Berlijn, wie heeft tips voor mij??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Berlijn, wie heeft tips voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:24

Hallo,
ik wil graag volgende week een paar dagen naar Berlijn. Om heel precies te zijn,
van donderdag tot maandag. Ik wil graag met de trein heen en weer, en maandag moet ik om 3 uur weer thuis zijn. Nu zie ik allemaal hotels op het internet, geen idee wat leuk is. Zoek iets wat goedkoop, leuk is en beetje goed gelegen in de stad. Heeft iemand tips?:D En ook tips om leuke dingen daar te doen? :D Hou erg van musea, en kunst dus denk dat ik me vermaak. Zag dat er ook een dierentuin was, lijkt me ook wel leuk. Wie heeft goede ervaringen en tips zodat ik vandaag misschien nog kan boeken :D
bedankt! :D

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:31

Dingen doen: sowieso de Reichstag (wel vroeg gaan anders sta je uren in de rij), Branderburger Tor, Holocaust Denkmal en het daarbij behorende Holocaustmuseum (ligt onder het Denkmal).
Unter den Linden is een mooie weg om over te wandelen. Gerdarmenmarkt zijn vaak demonstraties en volgens mij zijn daar ook musea (maar dat weet ik even niet zeker.....).
Hakischer Markt kun je heerlijk eten en lekker genieten. Kurfurstendam zijn allemaal designwinkels (ligt wel buiten het centrum). Alexanderplatz is gezellig en de Fernsehturm is ook de moeite waard daar.
Verder is het Nicolaiviertel ook erg gezellig.

Er is zo enorm veel te doen in Berlijn! Ik zou een reisgidsje kopen bij een boekhandel want daar staat zo veel informatie in met een stadsplan. Dan kun je zelf een route maken en bepalen wat je wel en niet wilt zien.

Succes!

pinuts

Re: Berlijn, wie heeft tips voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:34

oke, dankje. Het is jammer dat ik zo snel moet beslissen, omdat ik volgende week al wil. Heb het zeg maar cadeau gekregen en alleen die dagen kan ik.. maar denk dat ik miss eerst moet kijken waar ik heen wil en dan een hotel zoeken? of is Berlijn niet zo heel groot, jawel he:P

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:06

Berlijn is erg groot!
Ik geloof dat een leuke plek Alexanderviertel is, of bij de Alexanderplatz. In principe is volgens mij elk hotel wel oke, ligt er maar net aan wat je precies wilt.
Kijk gewoon op internet naar recensies en in die Travelgidsen geven ze ook vaak tips voor overnachtingen.
Dat komt wel goed hoor!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:07

Ik ga mee in de reactie van veersche. Wat ik verder nog aanraad is concentratiekamp Sachsenhausen. Ligt niet op loopafstand, maar is wel erg indrukwekkend..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:50

Met de trein ben je tussen de 6 a 7 uur onderweg naar Berlijn vanaf Hilversum dus
zal je erg vroeg moeten vertrekken die Maandag vanuit Berlijn.

Hotels zijn daar in alle prijs klasses te vinden en het is maar net wat je behoeftes zijn.
Ik ben al te vreden met een schoon bed op eigen kamer en een ontbijt maar daar is de
prijs vaak ook naar.

Ik heb 2 jaar geleden aan de Kurfurstendam in een Hotel gezetten en dat beviel mij wel
want jaren ervoor zaten we vaak in de buitenwijken dus veel heen en weer met de bus-metro.

Wij hebben ook de Reichstag bezocht heel vroeg en idd er was geen rij en ik zou persoonlijk
ook geen uren voor in de rij staan want ik stond zo weer buiten :o

Ook zijn we in de dierentuin geweest want toen leefde knut nog en die wou mijn zoon
toch een keer in het echt zien maar ik vond het een leuke dierentuin.
Wel erg oud en je kan een combi ticket kopen dat je ook entree hebt voor het aquarium die
er naast ligt.

Voor de rest hebben wij vaak de bus gepakt en ergens uitgestapt waarvan wij dachten daar
is wel wat te zien, zo kom je nog op leuke plekker terecht ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 20:15

helaas word het geen berlijn meer.. wil er nog heel graag heen, maar word hem niet.. ben nu op zoek naar iets goedkoops in amsterdam.. ook nog een opgave

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:17

O dat is jammer....
Maar Berlijn is en blijft een aanrader!