Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Heb er super veel zin in, maar vind het ook wel spannend, omdat nu weer die rellen bezig zijn op het Tahrirplein en wij zitten best wel vlakbij met het hotel :s Maar ik denk niet dat we er veel last van gaan krijgen, als het op dat plein blijft, want we zijn niet van plan daarheen te gaan.
En aangezien wij niet op het strand of in de zee gaan liggen vraag ik me echt af wat ik aan moet enzo.. 
. Wat voor studie is het?
Vooral niet te snel willen (niet dat dat lukt hoor in Egypte
), véél water (flessen!!!) drinken, en een petje is ook wel fijn
. En insmeren uiteraard!
En ja we zijn dan hele dagen op pad haha
We gaan ook een dag naar Alexandrië en dan weer terug naar Caïro door de woestijn langs oude kloosters, dat lijkt me wel heel gaaf! Maar een vakantie daar lijkt me ook heerlijk! Lekker duiken 
En veel water drinken.. Hopelijk blijft het een beetje rond de 40 graden, dat valt nog wel mee..
) en de zee ook het fijnst van temperatuur!
.Ntlie_ schreef:Ik ben vier keer in Egypte geweest, allevier de keren voor een zonvakantie in Sharm el Sheikh.
Ik ben twee keer in april geweest, een keer in oktober en een keer in december! Denk dat ik de temperaturen in oktober het meest aangenaam vond, toen was het het warmst (ik houd er van om weg te branden) en de zee ook het fijnst van temperatuur!
Ik ben drie keer in Dreams Beach Resort geweest, echt een geweldig mooi hotel en vriendelijk personeel. Ook ben ik een keer in Shores Golden Sharm geweest, dit hotel was een stuk kleiner en voornamelijk op Italianen gericht maar ondanks dat heb ik het daar ook erg naar mijn zin gehad!
Vanuit Sharm el Sheikh heb ik verschillende uitstapjes gemaakt, ik heb een paar keer de Sinai bezocht (per kameel, quad en jeep), ik ben naar het Katharinaklooster en naar Dahab geweest, en ik ben vanuit Sharm met het vliegtuig een dagje naar Cairo geweest om de piramides etc te bekijken!
Zou nog graag een keer naar Luxor willen.
Wat een fantastisch land! We hadden nogal geluk met de toeristen, want die waren er namelijk niet vanwege de Ramadan
Pas toen het voorbij was kwamen er langzaamaan meer toeristen, maar toen gingen wij alweer bijna weg. We hadden de piramides dus lekker voor onszelf
(Samen met de souvenirverkopers.. Dat was minder
) Maar zoveel moois gezien daar! En ik vind de mensen ook grappig, ook al zijn ze soms wat hardnekkig, vooral als ze dingen aan je willen verkopen.. En de drukte met het verkeer is ook even wennen
Maar ik zou zo weer terug gaan, maar dan wil ik denk het Zuiden gaan bekijken, want heb nu alleen Cairo en Alexandrië gezien
Ntlie_ schreef:Haha allemaal Dreams Beach gangers!
Wanneer zijn jullie er geweest?
Piramides vond ik ook heel indrukwekkend, een van de meest aparte dingen die ik ooit heb gezien..
Als blondine trek je daar veel aandacht heb ik gemerkt. Mijn zusje heeft bruin/in zomer donkerblond) haar en kreeg minder aandacht dan ik, ook wel veel maar toch minder. In ieder geval heb ik ook een aantal aparte openingszinnen gehoord daar xD 

(die ik op den duur ook te opdringerig vond worden) en nu eigenlijk alleen nog maar contact met iemand die ik de eerste vakantie heb leren kennen en nog steeds op msn spreek. Hij heeft ook mijn telefoonnummer, maar stuurt gelukkig niet van die vreemde smsjes.
Hooguit eens een berichtje op mijn verjaardag of met nieuwjaar oid. Al zal dat laatste dit jaar niet nodig zijn, want heb toevallig net een weekje geboekt in begin januari!
Lekker naar de zon.
Zijn in Luxor op 't schip gestapt en naar Aswan gevaren, daar op de nachttrein gestapt (dat was zoooooo smerig
) naar Caïro en met de bus weer naar Hurghada. Caïro was echt heel erg apart! In sommige delen wel heel erg smerig (dode koeien drijven rond, complete vuilnisbelten op straat), maar ach, daar wen je wel vrij snel aan. Wel echt een hele leuke stad met prachtige dingen om te bezoeken. Je hebt daar een hele mooie moskee waarbij je een prachtig uitzicht hebt over de stad. En natuurlijk de piramides, erg indrukwekkend.
Ze zijn ook wel erg opdringerig, maar dan gewoon negeren en doorlopen. En tsja, die mannen...