Backpacken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Backpacken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:18

Als ik mijn rijbewijs heb gehaald (wil er niet zo een worden die op dr 25e nog haar rijbewijs moet halen :)) ) wil ik backpacken.
Ik weet waar ik naar toe wil.. Thailand. Dan zal ik eerst naar Bangkok moeten vliegen. En dan?
Wanneer is het goedkoopst om te vliegen? Hoe kom je aan informatie? Wáár begin je? Visa? Echt, ik weet het allemaal niet. :=

Ik vraag me af of er bokkers zijn die gaan backpacken of het al hebben gedaan (in welk land dan ook) en hoe jullie het allemaal hebben gedaan.. Welke backpacks hadden jullie, welk land, hoe regelen jullie het met geld, alleen/meerdere mensen, hoe stippel je de route uit? Etc etc. Het is voor mij pas over maaaaaanden, maar je kan niet vroeg genoeg binnen :D

Valliej15

Re: Backpacken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:21

Neeeee ik wil heeeeel graag backpacken in Australie !!! lijkt me ge-wel-dig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:22

Hehe, Australië wil ik perse niet naar toe :D

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:23

Why not ? Thailand lijkt me ook super trouwens hoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:26

Weet niet, trekt me gewoon niet :D Vind het een enorm cliché :P Bijna iedereen die gaat backpacken gaat naar Australië of Nieuw Zeeland :)) Prachtige landen hoor, maar weet niet... Like I said, trekt me gewoon niet :))

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:27

Fair Enough ! Gaaf hoor ... hoeveel geld denk je nodig te hebben ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:32

Goh.. Veel? :') De vliegreis komt op zo'n 800 euro uit, heen en terug.. Wil maximaal 3 maanden blijven dus niet echt super lang. Thailand is opzich erg goedkoop.. Helemaal als je langs de straat eet ipv een restaurantje. Volgens sites moet ik rekenen op zo'n 20/30 euro per dag. Scheelt wel veel denk ik met Australië.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:35

ja weet ik wel zeker !!! pff .. ik ga alvast sparen .. wil nog honderden dingen doen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:38

Ik heb het grote geluk dat mijn ouders mijn rijlessen betalen en ik geen studie volg oid én ze mijn paard in die tijd ook nog bijhouden, heb dus alle tijd.. Ben helaas alleen een big spender dus sparen is mission impossible :')

Leven is duur :))

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 03:39

hahaha ik heb hetzelfde ...salaris is snel op !

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:39

Heb je al eens gegoogled op 'backpacken thailand' of zoiets? Ik denk dat je dan al heel veel goede sites tegenkomt voor de belangrijkste weetjes/informatie.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:41

Ik heb vorig jaar oktober 3,5 gebackpackt in Thailand. Is echt heel goed te doen. Neem gewoon een goede reisgids (zoals de Lonely Planet) mee en als je weet waar je naartoe wil, kun je heel makkelijk de reis regelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:13

Ja, ik heb al heel wat gegoogeld, maar moet zeggen dat veel sites elkaar tegenspreken := En ik ben ook gewoon benieuwd naar ervaring van bokkers :j

Noor, had jij de Lonely Planet? Want ik zie ook weer heeeeel veel verschillende Lonely Planet boeken..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:51

Ja, ik had de lonely planet. Deze: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html

Er zijn inderdaad heel veel verschillende, maar deze is volgens mij wel vrij algemeen. Een vriendin van mij had ook nog een leuk boekje, maar weet niet meer hoe die heet.... (heb je wat aan hè ;) ). Maar was in ieder geval Nederlandstalig. Wij hebben gewoon een fantastische vakantie gehad.

Wat je zèker MOET doen, is in Bangkok een fietstocht doen met Ko van Kessel. Helemaal geweldig!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:53

Anthea schreef:
Weet niet, trekt me gewoon niet :D Vind het een enorm cliché :P Bijna iedereen die gaat backpacken gaat naar Australië of Nieuw Zeeland :)) Prachtige landen hoor, maar weet niet... Like I said, trekt me gewoon niet :))

Gelukkig gaat er bijna niemand naar Thailand >;) is nog toeristischer.

Maar als je wilt gaan backpacken moet je je serieuzer gaan in verdiepen want die vragen die jij hier stelt zijn zo makkelijk zelf op te zoeken. Dus in mijn ogen ben je gemakzuchtig bezig.

BTW langs de straten eten is kans op vreselijke ziektes en maanden ziekenhuis.... ga je eens echt verdiepen koop reisboeken en geef dan pas een oordeel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:57

Thanks Noor! Kijken of ik die op eBay kan vinden :)

Ja tita, Thailand is ook echt een backpackers land :D En ik zei al, ik ben benieuwd naar de ervaring van bokkers. Je hoeft je niet zo op te winden, er staan een heleboel sites over (backpacken in) Thailand tussen m'n favorieten. :)
En dingen als nasi en noodles zijn zo goed als veilig, natuurlijk is vlees/vis niet de beste keus. :7

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:07

Is dat de info waar je naar zoekt? Wat niet te eten?

Google eens op: veiligheid thailand, NLse ambassade thailand, visum thailand, things to do thailand etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:11

Haha voor de 3e keer, ik ben vooral opzoek naar ervaringen van bokkers. :P Hoe zij het gedaan hebben enzo.. Maar al die dingen zijn ook wel handig ja :)) Visum heb ik gisteren toevallig even opgezocht, maar thanks voor de rest :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:14

Waarom perse bokkers? Ik denk dat je beter af bent op een dedicated backpacker-forum als bijv. aroundtheglobe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:19

Ik had me bij een ander forum daar speciaal voor aangemeld idd, maar krijg mijn account daar niet geactiveerd := Zal later ff kijken naar dat forum, thanks :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:24

Nasi en noodles zo goed als veilig := sorry hoor maar ben je nou echt niet helemaal goed bij..... weet je wel waar die dingen van gemaakt zijn

Nogmaals eten langs de weg is daar nooit veilig nooit nooit nooooooiiiiit en als er iemand ervaring heeft met reizen ben ik het wel :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:27

Tita, ik vind eigenlijk dat je de ts nogal aanvallend benaderd.
M.i. is er niets mis met het vragen van ervaringen hier op bokt. En ik ga er vanuit dat ze zich wel bewust is dat dingen als inentingen, eventueel visum, etc. ook geregeld moeten worden.

Ik heb overigens héérlijk gegeten in Thailand, maar langs de straat durfde ik het ook niet aan hoor. Zag er lekker uit, maar al die ingrediënten liggen wel de hele dag in de brandende zon (+ uitlaatgassen etc). Brrrr.

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:30

ik zou ook heel graag willen gaan backpacken in Thailand (volgend jaar...hoop ik)... dus blijf het topic even volgen! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:32

Tita, ga eens terug naar bed en probeer dan uit te stappen met je andere been. Verpest mijn topic niet alsjeblieft :)

Ik ga ook niet zuinig aan doen met geld, dus ik hoef niet langs de straat te eten ( :') ), maar het is wel iets wat ik evt wil proberen :j

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:30

Ik snap niet waarom tita zo'n probleem maakt, het is toch duidelijk dat de TS zich echt wel goed in aan het lezen is, maar het gewoon leuk vindt om wat first-hand ervaringen te horen?

Zelf ben ik ook van plan om in 2012 ongeveer 2 maanden door Thailand te gaan backpacken :j
Wat backpacks betreft kan ik je alleen maar aanraden om echt verschillende winkels in te lopen en met gewichten in de tassen te blijven rondlopen tot je er een gevoel voor krijgt. En staar je niet blind op de prijs, 300 euro betekent niet automatisch een goeie backpack voor jou. Ik heb er een gepast van 60 euro die niet verkeerd zat en een van 320 euro die echt rampzalig was. Uiteindelijk een 60 liter rugzak van the North Face gekocht, afgeprijsd naar 120,- en die zat echt super. Let er vooral op dat het gewicht NIET op je schouders rust.
Perrysport zal waarschijnlijk slecht advies geven, maar ze hebben wel goede, betaalbare backpacks (hier kwam die van mij ook vandaan). Beversport is super professioneel, echt een aanrader om er ook wat meer over te leren.

Ik ben net terug van 3.5 week interrailen/backpacken door Europa met 3 andere bokkers :D Geld pinden we gewoon steeds wat we dachten voor een dag of 2 nodig te hebben. De route hebben we uitgestippeld door veel ervaringen lezen van anderen (hoor je wat leuk is) en zelf te bedenken wat we wilden zien. Daarna ga je kijken hoe het zit met de verbindingen, trein/bus/boot, wat zijn je opties.

Wat betreft specifiek Thailand weet ik het ook nog allemaal niet precies, heb eerst nog 2 andere reizen gepland. Ik raad je iig sterk af om TE veel te plannen, zet niks vast en hou altijd ruimte om ergens langer te blijven of eerder te vertrekken. Grote kans dat je dan ergens iemand tegen komt waar je wel een paar dagen mee samen reist, heb ik gelezen, dus het is leuk om flexibel te zijn. Lonelyplanet mee brengt je op de 'backpackers-route', maar omdat Thailand zo toeristisch is zou ik ook eens kijken of je wat 'on-ontdekte' gebieden kunt vinden.

Best een lange post geworden met dingen die je waarschijnlijk al wist, maar toch :')