Eten meenemen in vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Eten meenemen in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:21

Hopelijk zitten hier deskundigen (stewardessen of mensen die het vliegtuig pakken alsof het een bus is :D )
Veel mensen hebben hier altijd vragen over, dus misschien een eigen topic wel handig!

Maandag vlieg ik naar mexico, 13u. Geen maaltijd inbegrepen, al kun je er vast eea kopen.
Omdat ik koolhydraatarm eet en niet van kant&klaar achtig eten hou, wil ik zelf eea meenemen.
Maar ik vind het altijd moeilijk zoeken op internet, dus vandaar een topic.

Wat mag en kan ik allemaal meenemen? Tips als brood heb ik niet zoveel aan.
Dingen als ei, olijven, feta, groenten e.d.? Wat mag, wat mag niet?
Qua drinken, ik wil een leeg flesje meenemen en dan in het vliegtuig steeds water tappen.

Alvast bedankt!

Abiola

Re: Eten/drinken meenemen in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:26

Volgens mij verschilt dat per vliegtuigmaatschappij. Wellicht staan de regels van de maatschappij waarmee je vliegt wel op hun site? Drinken is lastig, volgens mij mag je max. een liter meenemen en mag er in ee flesje niet meer dan 100 ml zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:27

Geen maaltijd tijdens je vlucht? Dat zou wel heel raar zijn, normaalgesproken zitten er áltijd maaltijden bij zulke lange vluchten. Alleen bij maatschappijen als Easyjet en Ryanair die de korte vluchten binnen Europa doen, heb je vaak geen maaltijd.

Drinken meenemen mag sowieso niet. Informeer even bij je luchtvaartmaatschappij wat verder wel en niet mag.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:31

Eten in het vliegtuig meenemen is geen enkel probleem. Je moet alleen wel zorgen dat je hebt op hebt op het moment dat je eruit gaat en door de douane moet. Groente en fruit kunnen dan voor veel ophef zorgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:32

Arke :) Op diens site kon ik niks vinden. Wel heb ik een enorm uitgebreide lijst voor de US gevonden, maar die zijn vast strenger op alles. Daar mag vlees, kaas, fruit, groente etc allemaal niet. Weet niet hoe dat naar mexico is.

Bij de reserveringsprocedure konden we maaltijd niet aanklikken, met de vermelding erbij ''dienst niet beschikbaar''. Er zal vast wel eten verkocht worden.

Drinken geen probleem, leeg flesje door de douane en dan is er in het vliegtuig een kraantje om te tappen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:33

Ik lees even mee na afgelopen reis zo gruwelijk beroerd geworden te zijn van veel te lang niet eten......ik wil graag beter voorbereid op reis dit keer!

Ik had wel zo'n flesje bij me maar het water in een vliegtuig is helemaaaaaal niet te drinken! Volgende keer neem ik wat siroop mee in een klein flesje......dat mag toch zeker wel?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:34

Richting Amerika kun je ook gerust vlees, fruit ed meenemen.
Zolang je t maar in het vliegtuig opeet.

Ik denk dat naar Mexico er standaard eten bij zit in tegenstelling tot de korte vluchten van Arke en dat je t daarom niet nog eens apart aan kan klikken.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:36

F_Orumster schreef:
Arke :) Op diens site kon ik niks vinden. Wel heb ik een enorm uitgebreide lijst voor de US gevonden, maar die zijn vast strenger op alles. Daar mag vlees, kaas, fruit, groente etc allemaal niet. Weet niet hoe dat naar mexico is.

Volgens mij mag het wel ín het vliegtuig, maar niet door de douane.

Tenminste ik kan me herinneren naar USA dat we witte bolletjes mee hadden met allerlei lekkers er op :+

Dus als je erin gaat mag je vanalles meenemen, alleen als je eruit gaat niet. Het lijkt me trouwens sterk dat er geen maaltijden worden geserveerd op zo'n lange vlucht. Met welke maatschappij ga je?

daffodil

Re: Eten meenemen in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:39

Nou ik heb echt zelden een maaltijd geserveerd gekregen die ik het eten waard vond! Kom vaak niet verder dan de cracker met smeerkaas of het bolletje met boter.....das dus echt niet genoeg als je 16 uur onderweg bent! Maar ik ging er van uit dat ze ook streng waren met wat je het vliegtuig mee innam, net als drinken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:40

Reken er maar op dat er wel degelijk maaltijden bij inbegrepen zijn op je vlucht. Dat is echt wel standaard, daar kun je daarom niet voor kiezen en zit bij de prijs in.
Ook Mexico ín mag je geen vlees, melkproducten en groenten en fruit meenemen. Zolang je het in het vliegtuig op eet, kun je dus wel wat meenemen. Maar bel even met de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt, die hebben vaak ook een kantoor op Schiphol. En anders kun je altijd Schiphol zelf even bellen en je vraag stellen. Dan weet je het iig zeker en kom je niet voor verrassingen te staan.

Ik ben net terug uit de USA en heb op mijn vluchten prima maaltijden gehad! Vorig jaar en t jaar daarvoor ook! Echt niets te klagen! :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:42

Met wie vloog je Skippy? Mag je vanuit de USA ook alles meenemen het vliegtuig in? Manlief vermoordt me namelijk ter plekke als ik nog een keer staande gehouden wordt bij de douane omdat ik weer iets bij me heb, wat niet de bedoeling is :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:44

Mijn reisgenote had een appel bij...
Ik begrijp jouw man volkomen daffodil! :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:48

Ze doen in Amerika ook zo hysterisch.......vond ie niet grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:53

In 2009 en 2010 met British Airways en dit jaar met Continental. 2009 en 2010 een overstap in Londen en dit jaar in Houston.
Ook in de USA geldt dat je geen drinken mee mag nemen het vliegtuig in, maar wel etenswaren (wij namen snoep en mueslirepen mee). Drinken mochten we ook, mits het áchter de douane/tassencontrole was gekocht, maar dit verschilt per luchthaven. Op Schiphol kon dit bijvoorbeeld niet omdat daar de tassencontrole net voor we het vliegtuig ingingen plaatsvond, dus tússen het drinken kopen en het vliegtuig binnen gaan. Op Houston was eerst de tassencontrole en daarna konden we nog drinken halen.

Maar als je zeker wil weten hoe en wat, moet je even bellen met je luchtvaartmaatschappij.

Maar reken erop dat vlees, melkproducten en groenten en fruit niet Mexico/USA in mogen. Dus opeten voor je er bent of weggooien!

Mijn ervaring is dat Londen vele malen erger is qua controles dan de USA. Echt niet normaal daar. Maar hoe dan ook: voorkom gewoon dat je voor verrassingen komt te staan en informeer even bij de luchtvaartmaatschappij of luchthaven. ;)

En mijn ervaring is dat de maaltijden in het vliegtuig meer dan genoeg zijn om de vlucht te volbrengen. Daarna kun je altijd even wat halen op de luchthaven of zo. Persoonlijk zou ik dus een zakje snoepjes (lekker voor t opstijgen en landen!) en eventueel wat verpakte repen meenemen. Zit je altijd goed en krijg je geen gezeur!

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:55

Volgens mij kun je in het vliegtuig geen water tappen, toch? Er zit wel een kraantje bij het toilet maar da's volgens mij geen drinkwater. Een vol flesje mag ook niet mee dus zal je het waarschijnlijk toch moeten kopen. Qua eten heb ik geen idee wat er wel en niet mee mag, dat zou je bij Arke na moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:56

In het vliegtuig kan je ook gewoon fruit kopen, daar zou ik dan niet moeilijk over gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:56

Water tappen in t vliegtuig zou ik idd niet doen, maar je kunt altijd aan de stewardess een bekertje water vragen. Bij ons liepen ze er sowieso gedurende de vlucht zeker 5x mee langs buiten de maaltijden om.

En bij een van de maaltijden konden we ook een appel krijgen.
Laatst bijgewerkt door Jessica op 25-07-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:57

Oh wij vlogen ook met continental volgens mij.....ik vond het eten echt gruwelijk slecht.

Wij hebben ons voor de terugweg gewoon vergist in het krappe overstapschema. We werden namelijk al omgeroepen toen we net het eerste vliegtuig uit waren en ik had erop gerekend bij die tussenstop iets te eten te kunnen halen. Daardoor kwam ik echt hondsberoerd uit het vliegtuig en ik ben er van overtuigd dat ik daardoor ook een vreselijke jetlag opgelopen heb. Dat wil ik dit jaar echt anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:58

Jetlag hadden wij ook flink hoor, maar bij ons was t eten prima. Ik had lekkere pasta en een salade en bij t ontbijt yoghurt en een croissant met een klein pakje boter en jam. :j Op alle vluchten van de afgelopen 3 jaar hebben we echt goed gegeten!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:59

Als je eenmaal voorbij de controle bent heb je meestal nog wel winkeltjes waar je drinken kan kopen, dat kan dan zonder problemen mee het vliegtuig in.
Wat eten betreft hadden wij wat broodjes en liga's bij en snoepjes...
Mocht zonder problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:59

Het is wel ontzettend duur als het niet bij de vlucht zit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:00

justdiesel dat hangt wel van de luchthaven af. ;) Op Schiphol kon dat niet...zie mijn post een stukje hoger. ;) Tenzij we t hadden laten sealen en pas in t vliegtuig ervan dronken, maar zelfs dan is het geen zekerheid. Dus better safe than sorry zou ik zeggen, drink gewoon water dat je in t vliegtuig kunt krijgen.

En eten en drinken zit echt standaard bij dat soort lange vluchten in! :j Alleen wijn/bier/champagne niet, maar dat lijkt me logisch!
Laatst bijgewerkt door Jessica op 25-07-11 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:01

Naar mijn idee kan je alleen een jetlag krijgen door het tijdsverschil en niet door het eten. Verder is het vliegtuig eten lekker vind ik, vooral de citroenmousse van de KLM.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:04

justdiesel schreef:
Als je eenmaal voorbij de controle bent heb je meestal nog wel winkeltjes waar je drinken kan kopen, dat kan dan zonder problemen mee het vliegtuig in.
Wat eten betreft hadden wij wat broodjes en liga's bij en snoepjes...
Mocht zonder problemen mee.

Dat klopt niet in de meeste gevallen... vaak ga je pas door de controle vlak voordat je het vliegtuig in gaat en daar heb je dus geen winkeltjes meer.

Drinken is dus lastig, maar ik ga er net als de rest van uit dat je dat gewoon krijgt in het vliegtuig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:07

Ik betwijfel of het er standaard bijzit, we hebben het over Arke :D
Water kopen zal ik dan gewoon na de douane doen, er staan vaak wel frisdrank automaten.
Bij KLM naar NY kreeg ik waanzinnig veel eten, sloeg een aantal dingen zelfs over. Drinken onbeperkt. Maar zo gaat dat niet bij allemaal.

Ben blij te lezen dat ik toch vanalles mee kan nemen (<100ml) als ik het maar opeet/weggooi voor de douane dáár. Wil liefst geen suikers eten, dus dat vraagt toch om voorbereidingen :)

Bedankt allemaal!
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 25-07-11 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt