Tunesie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:03

Wie gaat er deze zomer naar Tunesie of is er geweest?
Is het een beetje te doen? Wij wouden graag deze zomer erheen, maar de reisbureaus raden het af om zelf op de (motor)scooter/quad rond te gaan touren en als je naar een stadje wil dat je dan met een excursie mee moet.
Daarom hebben we (bijna) zeker al besloten om ergens anders heen te gaan maar wil graag ook even de ervaringen van andere erover weten :)

Ir111

Re: Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:06

Oh? Ik ben vorig jaar geweest en ik heb eigenlijk nergens last van gehad. We hebben een auto gehuurd en zijn half Tunesie doorgereden (en gestopt her en der. Geen problemen gehad. Wel zorgen dat je netjes gekleed bent, schouders bedekt en een broek tot over je knie. We zijn ook meerdere malen probleemloos op eigen gelegenheid de stad in geweest.

Mss hangt het af van waar je precies bent. Ik heb ook wel andere verhalen gehoord. Wij zaten in Sousse en zijn naar het zuiden, Douz gereden. Onderweg op meerdere plekken gestopt.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:10

Oke dus het valt wel mee. Is dat een beetje te doen, wat langere kleding aan in die hitte? :P
Maar ik weet verder niet of het alleen dit jaar erger is ivb egypte of dat het vorig jaar ook al was.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:27

Hoi Jessica, zo lang je in de toeristische gebieden blijft is alles veilig hoor! Wat Ir111 zegt gaat over vorig jaar, sinds die tijd is er natuurlijk wel echt veel veranderd met de revolutie en de nasleep daarvan.. Het is nu niet de beste periode om op eigen initiatief met een huurauto het land rond te rijden (er vinden nog veel overvallen e.d. plaats in de rurale gebieden), maar rond de hotelzones en de dichtbij gelegen stadjes wordt alles goed onder controle gehouden :) het is helaas erg rustig qua toeristen hier, minder dan 50% procent van vorig jaar ;( de mensen hebben het er erg zwaar mee en zijn echt blij met iedereen die wel durft te komen. Ik zou zeggen, gewoon doen, hier op Djerba kan je sowieso zonder angst gewoon vrij overal heengaan, voor zover ik weet is dat in Sousse en Hammamet net zo :) ik ben al bijna een jaar het land niet uit geweest en hier is alles rustig hoor! Verder zullen de tour operators je wel eerlijk vertellen wat er mogelijk is en wat niet, toen het echt gevaarlijk was werden er ook geen excursies georganiseerd maar werd iedereen aangeraden in het hotel te blijven, nu de situatie wat meer onder controle is worden ook wel weer wat excursies georganiseerd :) als je wat specifieks wilt weten kan ik ook nog wel even navragen bij de gidsen van Tui, Thomas Cook, Neckermann en Sunweb, bevriende excollega's :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:42

JessicaChico naar welk gebied in Tunesie zou je willen gaan?
Ik ben 2 weken geleden met een huurauto van Douz naar het noorden gereden, de weg genomen langs de kust via El Jem naar Sousse en vanaf daar naar La Marsa en door naar Utique gereden en vanaf daar naar Tabarka, daarna via Tunis weer terug naar het zuiden.

Waar je vooral op moet letten is dat wat je huurt de juiste papieren heeft. Een huurauto heeft een card gris nodig dat is het verzekeringsbewijs. Voor quads en motoren zal iets soortgelijks zijn.

Ik ben op de auto routes talloze keren gecontroleerd bij politiecontroles.
Ik was verbaasd over de vele controles maar het gaf me zeker een veilig gevoel.

Wat ik uit jouw post begrijp is dat je met min. 2 personen in een toeristenstreek wat wilt rondtoeren? Dat is goed te doen.
Ook al ben je op vakantie altijd alert zijn en vanweg de hitte - rond de 40 graden - zou ik zeker de tijd tussen 1100 uur en 1600 uur niet zo gek veel ondernemen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:00

Een Carte Grise is vergelijkbaar met de roze/grijze kaart in Nederland van de auto, dit is dus niet het verzekeringsbewijs! Verzekering = assurance.

Quads krijg je trouwens sowieso niet mee te huur, die mogen enkel met georganiseerde excursies worden 'verhuurd' op een vast circuit. Fietsen en scooters zijn wel gewoon te huur :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:26

Wij zijn deze week teruggekomen, maar voor ons 1x en niet weer.
Allebei 3x ziek geweest door het eten, ondanks dat we in een RIU 5 sterren hotel zaten, erg last van geluidsoverlast gehad ondanks dat we hadden geklaagd en van kamer waren verhuisd en de mentaliteit van het personeel is om te janken. Nee voor ons geen Tunesie meer, gelukkig wel 2 weken zon gehad.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:29

Esther28: Het eten daar is nu eenmaal anders dan hier, daar kun je idd flink ziek van worden. Voortaan voor je iets boekt even op vakantiebeoordelingen kijken, weet je gelijk hoe het personeel etc. is. ;)

TS: Wij zijn deze zomer ook geweest, hélemaal niks te merken van de revolutie (het geweld dan). Behalve dat we naar Sousse wilden, en dat ons dat afgeraden werd omdat de 'mannen met baarden' die nacht ervoor daar onrust veroorzaakt hadden. Week erop zijn we wel naar Sousse geweest en toen was er niks aan de hand.
Je moet gewoon even bij de lokale bevolking/animatie/personeel vragen hoe het in bepaalde steden zit, zij weten nog het best waar het het veiligste is en waar niet.

Maar wij hebben geen enkele problemen gehad! :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:39

We hebben gekeken op Zoover voor de beoordelingen. Het was het 5* Riu hotel, toch niet bepaald het minste.