Mentaliteitsverschil vd bezoekers bij Pretparken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Mentaliteitsverschil vd bezoekers bij Pretparken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:49

Vandaag zijn we een dagje naar Walibi.

Bij de ingang is er al een duidelijk verschil tussen Walibi en de Efteling.
Goed Walibi is meer op de jeugd gericht.
Efteling meer op gezinnen.

Wat ons verrast is hoe de jeugd zich in dit park gedraagt.
Dat wil niet zeggen dat er nu twee dinosaurussen in de Walibi rondlopen.
Schelden, schreeuwen om niks, blikjes zo van je afgooien, voordringen.
Personeel beledigen... Heb echt diep respect dat de medewerkers van Walibi zich zo rustig houden.
Zelf was ik allang ontploft.
Thja en het spijt me zeer maar zie echt een bevolkingsgroep zich hier manifesteren op zeer negatieve wijze.

Net nog werd er gespuugd uit t reuzenrad...

Worden wij zo oud???
Of komen jullie dit ook tegen?

Magrathea

Re: Mentaliteitsverschil vd bezoekers bij Pretparken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:24

Hmm moet zeggen dat het me niet echt is opgevallen. Tenminste, niet specifiek in pretparken. Dat de jeugd van tegenwoordig asociaal is is ook geen nieuws meer [/oma modus]

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 14:35

Ik dacht dat voordringen en personeel beledigen toch echt niet moet kunnen.

Vind de Efteling qua bezoekers ook prettiger dan [oma modus aan ;) ] jongeren die hun vuilnis achteloos van zich af gooien...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:39

Paar maanden terug naar Walibi geweest, was inderdaad veel voordringende jeugd. Goed, ik met mijn groepje ging gewoon terugvoordringen ;)

Zag ontzettend veel moslims in Walibi, nog meer dan 'autochtonen'. En tja bij beide groepen kon een groot gedeelte zich jammergenoeg niet gedragen.

Overigens draait het personeel van pretparken vooral op vrijwilligers of jongeren die werken voor het minimumloon. Waarom ze geen paar beveiligers inzetten en de onruststokers streng toespreken of er uit sodemieteren, is mij een raadsel.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 14:49

Vind het ook bijzonder dat er geen metaaldetectorpoortjes zijn...
Er lopen een hoop opgefokte lui...

Bij de pratende fontein kreeg een naar/ irritant jongetje ook te horen dat hij schaapachtig keek ;) :) ik zeg 01-0 voor het personeel!

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:57

Wel een beetje jammer dat alle jeugd nou over een kam wordt geschoren.. ;) Ik zelf ben 17 jaar oud, en heb nog nooit afval gewoon op straat of waar dan ook gegooid(hooguit appelklokhuizen, ijsstokjes van hout etc, alles wat natuurlijk kan vergaan), nog nooit voorgedrongen ergens of zonder reden brutaal geweest. En zo zijn er nog heel veel jongeren die wel gewoon netjes zijn.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:41

In de Efteling gebeurd het ook hoor, daar worden ook vaak zat jongeren opgepakt door de politie ;)
Alleen staat de Efteling beter bekend als familiepark, maar dat wilt niet zeggen dat er minder schoolreisjes komen.

En trouwens, het is een kwestie van tijd tot de jongeren ook niet meer naar Walibi komen, met al die storingen en gesloten/verwijderde achtbanen van ze :D!! Er is al zo weinig in dat park te beleven.

Zelf kom ik zeer regelmatig in de Efteling, en ik erger me echt rot aan de mentaliteit van de meeste jongeren. Grote mond, rotzooi achterlaten. Van de week nog, zat ik met een groep in de Gondoletta (die bootjes op het meer). Zitten er een bootje achter ons een stelletje jochies te schommelen zodat het bootje bijna omkiept.
(Voor de goeie orde, als dat bootje omkiept breekt de kabel af waardoor alle bootjes stil komen te liggen en niet meer verder kunnen). Gelukkig zag een medewerker het ook en kregen ze een flinke preek. Maar alsnog erna natuurlijk weer commentaar.

Vind ze bij de attractieparken in Nederland erg mild hoor. Als je kijkt naar Disneyland Parijs, waar je tassen controle hebt en waar bij zowel de parken als de hotels een detectie machine voor de bagage staat. Ook daar lopen er mensen van het leger met geweren rond, best angstaanjagend, maar het zal niet voor niets zijn!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:00

@Kingie; heb het niet over alle jeugd want dan zou ik dat zelf ook zijn...;)
Ben dus zeker niet aan t generaliseren 8-)

Hieronder quote ik mezelf om welke jongere bevolkingsgroep het voornamelijk gaat:
Citaat:
Thja en het spijt me zeer maar zie echt een bevolkingsgroep zich hier manifesteren op zeer negatieve wijze.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:09

Ja in Disneyland Parijs liepen de legermannen rond met geweren, dat heeft met terrorisme te maken, om alles goed te controleren en te voorkomen dat er een terrorische aanval plaatsvind. Vóór die aanval van 11 September in Amerika, liepen ze er niet rond en na die aanval liepen ze er rond en zijn de controles enorm verscherpt.

Ja het is zo jammer dat een kleine groep mensen het voor een veel grotere groep mensen in de wereld verpesten. Ook in pretparken en alles, ik ben er dan ook voor om ze gewoon door een bewaker zonder pardon eruit gezet te worden, bij vervelend/irritante gedrag.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:12

Kingie schreef:
Wel een beetje jammer dat alle jeugd nou over een kam wordt geschoren.. ;) Ik zelf ben 17 jaar oud, en heb nog nooit afval gewoon op straat of waar dan ook gegooid(hooguit appelklokhuizen, ijsstokjes van hout etc, alles wat natuurlijk kan vergaan), nog nooit voorgedrongen ergens of zonder reden brutaal geweest. En zo zijn er nog heel veel jongeren die wel gewoon netjes zijn.

Je moet je niet zo aangesproken voelen :(:)
Ze hebben het naaatuurlijk over de probleem jongeren in Nederland, niet wij brave (ahum) boktjeugd :D

Ben al een flink aantal jaar niet in Walibi of welk anders pretpart geweest maar kan me best voorstellen dat het met de jaren (weken? :') ) erger word!
En tja, bewakers, kost geld.. net zoals klanten uitgooien of weigeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:17

ik ga nooit naar pretparken :P hooguit afentoe veel te duur. ben niet een op straatgooier van vuil , voordringen amper last van. wel een irritant kind die babyeendjes liep te schoppen en de ouders niks doen :n

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:07

Nou moet ik zeggendat er bij de Efteling best behoorlijk word opgetreden hoor. Worden ook wel eens mensen het park uitgezet en krijgen een parkverbod voor een bepaalde tijd.

Hoe dat in Walibi is weet ik niet..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:10

Ha ik heb op duinrell gewerkt en wat je daar meemaakt. Blikjes die van boven naar beneden gegooid worden vol! ik had toen nog geen afdakje en heb het reuzenrad stilgezet met de mededeling dat las er nu niet ingegrepen werd ik niet verder draaide. De zweefmolen was ook vaak groot feest toen ik een keer van een vader hulp kreeg die over het hek sprong en de jongetjes verrot schold.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:13

_Marjon_ schreef:
Nou moet ik zeggendat er bij de Efteling best behoorlijk word opgetreden hoor. Worden ook wel eens mensen het park uitgezet en krijgen een parkverbod voor een bepaalde tijd.

Hoe dat in Walibi is weet ik niet..

Gebeurt daar ook wel hoor!

Ik ben zelf gisteren er ook nog geweest en ga vrijdag weer. T is me wel een beetje opgevallen veel jongere die voordringen.. schelden heb k niet gemerkt.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:29

Hele hordes loslopend aso's...
Motiveerde niet om op korte termijn naar Walibi terug te gaan.
Misschien ooit op een echte schooldag en niet op schoolreisjes dagen
er naar toe gaan....

Vind de regels van de Efteling heel begrijpelijk. Eigenlijk vergelijkbaar
met een stadionverbod.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:09

Wauw goed zeg van de Efteling, zo moet het ook. Je laat toch niet door een paar snotneuzen alles verpesten.

Ik ben ook jaaaaaaaaren niet meer naar een pretpark geweest en dat hoeft voor mij niet meer, alleen Disneyland Parijs af n toe, daar helemaal geen last van, wordt ook streng opgelet.

Alleen in dierentuinen wel, ga ik wel eens naar toe, pfff die kinderen en of jeugd, echt vreselijk, herrie maken en gillen en voordringen als er bijv. weinig ruimte is om iets te zien.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:56

Het is volgens mij gewoon de mentaliteit van tegenwoordig. Het is vaak heel egoistisch en zeker als "ze" met meerdere zijn, dan is het leuk om iemand onderuit te halen voor hun eigen lol.

In pretparken heb ik nog niet veel mee te maken gehad, maar als ik er ben is het ook meestal op een doordeweekse dag, dan heb je het toch wel minder.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:58

Achja zo zag ik in de efteling een neo natie groep rondlopen :O

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:40

hmm ben vaak naar walibi geweest en nog nooit meegemaakt eig. Wel bij de efteling, vaders die voordringen en roepen: Kom maar jongens!! en zo een bootje voor je pakken. Tis wel zo dat het in walibi niet druk was toen ik er was en in de efteling wel. Denk dat het ook ligt aan de drukte, en of t warm is enz:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:49

Ben een 2-tal weken terug naar Bobbejaanland geweest (ook een familiepark) en daar viel het goed mee hoor. Was op een zaterdag, en blijkbaar waren de examens al gedaan (dacht dat ze nog een week moesten :+ ), en kwam Ian Thomas (de Vlaamse Justin Bieber :+ ) signeren dus het was er best wel druk (en ik zit niet meer in die leeftijdscategorie, had al spijt toen ik het aan de ingang door kreeg dat hij er zou zijn :') ) .. Maar toch eigenlijk niks geks meegemaakt. Ja, voor ons in de rij een man met een stel kinderen en hij moest 1 kind hangend aan z'n been meeslepen de hele rij door }:0 maar daar heb ik op zich geen last van :+ Er is 1x een bende voorgekropen (1 grote stoere man en een stel kleine kinderen), die waren te snel door om iets tegen te zeggen :+ En toen we eten wilde halen wilde een familie (waren Nederlanders :P :P ) voorkruipen, die heb ik wel vriendelijk verzocht om hun eigen plaats te behouden en gezegd dat wij er ook waren en graag eten wilde :Y)

Maar verder niks meegemaakt .. Misschien geluk gehad ;)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:37

Zo is het bijvoorbeeld in Spanje heel normaal (heb ik het idee!!) om voor te kruipen.
Heb me daar in de Spaanse pretparken en in Disneyland Parijs (waar ook veel spanjaarden komen) ontzettend aan ge-ergert.
Rij van een uur.. halverwege ineens bedenken dat je zin hebt in een ijsje, de rij uitgaan, en met je ijsje helemaal voorkruipen naar voren, want 'tegen die tijd was je toch wel ongeveer aan de beurt' , dat kan toch niet :n