Alleen handbagage, zo efficiënt mogelijk pakken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Alleen handbagage, zo efficiënt mogelijk pakken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:01

Ik vlieg donderdagavond voor een weekend naar mijn beste vriendin in München. Ik kom aan om 19.15 en vlieg zondagavond weer terug rond diezelfde tijd.
Oftewel, ik ben er 3 volle avonden en dagen.

De planning is als volgt: Donderdag als ik aankom naar een cocktailbar, de volgende dag overdag winkelen, die avond naar een feest, de dag er na ook iets van winkelen/stad bekijken, die avond uit en zondag misschien ook nog even erop uit overdag.

Op de site van KLM (waar ik mee vlieg) zag ik dat je 12 kilo aan handbagage mee mag nemen, maar als je met een Cityhopper vliegt kunnen ze je alsnog vragen om je handbagage in het ruim te plaatsen, omdat er niet veel bergruimte is in het vliegtuig.
Vorige keer dat ik naar München vloog had ik ook een Cityhopper, dus ik ben bang deze keer weer.
Aangezien ik erg gehecht ben aan mijn spulletjes heb ik ze het liefst bij me, dus ik wil dit sowieso proberen te voorkomen. Ik wil daarom een weekendtas meenemen, die niet heel groot oogt.

Maar nu de grote vraag: Hoe pak ik in hemelsnaam zo efficiënt mogelijk?

We gaan waarschijnlijk elke dag uit en dan wil ik niet steeds dezelfde kleren aan. Ook moet ik makkelijke schoenen mee voor het winkelen/lopen overdag.

Ik zit zelf te denken aan spijkerbroek met enkellaarsjes aan in het vliegtuig. Op die enkellaarsjes kan ik dan elke avond uit en spijkerbroek scheelt weer in mijn tas.
Maar verder?

Het weer is ook nog onzeker, er was de hele week regen voorspeld, maar volgens mijn vriendin was het vandaag alweer mooi weer...

Oftewel; ik moet multifunctionele kledingstukken hebben! Neem ik een jas mee, of een colbertje die ik als jas draag?

En verder om de vloeistoffen te beperken heb ik al make-up doekjes gekocht in plaats van vloeibare make-up reiniger.
Handdoeken kan ik gelukkig van mijn vriendin lenen.

Maar wellicht zijn er bokkers met andere handige tips? Bokkers die ook alleen met handbagage reizen? Wat nemen jullie mee?

Ik denk al dagen aan hoe ik dit ga doen en ik ben nog niet eens begonnen met pakken :')

Sjimmy

Re: Alleen handbagage, zo efficiënt mogelijk pakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:03

toiletspul van je vriendin gebruiken? Heb je dezelfde kleding maat kun je misschien zelfs wel een jurkje oid lenen?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:07

I wish! Helaas hebben we een andere kleding en schoenmaat. Ook heeft zij krullend haar en hier ook shampoo voor, dus ik zal sowieso eigen shampoo mee moeten nemen denk ik.
Eventueel kan ik wel douchegel van haar lenen, scheelt alweer!
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 26-07-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:07

Er past echt ontzettend VEEL in je handbagage, echt waar! Bij mij pasten er 2 spijkerbroeken, 2 truien, 2 handdoeken, 5 tshirtjes, slippers, sokken, ondergoed met gemak in een trolley van handbagageformaat.

Zeker omdat je nu ook 12 kg mag meenemen kun je er zelfs nog meer er in proppen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:09

In elk geval zorgen dat je tijdens de reis de kleren en schoenen aan hebt die het zwaarst zijn/de meeste ruimte innemen. Jasjes/vesten kun je over elkaar aan doen (niet overdrijven natuurlijk :P ), die kun je in het vliegtuig dan gewoon uittrekken, scheelt ook weer ruimte. Zo heb ik al eens twee vesten en een jas meegenomen :+

Kun je bij je vriendin misschien wat kleding wassen en in de droger doen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:12

Ohja, ook omdat je met KLM vliegt kan je gemakkelijk ook nog een extra tas (rugzak/handtas o.i.d) mee. Daar doen ze vééééééél minder moeilijk over dan de goedkope maatschappijen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:12

Mereltje schreef:
I wish! Helaas hebben we een andere kleding en schoenmaat. Ook heeft zij krullend haar en hier ook shampoo voor, dus ik zal sowieso eigen shampoo mee moeten nemen denk ik.
Eventueel kan ik wel douchegel van haar lenen, scheelt alweer!

kleine flesjes kopen bij de drogist. of toch een keer met shampoo voor krullend haar wassen :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:17

Ik ga morgen even kijken voor een kleine shampoo, dat moet wel te doen zijn.
Verder alvast bedankt voor de tips, zit zeker wel wat bij waar ik iets aan heb.
Ik was er zelf namelijk nooit opgekomen om meerdere dingen onder elkaar te dragen, maar zo kan ik natuurlijk gewoon een colbertje en mijn zomerjas meenemen! Stom dat ik er zelf niet aan dacht.

MoonChloe schreef:
Ohja, ook omdat je met KLM vliegt kan je gemakkelijk ook nog een extra tas (rugzak/handtas o.i.d) mee. Daar doen ze vééééééél minder moeilijk over dan de goedkope maatschappijen.

Maar omdat ik waarschijnlijk met een klein vliegtuig vlieg (Cityhopper) is de kans wel groter dat er weinig plek is. Dan gaat de bagage alsnog in het ruim. Is op zich niet zo'n hele grote ramp, want het gaat dan bovenop en je krijgt het gelijk terug, maar ik heb het toch liever niet! Hoop daarom dat alles in mijn weekendtas past!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:19

Miniflesjes kopen of navulbaar setje kopen en die vullen met je standaard spul.
Alleen basics en goed te combineren kleding die zowel overdag als voor stappen kan, voor stappen opleuken met wat extra accessoires (van vriendin?).
Kleding strak oprollen in plaats van vouwen scheelt ruimte én het kreukt minder.

Ik heb een keer kleding voor een week in een kleine maat trolley koffer meegenomen als handbagage dus voor een weekend moet zát lukken.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:20

Je kan er ook voor zorgen dat je als het eerste in de vliegtuig stapt, dan heb je tenminste ruimte ingepikt :P Handtasje/rugzak kun je dan gewoon onder je stoel proppen :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:22

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:24

De Etos heeft een uitgebreide collecties mini's. In mijn geval nemen toiletspullen vaak ook veel ruimte in. Bedenk goed welke dingen je echt nodig hebt (shampoo dus niet!) en welke je thuis kan laten (bijvoorbeeld haarlak / gel enz).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:25

En als je bepaald merk/soort toiletspul écht nodig hebt kun je ook overwegen een paar euro uit te geven en het daar te kopen en dat laat je dan gewoon bij je vriendin staan. Voor haar, als dank voor't logeren ;) of ze bewaart het voor je voor je volgende logeerpartijtje :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:29

Ik zou je spulletjes toch in een koffer stoppen ipv een tas, stel dat je het niet bij je kunt houden heb je kans dat er allerlei zware spullen bovenop gegooid worden en je spulletjes kapot gaan..

Je hebt trouwens van die kledingzakken die je vacuüm kunt zuigen zodat er meer in past. Ik weet alleen niet meer waar ik ze gezien heb :o

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:30

Heino schreef:
Ik zou je spulletjes toch in een koffer stoppen ipv een tas, stel dat je het niet bij je kunt houden heb je kans dat er allerlei zware spullen bovenop gegooid worden en je spulletjes kapot gaan..

Je hebt trouwens van die kledingzakken die je vacuüm kunt zuigen zodat er meer in past. Ik weet alleen niet meer waar ik ze gezien heb :o

De kleding moet ook nog terug denk ik :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:30

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:31

_coquette_ schreef:
De kleding moet ook nog terug denk ik :P

Bij de Blokker kun je die zakken kopen. Kun je met de stofzuiger vaccuum zuigen. :j

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:34

Zo, dat filmpje, hahaha! Denk niet dat ik er zoveel in zou krijgen als hij!

Ik denk dat ik nu meeneem aan vloeistof: 1 luchtje (kleinste flesje dat ik heb), mini verpakking shampoo, mini verpakking deo (vind ik gewoon fijn om mee te hebben), glansspray voor mijn vriendin, kon ze in Duitsland niet vinden.
En mascara? Telt dat ook als vloeistof?

En hoe zit het met een scheermesje? Kan ik dat gewoon meenemen of niet omdat het scherp is? 3 dagen met ongeschoren oksels tijdens uitgaan/misschien zonnig weer is ook weer zoiets :')

@Heino: dat moet je met een stofzuiger vacuum zuigen toch? Geloof dat ik dat ook weleens gezien heb. Maar is wel laatste redmiddel, heb namelijk niet zo'n zin om er veel geld aan uit te geven :') Geen idee hoe duur het is hoor...

Edit: Met de stofzuiger dus inderdaad

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:35

Kun je niet meenemen op het moment dat het handbagage blijft, in het ruim natuurlijk wel.
Lijkt me ook iets wat je prima daar kan kopen?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:37

Ja, dat kan ik inderdaad daar wel kopen, maar ik dacht als het mee mag is het net iets handiger. Gelukkig zijn de meeste toiletspullen in Duitsland niet zo duur als in Nederland.
Wel begrijpelijk dat het niet mag.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:37

Vraag anders of je vriendin wegwerpmesjes heeft, anders koop je daar toch wegwerpmesjes? (Wat je niet gebruikt doneer je aan je vriendin :D )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:38

Let op dat de deo ook onder de vloeistoffen valt. :j
Dus in een doorzichtige plastic zak met sluitstrip moet.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:40

Je neemt mee: genoeg ondergoed, kleding voor iedere dag (redelijk simpel houden), ballerina's en goede loopschoenen trek je aan.
Dan koop je daar een tandenborstel en van die reis-shampoo.
En het is maar voor 3 dagen, als het max. 12 kg is.. tja ik heb altijd een mega koffer als ik een weekje op vakantie ga (waar ik 3 maanden mee kan doen bij wijze van) en die weegt altijd max. 15 kg excl. handbagage (die is meestal 1/2 kg max).

Dus je red het wel hoor, en ik heb normaal dan wel nog shampoo en prul en alles bij me. :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:42

Wat ik zelf dan vaak doe: Ik neem dan allemaal kleding mee in een bepaalde stijl en kleuren combinatie zodat alles bij elkaar te dragen is en te mixen.. scheelt ook schoenen etc.

edit: en net als met strippokeren, zoveel mogelijk laagjes en kleding aan doen, je handbagage word dan misschien wel gewogen, jij niet.. dus die 3 broeken kunnen best overelkaar en dan doe je ze in de wc van het vliegtuig uit ;)
Laatst bijgewerkt door doerakje op 26-07-11 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:42

Mascara valt inderdaad ook onder vloeistof, trouwens. Net als lipgloss, bijvoorbeeld.