Thailand 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Thailand 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:07

Aangezien ik geen topic kon vinden over Thailand, open ik er maar 1 ;)

Mocht er wel een recente zijn dan hoor ik dat graag.

Ik ga dit jaar samen met m'n vriend 3 weken naar Zuid-Thailand.
We vliegen op Bangkok en gaan vanuit daar eerst naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Bangkok.
Vervolgens vliegen we van Bangkok naar Krabi, daar zijn we ong. 6 dagen om de eilandjes (zoals ko phi phi) te bezoeken.
Vanuit Krabi gaan we per taxi/bus naar khao sok, waar we naar het nationale park gaan, daar zullen we 2 dagen zijn.
Vanuit Khao sok, gaan we per taxi/bus/boot naar Ko Samui, daar zijn we ong. 5 dagen, om ko samui, ko pha-ngang en andere eilanden te bezoeken.
Uiteindelijk vliegen we weer terug op Bangkok en doen we daar op de laatste dag (als we puf hebben) een fietstocht door Bangkok.

Gaan er meer mensen die kant op?
Zijn er nog tips voor hotels en activiteiten in en nabij krabi/de eilanden en ko samui/ko pha-ngang?

Voor de eerste en laatste nacht(en) op bangkok hebben we al een hotel, dit geld ook voor Khao sok, de rest proberen we allemaal op de trip zelf te regelen, zodat we alle vrijheid hebben.

Daarnaast zijn alle tips welkom ;)

citroen

Re: Thailand 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:14

Wat gaaf! :D Wij zijn vorg jaar naar thailand geweest! (16daagse rondreis noord thailand met fox :) )

In Ayutthaya kan je heel leuk tussen allemaal ruienes door fietsen! Je moet niet bij de hotels gaan eten je betaalt daar ongeveer 4x zoveel... Leuke restaurantjes zijn heel simpel te vinden ;)

Fijne vakantie! :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:37

Die fietstocht moet je doen in Bangkok(co van kessel ) en dan de hele dag. Het valt wel mee hoe vermoeiend die is. Er word veel gestopt onderweg voor een foto en lekker eten.

Vergeet geen dagtocht te maken naar het James Bond eiland...wel toeristisch maar ook mooi omgevi

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:16

Jaaa de fietsttocht door Bangkok.. ABC Bycicle ofzo, die Nederlander inderdaad. Echt geweldig. De dagtour met de overtocht met de boot.

In Ayutthaya inderdaad ook fietsen huren en je kan zo'n kaartje kopen, voor allerlei verschillende ruïnes en bezienswaardigheden. Dan heb je één ticket en kun je over heen ipv dat je overal los een ticket moet kopen.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:58

Thanks voor de tips..

Ja die fietstocht wil ik ook heel graag, lijkt me super :)
James Bond eiland stond ook min of meer al op de planning ;)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:35

Alle plaatsen waar je heen gaat zijn HEEL erg touristisch, je moet ervan houden. Wij zijn afgelopen winter weggevlucht van deze plekken. Ik ben samen met mijn vriend in december daar 2 maanden met backpack rondgereisd.

En kijk uit in Khao sok voor bloedzuigers. Na een regenbui in de nacht zat echt iedereen die in het park rondliep eronder. het kan geen kwaad maar als je niet weet wat het is kunnen mensen behoorlijk in paniek raken aangezien er hier van tevoren niet gewaarschuwd voor word. (we hebben 2 mensen uit het park geholpen die volledig in paniek waren aangezien ze dachten dat ze door een slang waren gebeten of dergelijke)

Als je wil duiken/snorkelen is het eiland Ko tao een geweldige plek, ga als je wat rust wil naar het stand aan de noordkant van het eiland. hier zijn de hutjes betaalbaar en je loopt zo een geweldige baai in waar je meteen vissen zien.

Als je nog wat meer tips wil over plekken die minder toeristisch zijn kan ik je die geven. Wij hebben de lonely planet meegenomen, zaten erg nuttige tips in maar ook hotels etc. die gesloten waren of de prijs verdubbelt van waren.

En kijk uit met mensen die je willen bedonderen, ze kunnen heel erg zijn. ook daarom vinden we deze toeristische gebieden niet leuk, als je het echte Thailand wil zien moet je echt naar de 'buitenland' vrije gebieden. Openbaar vervoer gaat dan wel wat moeilijker maar we hebben altijd mee kunnen liften met thaise mensen.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:05

Ik ga over 2 weken naar Thailand voor een maand. We gaan het land doortrekken en ook naar 2 eilanden, Koh Tao en Koh Phanang. Koh Tao is een eiland wat iets minder ontdekt is als de rest. Daar zitten we op Haad Tien ( http://www.haadtien.com/ ) Al ontdekken steeds meer mensen deze eilanden. De plekken waar jij heen wilt zijn heel toeristisch. Koh Phanang zitten wij ook op een heel gaaf plekje, zal je daarvoor even pb'en... Is echt bijna door niemand ontdekt en dat willen we ook zo houden. :P Als je nog wat wilt weten!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:45

Ik ga er aanstaande zondag naartoe :D! een 22daagse rondreis met Fox!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 18:51

Wij gaan inderdaad ook naar Koh Toa en koh phanang ;)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:30

Ga na bij beide eilanden naar het noorden, daar is het nog te doen wat betreft touristme en hutjes zijn goedkoper. en op Koh phanang zit er ook een Ned. broodjeszaak/ kroeg. Als je veel en aparte verhalen wil horen moet je daarheen!

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 01:52

Wat leuk, ik ga deze vakantie ook naar Thailand! :D Ik ga van 30 Augustus t/m 2 September!

Wij gaan een rondreis maken, ik heb er ook een schema van, zal hem morgen even opzoeken. In ieder geval gaan we naar Bangkok, Chiang Mai, iets met olifanten ( wassen en rijden, weet het niet precies meer ), op bezoek bij een bergstam en duiken op Koh Tao!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 19:32

30 augustus tot 2 september? Lijkt me een beetje kort voor een rondreis haha...

Leuk leuk :) Ben benieuwd hoe een ieder het vind.

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:38

Haha inderdaad dat zou erg kort zijn, ik bedoelde 13 Augustus t/m 2 september :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:49

Mijn vriend gaat voor drie weken naar thailand dus ben heel benieuwd!
Hij gaat wel naar een mma trainingskamp en drie dagen rondreis in de jungle. Ben benieuwd naar jullie ervaringen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:44

Oh Ina, dan ga je zo'n beetje hetzelfde als ons :)

3 dagen de jungle in l ijkt me ook tof..
Ga jij dan niet mee?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:46

_Anouck schreef:
Oh Ina, dan ga je zo'n beetje hetzelfde als ons :)

3 dagen de jungle in l ijkt me ook tof..
Ga jij dan niet mee?

Gebrek aan geld en moet naar school. Maar vind niet erg, dat hij maar op verkenning gaat. Dan weet ik dat het goed is als wij samen gaan.
En geniet ook van verhalen, daarom vind ik het ook leuk om die van jullie te lezen!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:50

Oh die fietstocht moet je echt doen! Inderdaad bij Co van Kessel. Co Samui ben ik ook geweest, ik ben naar twee eilanden geweest maar ik weet eigenlijk niet meer welke dit van de twee was. De ene was wat commerciëler en luxer, volgens mij was dat Co Samui. Daar zijn we ook wezen snorkelen, in Co Panyuan (zoiets ;p). maar je moet NIET met de speedboot naar dat eiland gaan want dat was echt een hel, ben nog nooit zo bang geweest := Floating Market is ook heel leuk, vooral vroeg in de ochtend! Thailand is gewoon superrrr leuk!

Oh en die 3 dagen jungle hebben wij ook gedaan, dat was echt héél gaaf! eerst op olifanten en daarna wandelen. Echt geweldig was het.

Chiang Mai is ook een aanrader.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:13

Nog een tip:
Geef NOOIT je paspoort af, vooral bij brommer verhuurders vragen ze dit nog wel eens. je kan hierdoor diep in de problemen komen, geef desnoods een kopie.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:15

Fietstocht van Co van Kessel is inderdaad een must, echt zo leuk!!
Ik lees dat je niet naar het noorden gaat, maar Chiang Mai vond ik echt een heel leuke stad. Ook kanchanaburi is leuk (Bridge over the river Kwai), commercieel maar wel leuk voor een dagje.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 14:44

Het noorden doen wij denk ik in een volgende vakantie ;)

Anders ben je zoveel aan het reizen.. en we willen ook graag relaxen ;)

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:03

Ik ga 2 augustus en dan een maand! :) Zo veel zin erin, wij gaan ook de fietstoch doen van Co en een jungle trekking in het noorden. Maar zeker ook een paar dagen relaxen op 2 eilanden.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:49

Ina_H schreef:
Wat leuk, ik ga deze vakantie ook naar Thailand! :D Ik ga van 30 Augustus t/m 2 September!

Wij gaan een rondreis maken, ik heb er ook een schema van, zal hem morgen even opzoeken. In ieder geval gaan we naar Bangkok, Chiang Mai, iets met olifanten ( wassen en rijden, weet het niet precies meer ), op bezoek bij een bergstam en duiken op Koh Tao!

Oh supervet, dat heb ik ook gedaan in Chiang Mai.. een olifanten trainingscamp... Eerst allemaal theorie en wassen, voeren etc. Daarna 'rijles' en toen een tochtje gemaakt met ieder op zijn eigen olifant en na afloop zwemmen en wassen met de olifanten. Echt heel vet was dat.

Wij zijn in Chiang Mai ook 3 dagen de jungle in gegaan, zo'n ECO-trekking was dat. Ook heeeeeeeel leuk, watervallen, hot springs, overnachten in bamboohutten in de locale 'dorpjes' zonder electriciteit, licht of water en uiteindelijk verder op olifanten en op een bambooraft.... Oooh als ik eraan terug denk heb ik zin om weer te gaan. Thailand is echt geweldig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:57

Het is voor mij alweer een tijdje geleden maar ben 5 jaar geleden in Thailand geweest, mijn ouders gaan ieder jaar en hebben een kennis met een groot hotel in pattaya.
Volgend jaar ga ik zeker terug :j

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:41

dutchy_ schreef:
Ina_H schreef:

Oh supervet, dat heb ik ook gedaan in Chiang Mai.. een olifanten trainingscamp... Eerst allemaal theorie en wassen, voeren etc. Daarna 'rijles' en toen een tochtje gemaakt met ieder op zijn eigen olifant en na afloop zwemmen en wassen met de olifanten. Echt heel vet was dat.

Wij zijn in Chiang Mai ook 3 dagen de jungle in gegaan, zo'n ECO-trekking was dat. Ook heeeeeeeel leuk, watervallen, hot springs, overnachten in bamboohutten in de locale 'dorpjes' zonder electriciteit, licht of water en uiteindelijk verder op olifanten en op een bambooraft.... Oooh als ik eraan terug denk heb ik zin om weer te gaan. Thailand is echt geweldig.

Wij hebben precies het zelfde gedaan, echt superrr gaaf was het! Zelfs voor mij als wandelhater.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:52

In 2006 3 weken naar thailand geweest. Eerst rondreis noord thailand nadat we eerst een paar dagen bangkok hadden gehad. Fietstocht zeker aanrader, was van een Nederlander dat bedrijf. Heel goed georganiseerd! Daarna zuid thailand, wereld van verschil! Eerst phuket, daarna via koh pipi naar krabi. Duik brevet daar gehaald, zeer mooi onder water! Kortom geweldige vakantie gehad.