Vrijwilligerswerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 19:25

Hallo,

Na mijn opleiding wil ik vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland. en aangezien ik af en toe wel eens topics voorbij zag komen dacht ik bij mijzelf.... misschien kan bokt mij hier wel bij helpen?

Wie heeft er wel eens vrijwilligerswerk gedaan in het buitenland en heeft een betrouwbare site voor mij?
Het maakt mij niet uit wat voor soort werk of in welk land. zolang het maar in het buitenland is.

Ik hoop dat bokt mij kan helpen!

Sjoos

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:29

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:02

dank je iemand verder nog tips?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:46

is er verder nog iemand met ervaring of betrouwbare websites?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 15:11

niemand? :o

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:48

Ik heb vorig jaar via WWOOF twee weken op een boerderij gewerkt in Zweden. Het was heel leuk en ik wil het zeker nog eens doen, dan wel in Noorwegen of Japan.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:24

Ik ga binnenkort met Travel Active weg naar Zuid Amerika. Zij bieden veel meer reizen aan en ik vind het een organisatie die alles goed voor elkaar heeft. Ze organiseren diverse soorten werk in veel landen. Kijk anders eens op travelactive.nl!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:29

Mijn dochter is twee jaar terug 7 weken naar Griekenland geweest ,ze heeft daar gewerkt bij een hotel met paarden tegen kost en inwoning en heeft erg genoten.Misschien is dit ook wat voor jou.....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:39

Ik wil het liefst naar een hele andere cultuur dus europa is dan niet echt een optie.

Ik wil het liefst richting thailand oid....

Ik ga even alle links bekijken

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:47

Het is wel handig om een beetje voor jezelf te bedenken wat je wilt doen, in plaats van maar in het wilde weg te gaan zoeken.. ;) Sociaal project? Lesgeven? (Straat)kinderen? Opvang/dagbesteding? Dieren? Sport? Research? Bouwproject? Gastgezin? Au pair?

Ik heb drie maanden vrijwilligerswerk gedaan bij http://www.daktaribushschool.org/ :)

Sjoos, klinkt als een mooie organisatie. Ik zie dat ze ook in Peru projecten hebben, daar ga ik volgend jaar heen dus daar ga ik eens even naar kijken!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:53

bij activetravel had ik al gekeken maar ik vond dat heel erg duur.

Het liefst wil ik iets met dieren gaan doen. en dan in een hele andere cultuur. ik had op globalteer.org wel een aantal leuke projecten gezien heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:55

Ik heb het gedaan icm een taalcursus en dan vallen de bedragen bij travelactive wel mee. Je zit voor relatief weinig dan voor minimaal 8 weken in het buitenland.Daarom heb ik ook gekozen voor Zuid Amerika (Spaans) en niet voor een aziatisch land. Daarnaast gaan ook veel backpackers naar de meest bezochte bestemmingen als Thailand en Australië en daar had ik niet zoveel zin aan. Wil je 'gratis' dan kun je ook proberen om bij nederlanders in het buitenland terecht komen, zodat je tegen kost en inwoning dan aan het werk kunt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 16:01

maar ik wil geen taalcursus erbij.

Want heb het boek van travelactive naast me liggen en ik wil dan echt puur voor de dieren en ik vind het dan best duur 2000 euro voor 8 weken excl ticket

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:06

Travelactive (en ook andere 'grote' bemiddelaars) vond ik zelf erg commercieel overkomen. Relatief duur, waarbij ik de indruk had dat er een groot deel van die bedragen níét naar de projecten ging. Ik heb daarom toen wel bewust voor een kleine, locale organisatie gekozen. Dat vond ik veel persoonlijker en bovendien directer. :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:36

Ok ja zonder taalcursus kun je beter een andere organisatie zoeken, het makkelijkste gewoon in het land zelf zoeken. Bijvoorbeeld naar Nederlanders die er al zitten en via contacten daar tegen kost en inwoning gaan werken.

Misschien is het handig om eerst een land uit te zoeken waar je voorkeur naar uit gaat en dan daar organisaties bij te gaan zoeken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 10:42

Ik heb mn oog op Thailand laten vallen en vroeg me af of jullie www.globalteer.org kennen en mij daar misschien advies over kunnen geven ?

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:36

ik kan je geen advies over thailand geven ofzo, maar wel een paar sites die ik heb op kunnen zoeken. Ik heb nu mijn HAVO afgemaakt en heb ook een ntussenjaar en ben idd aan het zoeken naar vrijwilligerswerk.

Ik heb een paar sites gevonden,
http://nl.puylagorge.eu/ Dit zijn nederlanders die een camping hebben in frankrijk voor gezinnen met gehandicapte kinderen. het is helaas niet met dieren, maar de site ziet er wel superleuk uit! Ik heb ze gemaild voor vrijwilligerswerk, maar ze zeiden tegen mij dat de volgende gezinnen pas in mei zouden komen, dus dat het dan wel zou kunnen. Hierbij hoef je dus alleen maar je reis te betalen.

http://www.catsurvivaltrust.org/default.aspx Dit is een engelse cat rescue achtig iets, heb ik zelf nog niet naar gemaild ofzo, maar ze zoeken wel vrijwilligers. je kan daar ook gewoon intern wonen en je krijgt eten. Hierbij hoef je ook alleen maar je reis te betalen.

en dan last but not least(van wat ik heb gevonden) is een zwerfhonden en katten asiel in Spanje: http://www.paws-patas.org/index.php en daar werk je ook gewoon tegen kost en inwoning.

Ik zou dan graag voor een paar maanden weg willen, en dan het liefst naar versschillende landen/projecten maar waar ik meezit is dat ik 17 ben, en geen rijbewijs of scooterrijbewijs heb ofzo. Ik wil behalve de plek waar ik verblijf ook wel wat van het land zien, en ik denk niet dat het nu erg verstandig is om dat met een fiets te gaan doen.

Oh, en dan heb ik nog iets voor de mensen die echt ver weg willen : http://www.4exchange.nl/index.html Voor vrijwilligerswerk in Afrika. Relatief goedkoop, bij de meeste projecten is het 395 euro excl vlucht maar ze willen wel vaak dat je minstens 2 maanden komt. Er zijn enkele projecten die wel duurder zijn, maar voor de meesten is het 395 euro en dan maakt het niet uit hoelang je gaat.

Wat ook misschien voor Quera handig is, ik ben ooit een site tegengekomen en dat ging over olifanten verzorgen in thailand, en dat was ook relatief goedkoop. Dit is al een dik een half jaar geleden, maar als je wil kan ik even gaan googlen of ik de site weer kan vinden?

{EDIT} en dan was ik deze nog vergeten : http://www.biohof-burgwenden.de/index.p ... &Itemid=84 een biologische boerderij in duitsland waar je moet werken tegen kost en inwoning. Ik wil er zelf persoonlijk niet naar toe, maar ik kwam het tegen tijdens googlen dus daarom post ik het hier maar even.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:16

Sorry dat ik hier al een tijdje niet heb gereageerd.

Ik zit nu te twijfelen over 4exchanges of globalteer.

Hebben jullie misschien ervaring met deze aanbieders?