Antwerpen - Brussel - Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joets

Antwerpen - Brussel - Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:55

Vage titel, ik weet 't.
Maar omdat ik eindelijk vakantie heb ( :D ) heb ik gisteren twee uitjes geboekt.

Zo ga ik met mijn vriend naar Mechelen, de bedoeling is om een dagje in Antwerpen rond te banjeren en een dagje in Brussel.
Wat zijn daar nou een beetje de leuke bezichtigingen? Iemand nog goede herinneringen aan een fijn eettentje daar?

Samen met een vriendin ga ik ook nog een weekend naar Utrecht. Eerst lekker shoppen, dan uit eten, gevolgd door een heftig stapavondje om vervolgens de zondag lekker te ontbrakken in de zwaluwhoeve...
Ik ben vooral benieuwd naar de leukste uitgaansgelegenheden. Ligt het een beetje bij elkaar in het centrum of moet je vooraf echt uitzoeken waar je heen wilt...? We zijn 24 ook wel handig om te weten misschien aangezien ik liever niet tussen de 16 jarigen sta die voor 't eerst op stap gaan. (geen verwijt, ik ben zelf ook 16 geweest ;) )

Ben beniewd met welke tips dat het geweldig bokt op de proppen gaat komen! :D

Marchador

Re: Antwerpen - Brussel - Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:57

In antwerpen zou ik niet naar de dierentuin gaan. Persoonlijk vond ik het zonde van mijn tijd. Dus dat is in ieder geval geen aanrader van mijn kant.
Wat wel leuk is, lastig antwerpen is zo enorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:01

Ik weet niet of je daar van houdt, maar in de grote kathedraal in Antwerpen kun je rondleidingen krijgen waarbij ingegaan wordt op verwerkte symbolieken in de kathedraal, zowel in de bouw als in de aankleding. Ik vond dat reteïnteressant.

Antwerpse Zoo is wat mij betreft ook een grote AFrader.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:01

De dierentuin is inderdaad niet erg indrukwekkend. Het station (er naast) is wel waard om even binnen te lopen. Verder heb je het MAS (museum aan de stroom) met een enorm mooi uizicht. De kathedraal is ook erg mooi.Er zijn heel veel eettentjes rond de groenplaats en grote markt (vlak bij de katherdraal) en rond de UGC (cinema) en het station.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:05

Ik zit m'n hersens te kraken over de tent waar je ook al weer zo fantastisch lekker kon eten. Vlak bij de kathedraal, op een hoekje. Volgens mij heette het "het Elfde Gebod" maar dat weet ik niet zeker meer. Weet dus ook niet OF het nog bestaat. Maar vroeger was het geweldig.

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:08

Kijk, dit zijn al zeker tips waar ik wat mee kan, dankjewel!

*Joets heeft d'r zin in
*Joets doet vreugde dansje
*Joets roept; meer méér meeeeeer! :D

(sorry, ik was écht toe aan vakantie :+ )

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:13

Antwerpen
snackje eten in de chocoladebar Queztal iets van de groenplaats verwijderd
even langst het muzeum van schone kunsten waar normaal de sinksenfoor staat
goed shoppen en voor al u juwelen naar GEUSSENS juwelier gaan in de appelmanstraat 1 op weg naar het centrale station ( van de winkelstraat gezien ) op je rechterkant

tegen de avond de taxi nemen en gaan feesten in NOXX

elisa007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:18

Ik kan je aanraden om op 't Zuid te kijken voor lekkere restaurantjes en barretjes. Dit is een buurt met een groot bourgondisch gehalte. Aan de andere kant van de stad heb je 'Strantwerpen', dit is een trendy restaurant, bar, lounge. Zoals de naam als zegt hebben ze hier een beetje een strand nagemaakt.

Als je het nachtleven in wilt is Noxx leuk, maar alleen op donderdag of zaterdagavond. In het schooljaar komen daar best jonge mensen op vrijdag, dus die dag vermijden. Je hebt ook Red&Blue, HypeRoom en Cafe d'Anvers.

Succes!

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:23

Ik verwacht dat ik met mijn vriend niet echt op stap ga. 's avonds lekker ergens wat eten en dan aan een leuk plein wat drinken en mensen kijken ofzo...

Wel ben ik heel benieuwd naar uitgaansgelegenheden in Utrecht!!

En tips voor Brussel hoor ik ook nog graag :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:54

LZP --> BEU