In welke wijk in Parijs hotel zoeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

In welke wijk in Parijs hotel zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 13:02

In september ga ik voor een lang weekend naar Parijs.

Wat is een leuk arondissement om een hotel te boeken? Ik hoef niet per se met mijn hotel dicht bij bezienswaardigheden te zitten, maar wil graag in een leuke wijk zitten waar ik rondom mijn hotel veel restaurantjes en barretjes etc kan vinden.

Iemand tips?

Lalee_

Re: In welke wijk in Parijs hotel zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:04

Hotel Eldorado is erg aan te raden, zit bij Place de Clichy :j
Dichtbij montmartre

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:07

Wij zitten altijd in een ** hotelletje Hotel Eden Montmartre in de Rue Ordener vlakbij de Porte Clignancourt. Het is netjes, niet te duur, ligt vlakbij het metrostation en in een leuke buurt met voldoende barretjes en restaurantjes plus een heel leuk marktje. 's Avonds kan je te voet de trappen op naar Montmartre.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:10

blue_sky schreef:
Wij zitten altijd in een ** hotelletje Hotel Eden Montmartre in de Rue Ordener vlakbij de Porte Clignancourt. Het is netjes, niet te duur, ligt vlakbij het metrostation en in een leuke buurt met voldoende barretjes en restaurantjes plus een heel leuk marktje. 's Avonds kan je te voet de trappen op naar Montmartre.

Dat is zeker een mooie buurt van Parijs. De Montmartre 's avonds is erg gezellig op de trappen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:10

Equimotion schreef:
In september ga ik voor een lang weekend naar Parijs.

Wat is een leuk arondissement om een hotel te boeken? Ik hoef niet per se met mijn hotel dicht bij bezienswaardigheden te zitten, maar wil graag in een leuke wijk zitten waar ik rondom mijn hotel veel restaurantjes en barretjes etc kan vinden.

Iemand tips?

montmartre :j
Heel gezellig!

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:08

Leuk dat je naar Parijs gaat! :D Wij zaten dit jaar in een hotel vlakbij Quartier Latin (achter de Sorbonne), de studentenwijk. Dat is een veilige wijk om savonds nog over straat te gaan, montmartre is savonds minder veilig (en een beetje afgezonderd van de rest van Parijs) maar ook heel leuk. ;) Twee jaar geleden zaten we in een hotel vlakbij het louvre op de Rue Rivoli, dat was ook een leuke buurt, heel centraal. Veel plezier! :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:09

De Joodse wijk vind ik zelf heel fijn, daar heb ik nu 2 keer een lang weekend gezeten. Erg prettig.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:38

zannem schreef:
Leuk dat je naar Parijs gaat! :D Wij zaten dit jaar in een hotel vlakbij Quartier Latin (achter de Sorbonne), de studentenwijk. Dat is een veilige wijk om savonds nog over straat te gaan, montmartre is savonds minder veilig (en een beetje afgezonderd van de rest van Parijs) maar ook heel leuk. ;) Twee jaar geleden zaten we in een hotel vlakbij het louvre op de Rue Rivoli, dat was ook een leuke buurt, heel centraal. Veel plezier! :)

Wij zijn ook twee keer daar in een hotel geweest! Vlakbij de metro en in de buurt heel veel eettentjes! Weet het hotel alleen even niet meer.. Was een goed hotel, schoon en goed ontbijt, verder niet te veel luxe, maar als het goed is slaap je er alleen maar!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:39

Wij zitten ook altijd richting Joodse wijk, aan de Bastille.
Zitten altijd in een Ibis hotel :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:41

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:28

Wij gaan in november een lang weekend naar Parijs, op zaterdag en zondag naar Parijs zelf en ma&di naar Disneyland, in een Disneyhotel.

Ben vooral op zoek naar een beetje makkelijk te bereiken hotel, hoeft niet een in hartje centrum te zijn. Enige echte eisen zijn:
- max. €80 per nacht (2 personen)
- liefst met bad
- goed bereikbaar met auto (liefst zelf met eigen parking)
- metrostation op max 15 min lopen

Ben totaal onbekend in Parijs, heb dus ook geen idee waar te beginnen met zoeken, ben al zoveel tegen gekomen!