Wintersport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Wintersport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 20:07

Ik ben nu twee keer op wintersport geweest en ik vond het HELEMAAL geweldig. Het jammere is alleen.. Ik ging met mijn ex en zijn ouders mee. Zoals het woord ex al zegt, zal dat nu niet meer gebeuren.. Helaas! Nu wil ik toch eigenlijk echt wel weer een plank onder mijn voeten en moet ik dus op zoek naar een nieuwe manier om toch in Zwitserland of Oostenrijk te belanden. Maar dat is duur natuurlijk. En daar heb ik ook helemaal niet het geld voor.

Maar daar moet ik toch omheen kunnen? Weet iemand of het mogelijk is om bij kroegen ofzo te werken dat hun zorgen voor onderdak en je zo dus toch op wintersport kan zonder dat je 1000 euro kwijt bent? Dat zou echt geweldig zijn! Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al wat site's gevonden, maar ben benieuwd of er meer bokkers zijn die zoiets hebben gedaan!

Ik heb momenteel gereageerd op een vacature die precies aan zou sluiten op mijn stage! Maar op zijn vroegst krijg ik daar in oktober pas iets over te horen.

Serendipity1

Re: Wintersport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:28

Kijk eens op www.studentenwintersport.nl! Goedkoop en erg leuk!
Daar werken is natuurlijk een optie, maar dan hoef je er niet op te rekenen dat je meer dan een halve dag per week op de piste staat... In praktisch alle gebieden is het zo dat je 6 dagen per week werkt gedurende het seizoen, en die 7e dag heb je écht wel nodig om een beetje bij te komen/wasjes te draaien enz.
Kortom: Ik zou dus een goedkope vakantie uitzoeken

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 02:22

Er zijn echt wel heel veel leuke gebieden die buiten het seizoen veel goedkoper zijn. Berwang, Oostenrijk is er ook zo eentje!

Ohja, en of het nu puur toeval is of niet, de hotels die ik heb gehad in Oostenrijk met Nederlandse eigenaren waren goedkoper!

Gaan werken zou ik niet doen, das geen vakantie, maar echt keihard buffelen! Als je toch wil werken kan je je eventueel ook aanmelden als skilerares. (Ligt aan je ervaring etc.)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:28

sologirl schreef:
Er zijn echt wel heel veel leuke gebieden die buiten het seizoen veel goedkoper zijn. Berwang, Oostenrijk is er ook zo eentje!

Ohja, en of het nu puur toeval is of niet, de hotels die ik heb gehad in Oostenrijk met Nederlandse eigenaren waren goedkoper!

Gaan werken zou ik niet doen, das geen vakantie, maar echt keihard buffelen! Als je toch wil werken kan je je eventueel ook aanmelden als skilerares. (Ligt aan je ervaring etc.)

Ja, en veel plaatsen in Frankrijk ook... Vooral in de rustige weken kan je voor een goede prijs op vakantie daar.
En wat betreft het lesgeven, daar wilde ik je evt ook op wijzen maar ik denk niet dat het lukt om met slechts 2 weken snowboardervaring je diploma te halen.
Bij veel skischolen kan je wel in het zgn kinderland werken zonder diploma maar met interne cursus. Maar zelfs dan, met of zonder diploma, ben je gewoon aan het werk en kan je nog niet je eigen ding doen. Niet vergelijkbaar met de wintersportweek die je gewend bent in ieder geval.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 18:37

Les geven gaat hem echt niet worden voor mij denk ik haha :D Naast dat ik pas 2 weken snowboardervaring heb heb ik 2 jaar terug toegezien hoe ons groepje van 5 uitdunde naar 1. (gebroken knie, ik gebroken schouder, gekneusde heup en gebroken arm :')) er lag toen erg veel ijs, maar dat lijkt me dus toch niet echt handig!

Bedankt verder voor de tips! :D Ik ga er zeker even naar kijken! Nu nog mensen vinden die ook mee willen!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 04:46

Misschien kan je ook kijken naar goedkopere wintersporten wat je wat makkelijker kan betalen! :)

Wij gaan elk jaar naar Tsjechie, echt geweldig en denk meer dan de helft goedkoper dan oostenrijk... Als je naar spindleruv mlyn gaan heb je nog groot gebied ook! :D

Je kan er uiteten voor gemiddelt 10euro pp dus erg goedkoop voor wintersport! En dan zit je wel in echt mooie leuke restaurants ! :) Zelfs op de ski piste kan je goedkoop zitten.. :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:03

Ik ben sinds een jaar van plan deze winter te gaan doen wat jij van plan bent, ergens in de horeca in een skigebied werken :D Ik zal zo eens voor je opgraven wat ik zoal gevonden heb, maar ik hoor ook van veel mensen dat het een kwestie is van erheen gaan en persoonlijk solliciteren.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:51

Ben dit jaar ook opzoek naar cheap wintersport. Zijn met twee mensen, een snowboarder en ik zelf skieer, heb wel goede auto met winterbanden en al. Groot skigebied is een pre. Maar groep jongeren en bus is ook prima, ik hou studente wintersport in de gaten.

Als iemand ideeën heeft hoor ik dat graag.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:59

Een auto zou ook fijn zijn als dat te regelen zou zijn..

Citroen: Hoe gaan jullie dan naar Tsjechië toe? Trein, vliegtuig of auto?

Ik heb op dit moment een snowboarder (ben zelf ook boarder) die mee wil *\o/*

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 18:10

Serendipity1 schreef:
Kijk eens op http://www.studentenwintersport.nl! Goedkoop en erg leuk!
Daar werken is natuurlijk een optie, maar dan hoef je er niet op te rekenen dat je meer dan een halve dag per week op de piste staat... In praktisch alle gebieden is het zo dat je 6 dagen per week werkt gedurende het seizoen, en die 7e dag heb je écht wel nodig om een beetje bij te komen/wasjes te draaien enz.
Kortom: Ik zou dus een goedkope vakantie uitzoeken

Ben jij hier al eens geweest? :D

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:09

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:58

Ik ben eens via Marktplaats met een groep gegaan, de meesten kenden elkaar niet, onwijs gezellige vakantie gehad! Als je nog reisgenoten zoekt, kijk daar dan eens, of op een reisforum oid, meestal is het als je met meerdere mensen gaat, goedkoper. Maar zeker met wintersport vind ik het een stuk leuker om met een (grote) groep te gaan dan bijv. met zn 2en. Als je dan een keer geen zin hebt, is er misschien nog wel iemand, of als iemand geen zin heeft om te gaan boarden en jij wel, hoef je niet alleen te gaan.