Hallo Jolanda!
Lang geleden dat ik nog in Centerparcs geweest ben, maar ik ga jou toch een beetje proberen te helpen.
Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik mij nooit verveeld heb in Erperheide en dat wij eigenlijk nooit buiten het park gegaan zijn. Dit wil dus zeggen dat je in het "park" zelf ook verschillende activiteiten kan doen. Zo heb je er normaal een pannenkoekenhuisje waar je de meest heerlijke pannenkoeken kan eten, je hebt natuurlijk de Aquamundo (het waterpark) waar je uren plezier kan beleven. Je kan als je wil ook de sauna boeken waarbij je dan kan genieten van sauna / stortbad / stoomcabine.. (misschien even vermelden dat dit op bepaalde dagen naakt moet. Er zijn wel enkele dagen waarop badkledij wel toegestaan is). Je hebt ook een winkeltje in het park / verschillende speeltuinen (dit blijft leuk
) & je kan er prachtig en rustig wandelen. Je kan er ook verschillende sporten beoefenen. Ze hebben een groot indoor sportcomplex waar je kan tennissen / badmintonnen / muurklimmen. Ga daar ook zeker eens langs als je graag sport.
Bekijk ook deze link eens : http://www.centerparcs.be/VL/BE/parken/ ... tiviteiten
Buiten het park kan je gaan shoppen in Hasselt of zelfs in Maasmechelen village.
Je hebt er in de buurt ook het domein Bokrijk, dit is ook best de moeite waard om te zien. Dit is een openlucht museum met huisjes van hoe het vroeger was.
Er is een grote skipiste in de buurt. Verder kan je misschien ook gewoon gaan wandelen. Erperheide ligt in een mooie omgeving.
Zoals je merkt, weet ik ook niet veel te doen BUITEN het park, maar hopelijk ga je binnen het park wel genieten van jouw tijd daar! Ik vond het in elk geval elke keer de moeite waard !
Groetjes
Valerie