vakantie in Nederland geen vakantie gevoel meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

vakantie in Nederland geen vakantie gevoel meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 18:18

Vroeger heb ik vele landen gezien, toen ik 1 was reden we al naar Italiè.Nu met het gezin, en ook vanwege Duitse gast kinderen blijven we in Nederland.Ik ben al jaren niet meer in het buitenland geweest, ook omdat Nederland ook mooie plaatsen heeft.Maar nu een weekje naar Weert geweest,en ik moet bekennen ik mis in Nederland steeds meer het vakantie gevoel.Misschien wel een beetje heimwee naar de vakanties van vroeger.Wat ik mis zijn o.a,de stinkende wc langs de auto bahn,droog of zuur brood,bergen, andere cultuur enz, lang in de auto zitten.Zijn er meer die dit herkennen of niet? Volgend jaar wordt het denk ik een retourtje buitenland maar weet nog niet waar?

Ladygiroc

Re: vakantie in Nederland geen vakantie gevoel meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:20

En het zonnetje mis je niet ? :+

Ik heb opzich niet veel met vakanties maar na mijn vakantie deze week heb ik ook geen vakantiegevoel..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 18:22

Mijn man houd niet van de warmte,dus misschien dat ik daar ook rekening mee hou.Ik kwam in Weert ook nog een bekende tegen, dus dan is je gevoel echt weg.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:24

Ik ben nog nooit verder als Duitsland geweest en niet langer als een weekend. Ben helemaal geen vakantiemens dus ik kan me er niet in vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:24

ik ben nog nooit op vakantie buiten nl geweest alla dit jaar voor het eerst :P wij gingen nooit op vakantie soms naar collendoorn tegenwoordig ponyparkcity maar was eigenlijk te duur

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:41

Als ik weg ben heb ik een vakantiegevoel, maakt niet uit waar ik ben, Nederland of buitenland. Zolang ik niet hoef te werken, mijn huis schoon te maken, de was en de boodschappen te doen en vooral niet hoef te koken is het voor mij vakantie!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:43

ik kan me er wel in vinden. Ik heb in het buitenland toch ook meer het vakantie gevoel. Niet dat ik het in Nederland niet heb, maar de andere taal en andere cultuur geven je toch wel een ander gevoel :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:44

TS ik snap precies wat je bedoelt....ik heb helemaal niets met Nederland, laat staan als vakantieland :n
Dit jaar ben ik in februari naar Bonaire geweest en ga ik in september nog naar Turkije, maar ook dan heb ik dat vakantiegevoel niet echt....
Daar zijn bij mij toch idd de urenlange ritten in de auto,de broodjes met ei die zo lekker klef worden,het tent opzetten en vervolgens vers brood halen bij de bakker voor nodig...juist ja...I love Frankrijk <3

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:46

Belgie de ardennen. Of Luxemburg dat is ook erg mooi.

Natuurlijk ook duitsland heb je erg leuke plekken.

Ik ga ook niet graag in Nederland op vakantie. Vind het alleen al leuk als ik ergens ben en ze praten een andere taal. Kun je ook nog iets van leren.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:48

Vala schreef:
Als ik weg ben heb ik een vakantiegevoel, maakt niet uit waar ik ben, Nederland of buitenland. Zolang ik niet hoef te werken, mijn huis schoon te maken, de was en de boodschappen te doen en vooral niet hoef te koken is het voor mij vakantie!

Helemaal mee eens!
Ik heb het zeker als ik naar een Waddeneiland ga, al is het maar voor een weekend. Dan waan ik me in het buitenland, heerlijk hoor!
Toevallig nu het tweede jaar op rij dat we in Nederland blijven. Vorig jaar naar Texel, toen was ik zwanger. Dit jaar met de kleine meid ook maar binnen Nederland gebleven (Veluwe). Paard mee, supervakantie gehad!
Toen ik jong was gingen we ook wel regelmatig naar het buitenland, maar we zijn ook wel eens twee weken op vakantie geweest naar de kust, hemelsbreed 30 km verder. Maar ik heb er niet minder om genoten!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:50

Ik ben in Nederland ook niet op vakantie en het liefst wil ik op vakantie ook nog eens zo min mogelijk Nederlands horen. Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Volgend jaar dus maar weer naar het buitenland voor jou ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:00

Vorig jaar sinds tijden in Nederland gebleven en dan wel limburg zodat het er nog anders uit zag, het was helemaal geweldig maar toch miste ik iets en dat terwijl we toevallig schitterend weer hadden. In Nederland heb je toch ook altijd kans op slecht weer (sinds ik terug ben van m'n vakantie dit jaar heb ik nog geen lekker weer hier gehad) en ik vind zelf altijd als er een andere taal gesproken word en er plekken te vinden zijn waar je niemand tegen komt(hier moet je daar goed voor zoeken) dan heb ik toch meer een vakantiegevoel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:52

Ik heb op zich in NL wel een vakantiegevoel, als ik maar echt ergens anders ben. Tis denk ik ook hoe je je ernaar opstelt.

Wat ik wel een rare ervaring vond, vorig jaar in januari naar Curacao geweest, 8/9 uur in het vliegtuig gezeten, bloedheet, maar wel nederlands praten en een broodje frikandel met gouda's glorie mayo eten.
En dan van mijn moeder foto's gemaild krijgen dat er 30cm dik sneeuw op de auto ligt. Was wel apart.

In februari dit jaar naar Mexico was meer vakantiegevoel, maar komt misschien ook omdat ik op Curacao in een huisje zat en dus zelf moest koken etc, en in Mexico in een all in hotel waar je hele dag kon eten/drinken wat je wilde. En daar spraken ze een andere taal, dat helpt ook. Al is Limburgs ook een andere taal hoor :Y) Woon er nu 3 jaar en nog versta ik er vaak geen reet van :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:55

Ach, ik kwam in Pompadour ook ooit eens een klasgenoot tegen, dus daar hoeft het niet vanaf te hangen. Ik moet zeggen dat ik hier op de camping in Zeeland toch een aardig vakantiegevoel heb :D
Ik word wakker van het kraaien van de haan (tenminste de eerste dag, nu slaap ik erdoorheen), de kinderen stappen uit de blokhut en staan op de trampoline, we moeten heen en weer naar het toiletgebouw voor alles waar stromend water aan te pas komt. En het weer is eigenlijk ook best lekker hier :Y) Dus neuh, geen last van een ontbrekend vakantiegevoel in eigen land.

En wat Vala zegt: je bent van alle dagelijkse beslommeringen af. Dat is mij eigenlijk wel genoeg :j Tuurlijk vind ik het ook heerlijk in Frankrijk of zoals vorig jaar, Engeland. Maar dat ik nu in anderhalf uur op mijn bestemming was, dat is eigenlijk ook wel erg lekker....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:58

Ik ga een paar keer per jaar met de paarden naar de Veluwe en moet zeggen dat ik maar zelden zo'n vakantiegevoel krijg als wanneer ik daar ben.
Eén van de kids op mijn werk ging dit weekend een weekendje naar diezelfde omgeving en kreeg meteen zo'n vakantiegevoel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:47

marleen_usar schreef:
Mijn man houd niet van de warmte,dus misschien dat ik daar ook rekening mee hou.Ik kwam in Weert ook nog een bekende tegen, dus dan is je gevoel echt weg.

Wij zijn vroeger op een camping in zuid-frankrijk de buren eens tegengekomen, en 2 jaar geleden kwam ik op 1500 km afstand op een camping goede vrienden van mijn ouders tegen, kennissen van mezelf, en mensen uit mijn straat :+
Dus daar hangt mijn vakantiegevoel niet meer vanaf.
Maar ik snap wat je bedoelt :D Ik hou van het lange reizen, het stuntelen in een andere taal, buitenlandse winkels en het kneuterige van kamperen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:42

Ik ken het gevoel, ik ben ook verwend geweest vanaf baby met vakanties naar het buitenland, later ook echt met verre reizen.
En als ik in Nederland ben, mis ik ook het gevoel, de vreemde talen, culturen, luchtjes, het complete vakantiegevoel.

En wat betreft bekenden tegenkomen, in 2007 hebben wij een reis van Rio de Janeiro naar Lima gemaakt. Vliegtuig landt in Brazilie, we staan op, mensen die 3 rijen voor ons zaten draaien zich om, we kijken elkaar aan en zeggen "hee buurman, gaan jullie ook naar Lima?".
Overburen die exact dezelfde rondreis geboekt hadden. _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:44

Dat meen je niet wat een toeval.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:47

Sterker nog, toen we de bagage ophaalden vroeg de reisleider of wij die groep van 6 uit Veldhoven waren. Eeeuuhhh....6???? Op een groep van 16 personen hadden 3 stellen uit Veldhoven geboekt. Andere stel kenden we niet, maar hebben we de hele vakantie mee opgetrokken, en dat beviel zo goed dat we een jaar later met zijn vieren geboekt hebben. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:50

Ik kom over de hele wereld mensen tegen die ik ken, het is me zelden overkomen dat ik een hele vakantie geen bekende tegenkwam :=

Maar ik kan me goed voorstellen dat je na al die jaren het buitenland mist. Nederland is maar klein en ondanks dat het op veel plekken mooi is, zijn de verschillen niet heel groot.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:51

haha briljant! :D
Ik ging vroeger eigenlijk altijd naar het buitenland op vakantie, maar eerlijk gezegd begin in NL ook wel te waarderen, maar alleen als ik aan de kust zit of op een eiland. Strand geeft mij een vakantiegevoel :) Maar ik kies wel elke keer een stuk NL uit dat ik nog niet ken :) Hoeft niet elk jaar hoor, maar zo af en toe een zomertje nederland: graag! :)

Griekenland in hartje zomer vond ik zó erg dat toen mijn vakantiegevoel echt weg was: ik heb alleen maar de hotelkamer gezien! :P