gelijk heel NL gezien ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:53

wij zijn met school naar A-dam geweest, ook de Zaanse Schans..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:53

Alle echte cheesy musea heeft ze al gezien, toen ze hier in maart 2010 met haar klas heen kwam. Ik ben de enige die na de uitwisseling nog contact heeft gehouden en het klikt gewoon heel erg, super leuk dus. Ze is dus wel al eens in Nederland geweest.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:56

Haha hier nog een almeerse :P
Ik heb een uitwisselingsstudente uit Spanje gehad voor een week, zij vond het winkelen in Amsterdam het leukst. Maar je kan ook gaan kanoën bij Haddock bijv. Of een dag naar het strand :)
Maar een high-tea of gewoon ergens iets drinken is misschien ook leuk?
Of naar een dierentuin. Ik vind de dierentuin van Emmen erg mooi (beetje ver uit de buurt), maar die in Amersfoort is ook wel leuk, met het dinobos :P

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:01

Het media festival in Hilversum is idd leuk. Verschillende podia door de stad heen verspreid en ook wel kroegen waar je na afloop nog in kan. Je stapt uit de trein op Hilversum station, loopt nog geen 500 meter en je zit er middenin. http://www.hilversummediafestival.nl/programma

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:01

Tja, ik kan moeilijk iets anders zeggen dan 'Apenheul' natuurlijk ;) Voor veel Nederlanders vrij 'gewoon' maar 'tussen de apen' is toch behoorlijk uniek en alle buitenlanders die ik rondgeleid heb zijn 'in awe'.

Houdt ze van rondneuzen en shoppen? Er zijn nog wel veen rommelmarkten rond deze tijd, kan ook leuk zijn en wie weet kan ze daar een 'leuk authentiek souvenir' oppikken ;)

Cultuur? Kastelentocht, Naarden Vesting, Forteiland Pampus. Urk, Giethoorn (leuk om te noemen dat ze dat ook wel 'Hollands Venetië' noemen).

Dagje Utrecht: De Domtoren beklimmen, varen door de Utrechtse grachten (weer es wat anders dan in Amesterdam) en eten ergens langs een van de grachten en 's avonds stappen of een bioscoopje pakken.

Eigenlijk is er zó veel leuks te verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:31

Francis schreef:
Tja, ik kan moeilijk iets anders zeggen dan 'Apenheul' natuurlijk ;) Voor veel Nederlanders vrij 'gewoon' maar 'tussen de apen' is toch behoorlijk uniek en alle buitenlanders die ik rondgeleid heb zijn 'in awe'.

Houdt ze van rondneuzen en shoppen? Er zijn nog wel veen rommelmarkten rond deze tijd, kan ook leuk zijn en wie weet kan ze daar een 'leuk authentiek souvenir' oppikken ;)

Cultuur? Kastelentocht, Naarden Vesting, Forteiland Pampus. Urk, Giethoorn (leuk om te noemen dat ze dat ook wel 'Hollands Venetië' noemen).

Dagje Utrecht: De Domtoren beklimmen, varen door de Utrechtse grachten (weer es wat anders dan in Amesterdam) en eten ergens langs een van de grachten en 's avonds stappen of een bioscoopje pakken.

Eigenlijk is er zó veel leuks te verzinnen.

De Apenheul is wel een leuke ja. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:32

LZP -> BEU