Overstappen Miami, visum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Overstappen Miami, visum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 19:43

Hoi,
29 Augustus vertrek ik met Air Berlin naar Miami, waar ik ongeveer 22 uur moet wachten op mijn vlucht naar Saint Lucia. Nu had ik het prachtige plan om gewoon lekker een dagje Miami te verkennen, slapen in een hotel en de volgende dag dus mijn aansluitende vlucht te pakken.
Tot... ik eraan dacht dat je in Amerika een visum nodig hebt! Maar hoe zit dat nou precies?
Heb ik een visum nodig als ik de hele tijd op het vliegveld blijf?
Heb ik een visum nodig als ik 1 dagje door Miami wil lopen? Ik heb natuurlijk bewijs dat ik binnen een dag weer weg ben, maar ik weet niet of dat verschil maakt. Google heb ik al geraadpleegd, maar daar krijg ik tegenstrijdige antwoorden te zien, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:54

Visum krijg je aan boord,vooral niet vergeten weer in te leveren als je het land weer uitgaat anders blijf je als "aanwezig" geregistreerd.Kun je grote problemen mee krijgen als je Amerika weer een keer in wil.
Verder moet je even informeren waar je je ticket hebt gekocht,vaak zitten er extra kosten aan verbonden als je langer wilt blijven.Ook kunnen zij je vertellen of je überhaupt met je ticket van de luchthaven af mag.

Tallie1979

Re: Overstappen Miami, visum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:58

Je hebt een esta nodig, aan te vragen minimaal 72 uur van tevoren. Zonder mag je niet eens reizen naar of door de VS. Daarnaast krijg je gewoon een visum om de VS in te mogen zodra je door de douane gaat aldaar. Dus je kunt gewoon Miami in. :)

anshrop

Re: Overstappen Miami, visum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:06

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:17

Nee hoor, een visum heb je helemaal niet nodig. Dat heb je alleen nodig als je langer dan 90 dagen wilt blijven of er wilt werken.

Je hebt wel een VWP (visa waiver program) nodig, een soort alternatief voor een visum dat iedereen (of bijna iedereen, mits je geen zwaar crimineel verleden hebt oid) kan krijgen en waarmee je 90 dagen toegang krijgt tot Amerika. Iedereen die met het vliegtuig Amerika binnen gaat, moet aan customs een vwp/ESTA kunnen voorleggen. Een vwp kan je online aanvragen aan de hand van een ESTA. Dat doe je op https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Daar vul je je paspoortgegevens etc. in, na een tijdje krijg je dan een mail dat je vwp is goedgekeurd. Die documenten neem je mee naar de luchthaven en dan ben je ready to go! :)

Een visum heb je dus helemaal niet nodig. Een ESTA/VWP is immers géén visum. Om een visum te verkrijgen moet je procedures volgen aan de ambassade, interviews, background checks enz laten doen. Een ESTA kan in principe iedereen verkrijgen, zolang je "clean" bent.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:33

Thanks! Dankzij jullie hulp heb ik net een esta geregeld en kan ik dus (als het goed is) gewoon Miami in! :D