Verhuizen naar Engeland/Wales (werk vinden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Verhuizen naar Engeland/Wales (werk vinden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 19:13

Al jaren weet ik dat ik niet in Nederland wil blijven. Vaak heb ik gedacht aan Duitsland, maar Engeland trekt eigenlijk meer en met name Wales.
Ik ben er afgelopen week geweest en ik ben echt verliefd geworden op Noord Wales.
Huizen zijn redelijk betaalbaar, land is duurder.
Het belangrijkste is natuurlijk om daar werk te vinden. Heeft iemand ervaring met een baan vinden in Engeland? Het schijnt daar net zo moeilijk te zijn als hier, misschien nog moeilijker.
Wie weet wat voor papieren je nodig hebt om te werken in de UK?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:23

Misschien hangt het ervan af wat voor soort werk je doet maar van de verhalen die ik hoor is Engeland nu niet de beste plek voor werkgelegenheid.
De vriend van m'n zus (geboren en getogen Engelsman die al heel z'n leven in Londen woonde) is nu naar China vertrokken omdat hij in Londen geen werk kon vinden als leraar (bijna een jaar werkloos).
Een vriendin van mij wil ook heel graag in Engeland beginnen maar ook zij heeft er niet veel geluk mee (voor de weinige jobs die er zijn verkiezen ze dan nog liever Engelsen of mensen die dan al in Engeland gewerkt hebben). Ben samen met haar naar Londen geweest om wat papierwerk te regelen (moest ze doen om er uberhaupt te mogen werken, inschrijving in orde etc) en toen kwamen we daar een Engels meisje tegen dat na 9 maanden zoeken nu eindelijk een interim had gevonden, de hoop op vast werk had ze al lichtjes opgegeven.

Misschien dat dingen als serveerster ed nog wel willen lukken, maarja ook daar zijn er voor jou 100 anderen. Geloof dat de werkloosheid vrij hoog ligt in Engeland.

Yasmine

Re: Verhuizen naar Engeland/Wales (werk vinden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:12

LZP -> BEU

MacavityL

Re: Verhuizen naar Engeland/Wales (werk vinden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:02

Je hebt in principe geen speciale papieren nodig om te werken in de UK (qua visum etc). Je zult wel een 'social security number' (sofi) moeten aanvragen, maar tot die tijd kun je ook werken (maar betaal je meer belasting).

Ik heb tussen 2006 en 2009 in Londen gewoond en gewerkt maar dat is niet te vergelijken met Wales, dus kan je weinig concrete tips/ervaring meegeven..