Oorpijn in het vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lessie

Oorpijn in het vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:13

Ik denk dat velen van jullie het probleem wel kennen, oorpijn in het vliegtuig.

Wij gaan dinsdag vliegen, en me moeder ziet er nu al een paar weken tegen op. Ze laat echt nooit merken dat ze pijn heeft, alleen in het vliegtuig. Dan kan ze wel krijzen. We hebben al bekertjes op der oren geprobeerd, oordopjes in, een speciaal ding wat er tegen moest helpen gekocht, maar het helpt allemaal maar niet.

Wie weet dé oplossing ?

Rangeela

Re: Oorpijn in het vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:18

Heeft ze de speciale oordoppen voor in het vliegtuig geprobeerd of gewoon geluidsdempers? De vliegtuigoordoppen zouden moeten helpen!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:19

De bekertjes zijn echt onzin :=

Neusspray kan misschien beetje verlichting brengen. Met mond open ademen helpt bij mij ook wel. Toen ik eens beetje verkouden was en moest vliegen, wat een PIJN!!! Gelukkig was het een vlucht van nog geen 1 uur.

Misschien zou je moeder eens haar oren kunnen laten nakijken, misschien zit er wel iets fout o.i.d.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:19

Ze is nu ook erg verkouden, dus hoop niet dat dat ook nog eens tegenwerkt.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:20

Rangeela schreef:
Heeft ze de speciale oordoppen voor in het vliegtuig geprobeerd of gewoon geluidsdempers? De vliegtuigoordoppen zouden moeten helpen!

weet niet of dat die speciale waren ?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:20

Goede neusspray halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:21

Bekertjes met warme natte watjes helpt wel als je ze al opzet voor dat de motor ook maar aanstaat en ze ophoud tot de riemen afmogen..

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:22

_Pretty schreef:
Bekertjes met warme natte watjes helpt wel als je ze al opzet voor dat de motor ook maar aanstaat en ze ophoud tot de riemen afmogen..

Okeee, dan gaan we dat proberen! :D Bedankt!

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:23

Ik heb er ook altijd heeel erg last van, maar sinds ik die speciale blauwe vliegtuigoordopjes (Earplanes heten ze, geloof ik) gebruik gaat het veeeeeel beter!!
Je moet ze in je oren doen zodra je voelt dat de landing begint (vaak al drie kwartier voor de aankomsttijd) en pas uit je oren halen als de deuren op zijn!!

En Otrivin gebruik ik ook altijd voor het opstijgen en landen. (Andere merken helpen voor mij niet zo goed)

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:24

ik lees even mee, ga in oktober voor het eerst vliegen naar kenia, dus gelijk een behoorlijke vlucht.
En heb altijd ontzettend last van oorpijn en oorontstekingen enz. wanneer we met de auto amper een berg opgereden zijn heb ik al zo'n ongelooflijke pijn in mn oren, vandaar dat ik nu al ontzettend op zie tegen het vliegen, dus al iemand DE oplossing heeft ;)

Heb na een ritje door de bergen altijd een dag of 2 á 3 erge oorpijn, daar zit ik na het vliegen niet op te wachten aangezien ik maar 2 weken in kenia ben ;)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:24

Toby schreef:
Ik heb er ook altijd heeel erg last van, maar sinds ik die speciale blauwe vliegtuigoordopjes (Earplanes heten ze, geloof ik) gebruik gaat het veeeeeel beter!!
Je moet ze in je oren doen zodra je voelt dat de landing begint (vaak al drie kwartier voor de aankomsttijd) en pas uit je oren halen als de deuren op zijn!!

En Otrivin gebruik ik ook altijd voor het opstijgen en landen. (Andere merken helpen voor mij niet zo goed)

Okeee, en die kan je in het vliegtuig kopen? of al op het vliegveld?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:25

misschien heel stom maar bij mij werkt kauwgum kauwen, echt goed kauwen dan, af en toe heb je dan echt het idee dat je oren ploppen en dan is de druk weer gelijk als het ware en doet het niet meer zeer.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:26

Earplanes (te koop bij de apotheek) en neusspray, die combi werkt het beste bij mij :j en natuurlijk flink regelmatig slikken.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:27

Lessie schreef:
Toby schreef:

Okeee, en die kan je in het vliegtuig kopen? of al op het vliegveld?

Je kan ze bij de drogist of apotheek kopen. En ook op Schiphol bij die grote drogist.
Ik zou nooooit meer zonder vliegen!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:28

Lessie schreef:
Ze is nu ook erg verkouden, dus hoop niet dat dat ook nog eens tegenwerkt.

Dat is hel werkelijk . Ik heb er nl nooit last van maar toen ik keer beetje snifferig was deed het zo een pijn , abnormaal veel pijn en ik heb denk ik een behoorlijk hoge pijngrens.
Dat was een vlucht van 14 uur. Nu zou ik dus geen vlucht langer dan een paar uur maken als ik verkouden ben

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:29

en natuurlijk ergens op kauwen/sabbelen op snoepje of kaugum oid. door het vele slikken kunnen je oren zich makkelijker aanpassen aan het drukverschil :)
als je gaapt compenseert je oor het drukverschil ook ;)
veel snoepjes en veel gapen dus :Y)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:30

Bedankt voor al jullie tips! :D
Hopen dat ze de reis zo een beetje kan doorstaan, hihi!

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:31

Ik heb altijd heel erg veel last.
Nu was ik de laatste keer ook heel erg verkouden, dus daar maakte ik me van te voren wel zorgen over, maar gelukkig was het helemaal niet erger dan normaal. (wel met oordopjes dus)
Ik heb het idee dat dat verschil groter is voor mensen die er normaal geen last van hebben, maar alleen als ze verkouden zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:44

De bekertjes zijn dus een fabeltje!!!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:47

MoonChloe schreef:
De bekertjes zijn dus een fabeltje!!!

Ja, maar dat had de stewardess zelf als tip gegeven :?

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:01

Neusspray!!! het is een geschenk uit de hemel ik ging altijd ±schreewen van de pijn aan mijn oor en de laatste keer had ik neusspray en dta werkt dat is niet normaal en een bonk kauwgom en dan heb je er geen tot wienig last van!!! ik ben echt heel blij dat ik er vanaf ben op deze manier ik hoop dat het voor je moeder ook werkt!!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:02

Ik heb helaas ook heel veel last van oorpijn, ik ben zelf zwaar slechthorend(links doof en rechts slecht)
Bij mij werkt de buis van Eustachius niet goed, vandaar dat ik oorpijn heb.
Ik word er letterlijk agressief van en ga ook krijsen van de helse pijnen.

Afijn, uiteindelijk met mijn professor eens over gehad en hij heeft me een 'behandeling' voorgeschreven:
vanaf 1 week voor het vliegen een anti - allergie medicijn nemen, bij ons is dat Zyrtec of iets anders
Dan ongeveer een uur voor het vliegen een neusspray en aspirine
Ongeveer 40 minuten voor het dalen opnieuw neusspray en aspirine

En warempel, het helpt echt!! Ik heb nog wel pijn (en eigenlijk alleen laatste vlucht maar was niet zo nauw met de medicatie) maar even 'ploppen' en het is voorbij. Hémels!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:05

Idd Earplanes, of de Pluggerz van Beter Horen speciaal voor in het vliegtuig:

http://www.beterhoren.nl/webshop/p/geho ... 1054/19157

Ik gebruik zelf altijd mijn Pluggerz die ik bij concerten ook in heb. Principe is hetzelfde: er zit een klein tunneltje in dat helpt om de druk van je trommelvliezen te halen. Als ik verkouden ben en toch 'moet' vliegen, dan helpen die dingen super. En idd kauwgom kauwen, maar alleen kauwgom kauwen heeft bij mij nog nooit geholpen. Die bekertjes al helemaal niet en ik ken niemand bij wie het helpt, ik snap nog steeds niet goed waarom dat wordt aangeraden.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:07

Indd gewoon neusspray of oordruppels en een aspirine, werken in mijn optiek heet beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:43

heb in heel mijn leven 1x gevlogen := had vroeger heel veel problemen met mijn oren , kon wel janken :=

gelukkig vlieg ik nooit weer := maar men zegt dat je gewoon ergens op moet kauwen?