Vanuit Zwitserland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Vanuit Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 23:43

Dit topic dient een beetje als verslag, met foto's en stuff enzo :') Hopelijk is het een beetje interessant :P

Ja, ik zit momenteel in zwitserland *\o/* Ik blijf hier tot 20 aug. en tot die tijd hoop ik een hoop te zien en te doen :P

Ik ben gisteren aangekomen om 22:00, ik ben met de trein gegaan vanaf Leiden via Frankfurt naar Zurich HB, een reis van ca 12 uur, vermoeiend maar verliep gelukkig vlot :D

Vandaag ben ik naar Schaffhausen geweest of de waterval te zien en heb natuurlijk foto's gemaakt. Het was een pittige wandeling, heb erg weinig gelopen de laatste tijd vanwege mijn knie (verrekte kruisband) dus had totaal geen conditie :') maar het was wel de moeite waard :P al kan ik soms wel eens zeuren :') Ik verblijf bij vrienden in Urdorf :D

Station Frankfurt, had een overstap van ca anderhalf uur daar
Afbeelding

En dan nu de waterval in Schaffhausen, de grootste van Europa, wel ca 150m breed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou hopelijk is het een beetje boeiend :') We willen misschien naar de Gelmerbahn gaan (lees: een nachtmerrie voor mijn hoogtevrees, maar moet het gewoon doen :') )

Anoniem

Re: Vanuit Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:45

Super leuk Renee, ik ga het topic volgen :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:46

Supermooie foto's zeg, mijn zusje zit ook in Zwitserland momenteel. (weet alleen niet precies waar :o )

Nou, geniet van je reis, maar dat gaat vast wel goed komen als ik het zo zie.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:56

He Renee, whoohoo je bent er! Zo alles dus lekker vlot verlopen he? Ziet er spectaculair uit daar :D ik blijf het effe volgen!! Al veel plannen gemaakt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:05

Nou we gaan in elk geval naar de dierentuin toe *\o/* natuurlijk veel pics maken! En de laatste 2 dagen dat ik er ben is er een soort concours in de buurt, dus daar gaan we ook even heen :P Verder moeten we echt even goed rondkijken, we wouden als het mogelijk is ook even paardrijden, maar het is echt vreselijk duur in Zwitserland dus word even aankijken :')
Morgen krijg ik een rondleiding door de buurt :P Tis erg mooi hier, mooie huizen en appartementen en een mooi uitzicht :j

De Gelmerbahn lijkt ons ook wel heel tof, het enige waar ik persoonlijk tegen op zit zijn stijle bergpaden :') ik loop natuurlijk met een camera en lens ter waarde van ca 1.300 (denk dat ik dan mijn telelens wel even in huis achterlaat want dat word toch weer wat en die is ook een behoorlijke duit waard :') ) en ik ben daarbij ook vrij onhandig. Dus als het voor mij, de onhandige, te doen is zal ik zeker proberen zo ver mogelijk rond het Gelmersee te lopen :') (dat is het meer als ik het goed heb) maar denk dat het niet voor Renee gemaakt is daar :') Maar het is zoooooooooo mooi, dat ik het wel wil proberen

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:31

Wat leuk een topic! ga hem zeker bijhouden! :)

Over je camera, ik zou het risico gewoon wagen, het is dure apparatuur maar je hebt altijd kans dat er iets kapot gaat :P
Ik was in Noorwegen bijna in een wild stromende rivier gevallen met AL mijn apparatuur op mijn rug.. ik kon nog net op een andere rots springen waarbij mijn vader me vast kon pakken zodat ik niet viel :+
Het is altijd afwachten hoe zoiets loopt! maar ik zal als ik jou was je de kans niet laten ontnemen om mooie dingen te zien omdat je bang bent dat er iets met je apparatuur gebeurt! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:38

Wat een heerlijke platen! Zwitserland is zó ontzettend mooi!
Mooi meenemen die apparatuur hoor, daar IS het voor. En gaat het mis, dan ben je ervoor verzekerd toch? Ik neem tenminste aan dat je dat geregeld hebt, zeker als je dure apparatuur mee op vakantie neemt.

Ik kijk uit naar volgend materiaal! Heel veel plezier daar!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:41

ik heb enkel een reisverzekering, heb de spullen zelf niet meer kunnen verzekeren omdat de camera alweer 2 jaar oud is en de tele lens 1 jaar en de 10-22 die ik mee heb niet van mij is maar die heb ik geleent, dus de apparatuur echt verzekerd heb ik niet :n

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:42

met een reisverzekering kom je al een heel end dacht ik.. en anders hebben je ouders een inboedel verzekering? ik heb niet zoveel verstand van verzekeringen :+ maar ik denk dat er vast wel wat te regelenen valt mocht er wat gebeuren! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:42

Gemiddelde reisverzekering heeft een prima dekking op dergelijke dingen hoor, dus maak je er niet te druk om!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:44

Volgens mij dekt een inboedelverzekering niet de schade van een camera als het in het buitenland is dacht ik :P We hebben volgens mij wel een inboedel verzekering.

Maar ik ben liever echt voorzichtig met de spullen :') ik houd van mijn geliefde cameraatje, en gezien ik zelf al onhandig ben wil ik niet vragen om problemen :))

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:47

Dat je voorzichting bent is logisch, dat ben ik ook altijd met mijn apparatuur, maar een gevaar zit in een klein hoekje, al loop je thuis met je apparatuur van de trap af en je zet net een stap mis valt van de trap en dag apparatuur, dat kan je altijd gebeuren waar je ook bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:51

Ik snap dat je er voorzichtig mee bent, en iedereen moet dit uiteraard volledig voor zichzelf weten, maar mijn beredenering is dat fotoapparatuur GEBRUIKSapparatuur is :D Van er naar kijken krijg je niet het plezier van mooie foto's, waar je het uiteindelijk voor aangeschaft hebt. Toch? ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:52

ja maar door de bergen heen wandelen met een camera heeft toch een hoger ongeluk percentage :') :))
Maar ik neem sowieso overal mijn camera naar toe, maar probeer wel mijn gewicht zo minimaal mogelijk te houden. Ik heb in totaal mijn 70-200 F2.8 USM, 17-70 F2.8-4.5, 10-22 F3.5-4.5 (zo uit mijn hooft) en extender II 2x bij me, maar dat alles hoef ik niet mee te nemen naar een omgeving met bergen etc :P kan ik beter voor de 10-22 en 17-70 gaan :P naar de dierentuin kan ik bijvoorbeeld beter de 70-200 + extender en evt voor binnen de 17-70 meenemen :P

Vandaag gaan we het bos hier onderzoeken, nu even niet, het is erg grauw buiten, maar miss later op de middag als het wat opklaart :D

Ik heb helaas al wel 2 dagen last van mijn stoelgang, niet echt fijn als je wil gaan wandelen :') dus moeten we eff kijken of we een middeltje kunnen kopen ergens

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:09

Leuk Renee. Ga je topic in de gaten houden :j

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:14

Ik had de foto's al in het andere topic gezien...
Maar ze zijn wel heel erg mooi hoor..
Ik blijf dit ook zeker volg :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:17

Ik ga je ook volgen. :j Mooie plaatjes al!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:21

Wat leuuuk :P

Ik heb nu CS5 hier, dus heb de foto's opnieuw bewerkt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vertrek nu naar het bos! De zon schijnt <3

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:22

Wauw wat is het mooi daar. Jeetje!
Heel veel plezier nog. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:41

Heel gaaf!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:45

Sprookjesachtig!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:55

Mooiiiiii Renee!! Have fun vandaag!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:17

Gave foto's!!! Wel tijd om je sensor schoon te laten maken bij thuiskomst (vooral op de 1e bewerkte foto duidelijk zichtbaar).
Had een vraagje n.a.v. dit topic [BB-ITP] choco shih tzu pups in de studio , wat voor studio opstelling heb je gebruikt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:29

Ik heb bij die shoot maar 1 flitser met softbox gebruikt en ik stond er naast, dus recht voor de pups :P
Ik heb alles op een zeer klein diafragma gesloten (F22-29) dus vandaar dat het zo zichtbaar is, normaal schiet ik nooit op zo'n diafragma dus vandaag dat het nu tot uiting komt. Bij de studiofoto's zijn die stofdeeltjes niet te vinden :P ik heb al 2 x mijn sensor laten schoonmaken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:36

Ben net terug van het bos, pfieeee,,,, 3 uur weggeweest, wel nog even enkele boodschappen gedaan. Maar wat was het zwaar zeg :') wel onwijs mooi! soms stijle paden naar boven, soms naar beneden en soms lekker stabiel :j zijn 2 mensen tegengekomen, 1 mountainbiker en 1 voetganger :')

ben foto's aan het kijken nu