Boeken via Booking.com

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Boeken via Booking.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:46

In september willen wij een midweek naar Parijs. Nu wil ik dit boeken via Booking.com, alleen snap ik het niet helemaal :+
Ik heb de site goed gelezen en op bokt/google gezocht maar kom er toch niet helemaal uit...

Als ik het goed begrijp heb je een CC nodig om te reserveren. Dit is geen punt, die kan ik lenen van mijn vader. En als ik het goed begrijp betaal je vervolgens pas in het hotel zelf? Maar moet die betaling geschieden met die creditcard of kan dat ook met pin of contant? Of verschilt dat weer per hotel?

Het is vast heel simpel en duidelijk maar ik zie het even niet :+

Paardenmeis1

Re: Boeken via Booking.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:54

De credit card is puur voor de garantie, je betaald niks aan Booking.com zelf. Je kan dus gewoon in het hotel afrekenen, volgens de betaalmogelijkheden van het hotel (staat erbij). Mocht je te laat annuleren of niet op komen dagen, schrijven ze het wel van je vaders credit card af :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:08

De creditcard wordt inderdaad als borg gebruikt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:18

Je kan kiezen, als je in het hotel aankomt, om alsnog contant/pin te betalen of alles via de CC.
Kijk wel: er zijn hotels bij waar je (als buitenlander) alleen met CC kan betalen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:28

Wij werken heel veel met booking.com. Bij ons is het zo dat je een aanbetaling doet als je boekt, per creditcard wordt dat vn je rekening afgeschreven. De rest wat overblijft betaal je in het appartement of hotel zelf, dat kan met contant geld maar ook met visacard. :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:29

rocymax schreef:
Wij werken heel veel met booking.com. Bij ons is het zo dat je een aanbetaling doet als je boekt, per creditcard wordt dat vn je rekening afgeschreven. De rest wat overblijft betaal je in het appartement of hotel zelf, dat kan met contant geld maar ook met visacard. :)

Dat mag toch niet volgens de regels van Booking.com? Of staat het specifiek in de omschrijving van de accommodatie?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:40

Bij ons is dat standaard om de reservering vast te zetten. Als er een fax binnenkomt met een reservering van booking.com moet je ook altijd checken of de cc geaccepteerd wordt. Misschien is dat bij andere appartementen anders, maar we hebben echt heel veel boekingen per booking.com :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:42

Dat snap ik hoor :j

Maar boeken jullie dan écht al een aanbetaling af of autoriseren jullie het bedrag?
Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven?
Booking.com vereist creditcardgegevens om uw reservering bij het hotel namens u te bevestigen. Wij brengen nooit kosten in rekening op uw creditcard. Uw creditcard kan gepreautoriseerd worden om er zeker van te zijn dat uw creditcard geldig is en/of dat de limiet toereikend is. Na deze autorisatie staat dit bedrag weer volledig tot uw beschikking. Het hotel brengt alleen kosten in rekening op uw creditcard als u een kamer met vooruitbetaling geboekt hebt of als u niet aan de annuleringsvoorwaarden - te vinden onder 'Regels van het Hotel' - en kamer-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:43

Ik heb het even nagevraagd bij reserveringen bij ons en dit is iets interns van ons, omdat we een klein appartementencomplex en klein aparthotel zijn is dit als het ware indekken. Niet alleen bij booking.com maar bij alle reserveringen van meer dan een week tevoren wordt er een aanbetaling gevraagd. Uiteraard wordt dat aan de mensen medegedeeld :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:44

Oke, dan is alles me duidelijk :D Bedankt voor het navragen!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:50

Ook voor mij goed, want ik begon opeens te twijfelen, nu is alles me weer duidelijk :)

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:28

Ik ben gisteren teruggekomen van vakantie, en had ook via booking.com geboekt.
Vind het echt een fijne site! Ik heb wel het hotel met creditcard betaald, maar volgens mij kon het ook gewoon met een pinpas.