Vakantie Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Vakantie Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:28

Grote kans dat er al een topic over is, maar ik kon het natuurlijk weer niet vinden..

Zijn er bokkers die deze zomer naar Egypte zijn geweest of gaan?
Zoja, waar ga je heen, hoe was het weer, hoe was de sfeer en ga zo maar door.

Ik ben zelf begin dit jaar geweest, in januari, dit is erg goed bevallen en nu gaan we terug.
Maar januari is natuurlijk heeeeel anders als Augustus/september.. het weer, de drukte en wie weet wat nog meer.
Ook hebben we afgelopen week ons duikbrevet gehaald en willen we gaan duiken komende vakantie.

Ik ben benieuwd naar recente ervaringen van anderen en of er misschien iemand in de buurt zit!

Nadia
Oppermuts

Re: Vakantie Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:33

LZP --> BEU

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:00

Ik ga 25 augustus naar Egypte, maar niet om er vakantie te vieren :P
Ik ga voor een 9-daagse studiereis naar Caïro en 1 dag naar Alexandrië om er alle kunst en gebouwen te bezoeken :) Heb er super veel zin in, maar vind het ook wel spannend, omdat nu weer die rellen bezig zijn op het Tahrirplein en wij zitten best wel vlakbij met het hotel :s Maar ik denk niet dat we er veel last van gaan krijgen, als het op dat plein blijft, want we zijn niet van plan daarheen te gaan.

En ik ben benieuwd hoe die hitte daar is, want het is wel 50 graden :O En aangezien wij niet op het strand of in de zee gaan liggen vraag ik me echt af wat ik aan moet enzo..

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:38

Oh een studiereis! Ben je dan hele dagen op pad?
Wow idd in het binnenland is het nog warmer.. wat moet je dan aan ja..
iig goede zonnebrand meenemen en veel insmeren..

Van die rellen heb ik eigenlijk nog niks gehoord..
Moet ook zeggen, wij gaan naar El Gouna, dat is een soort centerparks dorp met een heleboel resorts.. dus heel erg toeristisch. Schijnt wel veilig te zijn..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:30

ikke! Oke niet voor een vakantie, ik woon er inmiddels, maar ik denk dat als je naar El Ghouna gaat dat je niks gebeurd, hooguit lichtelijke verveling :P

@Iepoetjuh, wat leuk! Die rellen merk je buiten Tahrirsquare niet zovveel van. Ben er gister nog vlak langs gereden, en zag er niks van. zolang je daar dus een beetje uit de buurt blijft is er niks aan de hand :). Wat voor studie is het?

Het is hier nu niet zo warm. Ik denk 38- 40 raden. een licht shirtje en jeans werken prima :) Vooral niet te snel willen (niet dat dat lukt hoor in Egypte :P ), véél water (flessen!!!) drinken, en een petje is ook wel fijn :j. En insmeren uiteraard!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 15:13

Petje, ja das wel een goeie...
maar loop jij nog in jeans? of een korte?
Hoop niet dat we ons vervelen, we gaan duiken.. moet wel lukken toch daar..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:40

nee hoor, jeans werkt prima (misschien omdat ik iets gewend ben nu), al zal je in een resort natuurlijk ook prima door kunnen.

oh als je gaat duiken verveel je je zeker niet denk ik!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:12

Ik studeer Kunstgeschiedenis en het was een reis vanuit de studievereniging. Die bieden ieder jaar 5 reizen aan ofzo en dan kun je dus zelf kiezen wat je wilt doen. Egypte was dit jaar de hoofdreis zegmaar :P En ja we zijn dan hele dagen op pad haha :P We gaan ook een dag naar Alexandrië en dan weer terug naar Caïro door de woestijn langs oude kloosters, dat lijkt me wel heel gaaf! Maar een vakantie daar lijkt me ook heerlijk! Lekker duiken :)

Maar wel fijn dat je niet zoveel van die rellen merkt daar! Ik dacht zelf ook al dat het niet zo ernstig zou zijn, maar vond het toch wel een beetje spannend..

En ik ga gewoon zo luchtig mogelijke kleren aandoen ja :P En veel water drinken.. Hopelijk blijft het een beetje rond de 40 graden, dat valt nog wel mee..

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 01:55

Ik ben vorige winter in januari naar Egypte geweest. Het was echt geweldig. Misschien gaan we volgende winter weer. Ik hoop het in ieder geval wel. (ik hou niet zo van die kou in Nederland haha)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:58

Ik ben vier keer in Egypte geweest, allevier de keren voor een zonvakantie in Sharm el Sheikh.
Ik ben twee keer in april geweest, een keer in oktober en een keer in december! Denk dat ik de temperaturen in oktober het meest aangenaam vond, toen was het het warmst (ik houd er van om weg te branden ;) ) en de zee ook het fijnst van temperatuur!
Ik ben drie keer in Dreams Beach Resort geweest, echt een geweldig mooi hotel en vriendelijk personeel. Ook ben ik een keer in Shores Golden Sharm geweest, dit hotel was een stuk kleiner en voornamelijk op Italianen gericht maar ondanks dat heb ik het daar ook erg naar mijn zin gehad!

Vanuit Sharm el Sheikh heb ik verschillende uitstapjes gemaakt, ik heb een paar keer de Sinai bezocht (per kameel, quad en jeep), ik ben naar het Katharinaklooster en naar Dahab geweest, en ik ben vanuit Sharm met het vliegtuig een dagje naar Cairo geweest om de piramides etc te bekijken!
Zou nog graag een keer naar Luxor willen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:03

Ík ben er 7 jaar geleden geweest, heb echt een wereldtijd gehad. Gaaf land, leuke dingen om te doen, geweldige zee en onderwaterleven etc. Zal er alleen nu nooit meer heen willen, mij te toeristisch geworden allemaal. Hoorde toen al over de plannen die ze hadden gemaakt over de hotelbouw, dat was echt enorm!
Zou alleen nog 1 keer naar Cairo willen om de Piramides te bezoeken, daar was toen namelijk niet genoeg tijd voor. Maar dan zou ik een stopover maken en geen totale vakantie meer :n.

Ik zat overigens in een súpergaaf hotel, waar alle deuren van de kamers en appartementen buiten waren (ben even de naam kwijt), dus je had helemaal geen hotel gevoel. Was in Hurghada.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:12

Ntlie_ schreef:
Ik ben vier keer in Egypte geweest, allevier de keren voor een zonvakantie in Sharm el Sheikh.
Ik ben twee keer in april geweest, een keer in oktober en een keer in december! Denk dat ik de temperaturen in oktober het meest aangenaam vond, toen was het het warmst (ik houd er van om weg te branden ;) ) en de zee ook het fijnst van temperatuur!
Ik ben drie keer in Dreams Beach Resort geweest, echt een geweldig mooi hotel en vriendelijk personeel. Ook ben ik een keer in Shores Golden Sharm geweest, dit hotel was een stuk kleiner en voornamelijk op Italianen gericht maar ondanks dat heb ik het daar ook erg naar mijn zin gehad!

Vanuit Sharm el Sheikh heb ik verschillende uitstapjes gemaakt, ik heb een paar keer de Sinai bezocht (per kameel, quad en jeep), ik ben naar het Katharinaklooster en naar Dahab geweest, en ik ben vanuit Sharm met het vliegtuig een dagje naar Cairo geweest om de piramides etc te bekijken!
Zou nog graag een keer naar Luxor willen.

Ik ben ook naar het Dreams Beach Resort geweest! Vond het ook een prachtig hotel en het personeel was supervriendelijk. Was echt geweldig daar.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:16

Dreams beach resort ben ik ook geweest! :)
Ik vond Egypte heel erg mooi, vooral het water, zoooo helder :+: Ben ook naar de piramides geweest in Caïro, heel indrukwekkend!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:37

Haha allemaal Dreams Beach gangers!
Wanneer zijn jullie er geweest?

Piramides vond ik ook heel indrukwekkend, een van de meest aparte dingen die ik ooit heb gezien..

MarloesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:43

Ik ben vorig jaar november in Marsa Alam geweest (in het zuiden langs de kust van de Rode Zee). Het was rond die tijd nog zo'n 35 graden, echt perfect! Lekker weer om wat te doen maar niet té warm. We zijn zelf in het Tulip Resort geweest. Normaal gaan we altijd kamperen in Nederland, dus ik kan het niet vergelijken met andere hotels en/of resorts in andere landen of in Egypte zelf, maar ik heb het er heel erg naar mn zin gehad!
Je kan er echt super duiken, echt een heel mooi koraalrif. Ik heb me laten vertellen dat het een van de mooiste plekken op de wereld is, en sowieso de mooiste in Egypte, om te gaan duiken.
Heel veel plezier! :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:53

Ik ben deze zomer ook naar Egypte geweest! Naar Marsa Alam, en dan naar Gorgonia beach.
Práchtig resort, echt waar! Het was heerlijk weer, lekker rustig op het resort en alles was erg netjes. Het strand was aan het hotel en de koralen waren er echt prachtig!

We hebben gewoon wel de hele vakantie op het resort gezeten, lekker ontspanning gezocht. Was echt een supervakantie :j

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:19

Ben net weer paar daagjes terug uit Egypte ;) Wat een fantastisch land! We hadden nogal geluk met de toeristen, want die waren er namelijk niet vanwege de Ramadan :P Pas toen het voorbij was kwamen er langzaamaan meer toeristen, maar toen gingen wij alweer bijna weg. We hadden de piramides dus lekker voor onszelf :P (Samen met de souvenirverkopers.. Dat was minder :P) Maar zoveel moois gezien daar! En ik vind de mensen ook grappig, ook al zijn ze soms wat hardnekkig, vooral als ze dingen aan je willen verkopen.. En de drukte met het verkeer is ook even wennen :P Maar ik zou zo weer terug gaan, maar dan wil ik denk het Zuiden gaan bekijken, want heb nu alleen Cairo en Alexandrië gezien ;)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:58

Ntlie_ schreef:
Haha allemaal Dreams Beach gangers!
Wanneer zijn jullie er geweest?

Piramides vond ik ook heel indrukwekkend, een van de meest aparte dingen die ik ooit heb gezien..

De eerste week van Januari dit jaar. Echt heerlijk... Ben gewoon verliefd geworden op dat land. heb veel gelachen daar haha: ik werd echt op mn wenken bediend en op een gegeven moment begonnen twee obers zelfs te ruziën wie mij mn cola mocht brengen haha :+ Als blondine trek je daar veel aandacht heb ik gemerkt. Mijn zusje heeft bruin/in zomer donkerblond) haar en kreeg minder aandacht dan ik, ook wel veel maar toch minder. In ieder geval heb ik ook een aantal aparte openingszinnen gehoord daar xD

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:41

Haha ja dat is idd erg grappig :')

'Excuse me, why are you so beautifull?'
'Please, can I marry you?'
(Tegen m'n vader): 'How many camels for your daughter?'

Deze zijn me bijgebleven, maar heb nog meer gehoord :)) Tsja was toen ook nog blond :+

MarloesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:01

Dat is inderdaad best wel erg daar :=
Mn broertjes hebben per ongeluk ook mijn nummer aan die gasten gegeven, dus eens in de zoveel tijd krijg ik nog een smsje met "Will you marry me", "Do you ever think of me" en ga zo maar door :+
Toen we nog in Egypte waren inderdaad ook veel huwelijksaanzoeken gekregen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:33

Ik werd er af en toe best een beetje moe van, in het begin vond ik het wel grappig maar later had ik echt iets van *zucht*. Voornamelijk op straat vond ik ze soms erg opdringerig...
Had wel altijd leuk contact met het personeel op het resort, ook drie vakanties lang hetzelfde vakantievriendje gehad := (die ik op den duur ook te opdringerig vond worden) en nu eigenlijk alleen nog maar contact met iemand die ik de eerste vakantie heb leren kennen en nog steeds op msn spreek. Hij heeft ook mijn telefoonnummer, maar stuurt gelukkig niet van die vreemde smsjes. :+ Hooguit eens een berichtje op mijn verjaardag of met nieuwjaar oid. Al zal dat laatste dit jaar niet nodig zijn, want heb toevallig net een weekje geboekt in begin januari! *\o/* Lekker naar de zon. :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:05

Ik ben twee keer in Egypte geweest, 1 keer een rondreis en 1 keer een zonvakantie in Hurghada. De rondreis was echt fantastisch! Zo veel mooie dingen gezien daar :) Zijn in Luxor op 't schip gestapt en naar Aswan gevaren, daar op de nachttrein gestapt (dat was zoooooo smerig :') ) naar Caïro en met de bus weer naar Hurghada. Caïro was echt heel erg apart! In sommige delen wel heel erg smerig (dode koeien drijven rond, complete vuilnisbelten op straat), maar ach, daar wen je wel vrij snel aan. Wel echt een hele leuke stad met prachtige dingen om te bezoeken. Je hebt daar een hele mooie moskee waarbij je een prachtig uitzicht hebt over de stad. En natuurlijk de piramides, erg indrukwekkend.

De mensen vond ik wel bijzonder vervelend. Helemaal tijdens de tweede keer dat we richting Egypte gingen. Ik ben een paar keer gewoon een winkel ingetrokken.. :n Ze zijn ook wel erg opdringerig, maar dan gewoon negeren en doorlopen. En tsja, die mannen... :Y)

Ik vond het wel echt een prachtig land! Ook lekker weer. In februari was het wel aardig frisjes, maar dat kwam omdat er een hele harde wind van zee kwam. Dat was best jammer. Tijdens de rondreis was het wel lekker warm (mei). We gingen dan 's ochtends om 5 uur richting de woestijn, dan was het nog te doen. Dan 's middags lekker in het zwembad op de boot. :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:14

Ik ben afgelopen maand in Hurgada geweest! Hotel Arabella. Dagelijks 40 graden. Heerlijk 8-)