Ameland demonstratie paardenreddingboot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Ameland demonstratie paardenreddingboot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:37

Volgende week ga ik met mijn vriend naar Ameland voor 2 nachtjes. We gaan van 23 tot 25 augustus en we zitten in een hotel in Hollum.
Op 23 augustus is er een demonstratie van de paardenreddingboot en hier willen we sowieso heen gaan.
Maar weet iemand hoe dit werkt? Ik zag op filmpjes dat ze de paarden optuigen bij het reddingmuseum en vanaf daar naar het strand gaan. Is het dan de bedoeling dat je daar heen gaat en mee loopt naar het strand? (Zo te zien draven ze, dus dan moet je rennen?) Of moet je voor de demonstratie verzamelen op het strand?
Op de site staat dat de demonstratie om 17.00 uur begint, is dat dan op het strand of bij het museum?

En zijn er verder nog mensen met leuke tips? Leuke dingen om te doen/bekijken of lekkere/gezellige restaurantjes in Hollum?

Bluebontje

Re: Ameland demonstratie paardenreddingboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:37

Ze starten om 17 uur bij het museum en vandaar uit gaan ze naar het strand.
Je kan mee lopen/fietsen, maar ik zou je adviseren om na het optuigen richting het strnad te fietsen.
Dan zie je vanaf de duin de boot aankomen. Er mooi gezicht!!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 19:25

En hoe lang duurt het optuigen e.d.?
Met andere woorden; hoe laat komen ze ongeveer aan bij het strand? Denk dat ik dan misschien alleen daar heen ga

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:52

Heb het ook een aantal keer gezien en wij gaan meestal gelijk naar het strand, weet dus niet hoelang er tussen het optuigen en de aankomst op het strand zit.. Het is altijd wel heel er druk dus ik zou wel optijd gaan!
Maar het is wel gaaf om te zien :D

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 21:51

Maar ik neem aan dat je er wel op een bepaalde tijd heen bent gegaan? Of was je al op het strand?

Ik bedoel als het om 5 uur begint en ze komen aan om half 6 dan weet je dat er een half uur tussen optuigen e.d. en de aankomst zit.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:14

Hm ja maar dat herinner ik me eigenlijk niet meer, zal het eens vragen hier!