picobello schreef:O, ik vroeg me al een tijdje af of dat leuk zou zijn. Maar het is dus wel een aanrader? Wat is de watertemperatuur ongeveer?
Hou je van veel vis, dan is Hemmoor niets. Er zit wel vis en met wat geluk kom je ook grote scholen baars tegen, maar meestal zie je maar 5 forellen en 5 baarzen in 1 duik. Alleen 's morgens vroeg, voor het ontbijt kwamen we echt een paar enorme scholen vis tegen. Die zijn kennelijk weggejaagd als er meer duikers in het water liggen.
Verder moet je het dus leuk vinden om langs afgronden te duiken. Sommige kunnen er helemaal niet over en worden duizelig of krijgen hoogtevrees. Om alleen bij E0 en E1 te duiken vind ik het zonde om naar Hemmoor voor te gaan. Dat is leuk voor een nachtduik, of om je duik vanaf de Ruttler (E3) of E4 te beeindigen, maar niet voor een duikje overdag.
De Ruttler begint op 20 meter en gaat tot 33 ong. Bedenk wel dat als je alleen aow hebt van de padi of andere organisatie datje maar tot 25m. diepte mag. Heb je 2* nob/cmas mag je tot 40. Met 3* of DM mag je naar 45. En er wordt gecontroleerd. Niet iedereen, maar je loopt wel een risico.
Watertemperatuur aan oppervlakte is net als overal nu ong. 20 graden. Op diepte is het 6 (zeg maar 30m. en dieper). Kan in natpak, maar ik dook lekker droog.