Met Projects Abroad naar Ghana?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Met Projects Abroad naar Ghana?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 21:04

Hai, :)

Afgelopen jaar heb ik mijn havo examen gehaald en ik heb er voor gekozen om een tussenjaar te nemen en dan volgend jaar september weer te gaan studeren. Nu is het een droom van mijn om naar Afrika te gaan en daar iets te doen met sport.
Zo ben ik een beetje op zoek gegaan via internet en kwam ik op www.projects-abroad.nl bij een sportproject speciaal voor meisjes in Ghana. Helemaal geweldig :D Maar aan de andere kant ook doodeng, in mijn eentje met het vliegtuig (heb pas een keer gevlogen) voor een maand in een vreemd land, totaal andere cultuur, andere mensen.. Ik ben iemand die zich nogal snel druk kan maken van te voren maar als ik dan iets doe, valt het toch altijd mee en vind ik het juist enorm leuk. Moeilijk dus..

Een ander ding waar ik een beetje mee zit is dat het erg veel geld kost en dat vind ik een beetje dubbel omdat ik daar uiteindelijk natuurlijk goede dingen ga doen. Daarvoor krijg je wel, wat ze zelf zeggen, goede begeleiding vooraf en ter plekken..

Heeft iemand ervaring met deze organisatie en het alleen reizen opzich??

Liefs, Rozemarijn

lieke123

Re: Met Projects Abroad naar Ghana?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:59

Hee,

Ik heb de site ook bekeken...
Het is idd erg duur.
Ik ben ook dit jaar geslaagd voor mijn vwo en wil ook graag iets in het buitenland gaan doen.
Zelf wil ik graag iets gaan doen met wildlife maar ik wil het niet alleen doen, ik doe het alleen als een vriendin mee gaat om dat ik dat veel gezelliger vind. (dan heb je ook iemand om er mee over te kunnen praten)
Ik heb verder alleen geen ervaring met die organisatie..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:18

lieke123 schreef:
Hee,

Ik heb de site ook bekeken...
Het is idd erg duur.
Ik ben ook dit jaar geslaagd voor mijn vwo en wil ook graag iets in het buitenland gaan doen.
Zelf wil ik graag iets gaan doen met wildlife maar ik wil het niet alleen doen, ik doe het alleen als een vriendin mee gaat om dat ik dat veel gezelliger vind. (dan heb je ook iemand om er mee over te kunnen praten)
Ik heb verder alleen geen ervaring met die organisatie..

Ik wil rond april vrijwilligerswerk gaan doen misschien is er samen iets te vinden? :D

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:18

Alweer een maand geleden, maar ik kwam dit topic tegen omdat ik op zoek was naar ervaringen over vakantie vieren in Ghana.

Toevallig ben ik 2006 met Projects Abroad voor 4 maanden naar Ghana geweest om af te studeren. Echt een geweldige ervaring. Ja ze zijn prijzig, maar voor mij hebben ze het meer dan goed gemaakt. De laatste twee weken ging ik met een klasgenootje nog rondreizen. Helemaal in het noorden hebben we een auto ongeluk (het verkeer is daar érg onveilig!) gehad en bleek ik buiktyfus te hebben. Zij hebben geholpen om naar een goed ziekenhuis te gaan en ons verder goed opgevangen. En dat is erg belangrijk op zo'n moment!
Verder zitten er uit veel verschillende landen ook studenten/jongeren via Projects Abroad en dat is erg gezellig, met name om in de weekenden na het werk weekendjes weg te plannen.

Maar nu wil ik daar dus graag terug voor een vakantie. Door het ongeluk hebben we de rondreis nooit meer afgemaakt. En sommige dingen wil ik graag nog zien (zoals Mole).

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:24

Ik ben bewust niet met een organisatie als Projects Abroad gegaan, maar heb gekozen voor een lokale bemiddelaar (voor vier projecten, dus heel kleinschalig). Ik wilde net als jij wel voor mijn eerste 'verre' reis in mijn eentje een Nederlands contactpunt hebben, gewoon omdat ik dat een fijn idee vond voor als er ' iets' mocht gebeuren. Aan de andere kant vond ik de commerciële instelling van grote bureaus die vaak een groot percentage commissie vangen, absoluut niet bij vrijwilligerswerk passen. Als ik jou was, zou ik dus eens kijken of je niet direct bij het project kunt boeken (die hebben vast ook zelf een website), of anders via een lokale bemiddelaar. :)

Voor het eerst alleen op reis is doodeng - maar ook waanzinnig gaaf!! :D Afrika is magisch en als je vrijwilligerswerk gaat doen leer je het helemaal op een bijzondere manier kennen.:j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:52

Ondanks dat dit al een erg oud topic is, plaats ik hier toch mijn vraag.

Meerdere mensen ervaring met PA naar Ghana? Ik ga in Juni stage lopen op een dierenkliniek in Accra.
Iemand die mij tips en ervaringen kan vertellen? :D