Welke bokkers zitten in het toerisme?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Welke bokkers zitten in het toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:10

Hallo Bokkers,

Hoop dat ik dit topic onder de juiste noemer heb gezet :o?

Welke bokkers zitten eigenlijk in de "toeristische branche"?
Hiermee bedoel ik bokkers die bijv. een Bed & Breakfast runnen of een vakantie-woning/appartement verhuren.
Voor mij is het niet een must dat knollie mee gaat op vakantie.

Bevalt het om hierin eigen baas te zijn?
Is het eenvoudig om de kamers vol te krijgen?
Vreemde :+ gasten over de drempel al gekregen?

Kon niet echt een duidelijk overzicht vinden van bokkers met een linkje van hun accomodatie die verhuren aan derden.

Heb zelf nog geen concrete plannen maar sta redelijk open voor leuke tips voor binnen- en buitenland!

Verras me ;)

*ienieminie edit ;)
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 06-07-11 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Yolien

Re: Welke bokkers zitten in de toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:17

in HET toerisme :P

Ik heb 4 jaar op een reisbureau gewerkt, maar inmiddels niet meer.
Dus ik zat in het toerisme.

Paardenmeis1

Re: Welke bokkers zitten in de toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:18

In ieder geval nodig ik je van harte uit in dit topic: [BEU] Emigreren, waar heen en waarom want het klinkt alsof je wilt gaan emigreren :D :D :D .

Verder, heb ik 4 jaar in een vrij groot hotel met naamsbekendheid gewerkt. Kan dus weinig zeggen over jouw vragen. Als tip geef ik je wel om de tijd te nemen en ALLE afleveringen van programma's als 'het roer om' en 'Ik vertrek' te kijken. Juist daar gaat enorm veel fout in en daar kan je alleen maar van leren!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:24

Hallo,

Ben niet van plan om te emigreren al vind ik de noordelijke provincies :(:) een stuk leuker en mooier dan de provincie Utrecht.

Ben echt benieuwd naar bokkers die een huisje/ kamer / appartementje etc verhuren op toeristische basis. :o :)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:34

Ik voldoe geloof ik wel aan je vraag...
Wij runnen een B&B in Spanje: www.casaabadia.com

Voor mezelf wil ik op delange termijn liever een paar appartementen verhuren ipv een b&b: dan zijn je gasten zelfstandiger en wat minder 'in je huis' dan nu.
Verder vind ik het wel heel erg leuk om op deze manier mensen te ontmoeten uit allerlei landen en met allerlei achtergronden.

Natuurlijk krijg je de kamers in deze tijden van 'crisis' (hier in Spanje althans) niet vanzelf vol, dat moet je niet te romantisch inschatten. Maar ons geeft het wel de mogelijkheid om in een 17e eeuwse natuurstenen spaans huis te wonen in een prachtige omgeving...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 16:32

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:33

Ik heb je pb gelezen :D

Het is alleen niet helemaal mijn vakantie woning. Paarden kunnen wel bij mij staan en een tent in de tuin heb ik ook geen moeite mee.

Ik heb wel de mogelijkheden om een schuur om te bouwen tot riante vakantie woning. Er ontbreekt daarvoor alleen nog het geld.

Omgeving is voor vakantienemers hier wel echt top. Zeker met paard

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:04

Met verhuren ben ik opgegroeid,kom uit Zandvoort en mijn ouders hebben vanaf dat ik 2 jaar was verhuurt.
Hebben toen een eigen huis gekocht in Zandvoort en ook altijd verhuurt.

Nu wonen we 7 jaar in Duitsland en verhuren alweer 6 jaar.
Het bevalt me prima en is ook nog gezellig.
Je leert mensen van overal kennen,en hebben al een aantal goeden vrienden er aan over gehouden.
Bij mij komen heel veel mensen terug,dus dat is voor mij een teken dat ik het goed doe.

Je krijgt natuurlijk ook wel eens mensen die je niet liggen,maar na een week gaan ze weer naar huis.
Je moet gewoon heel gemakkelijk zijn en je vooral goed kunnen aanpassen.

Met vol krijgen heb ik op het moment geen probleem,buiten de vakanties begint het nu ook goed te lopen.
En de vakanties zijn meestal al lang van tevoren volgeboekt.

We krijgen veel mensen van mond op mond reclame en dat is het beste wat er is.

Ik zou zeggen kom een keer lang en ontdek hoe mooi en rustig het hier is.

De vakantiewoning is 104m² groot en heeft
plaats voor 6 volwassenen en 2 kinders en eventueel 1 baby.

We hebben 4 paarden/ponys die ook worden verhuurd.
Ik ga altijd mee met rijden,want er zijn hier geen ruiterpaden

Meenemen van een paard is geen probleem.
Honden is ook geen probleem.
Je kunt hier heerlijk rijden zonder dat je mensen tegekomt(echt een uitzondering als dat gebeurt)
Het is hier een zeer bosrijke omgeving met veel wild

Krijg waarschijnlijk vanaf de herfst nog meer plek en kunnen ook groepen komen.

Er is in de buurt ook een mooie golfbaan met 18 holes.

Er is ook in de buurt veel te doen en te zien.
Voor groot en klein.

Kijk maar op http://www.mnky.de
Of op http://www.zoover.nl/duitsland/hessen/lehnhausen-gemunden/ijspeert/vakantiehuis voor de boordelingen

aletniessen

Re: Welke bokkers zitten in het toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:32

www.stoeterijwillemien.nl wij verhuren een luxe appartement geschikt voor 2 tot 10 personen en hebben een stukje minicamping. Het bevalt ons heel goed. Krijgen leuke mensen die echt op vakantie zijn en dat geeft je weer zoveel positieve energie. Zelf zie je niet altijd meer hoe mooi het is omdat je altijd druk druk druk bent. Vakantiemensen laten je weer opnieuw kijken zeg maar hahaha.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:28

Wij hebben ook een vakantiehuis voor mensen die met hun paard op vakantie willen, (www.peelhoven.nl) maar ook mensen zonder paard zijn van harte welkom. Wij vinden het ontzettend leuk om te doen want zoals Alet al zegt, er komt heel veel positieve energie van los! :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:18

Wat een leuke reacties tot nu toe!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:25

Zijn er nog meer bokkers die een huisje of kamer verhuren?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:18

Hoi hoi :) ik en mijn man hebben een huisje in de 'toeristische zone' hier, op het eiland Djerba in Tunesie. Dat hebben we vorig jaar verhuurd, ging super, maar wegens gezinsuitbreiding deze zomer hebben we het voorlopig even zelf nodig := Gelukkig is het dus qua huurders altijd heel goed gegaan, aardige en schone mensen :j
Daarnaast hebben we ons 'boerderijtje', waar de paarden staan. Daar hebben we maar een heel klein huisje bij, plan is om wel uit te gaan breiden daar volgend jaar als de beeb er is, eventueel een bed&breakfast van maken en we willen misschien tegen die tijd ook iets kunnen organiseren voor gevorderde ruiters en kitesurfers (m'n man is kitesurf leraar :) )

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 13:53

Noppert schreef:
Wij hebben ook een vakantiehuis voor mensen die met hun paard op vakantie willen, (http://www.peelhoven.nl) maar ook mensen zonder paard zijn van harte welkom. Wij vinden het ontzettend leuk om te doen want zoals Alet al zegt, er komt heel veel positieve energie van los! :D

Ziet er totaal niet verkeerd uit!

Te huur in Venhorst, Noord Brabant, gelegen in de driehoek Eindhoven-Den Bosch-Nijmegen, het ruime voorhuis van onze woonboerderij, gelegen aan de 1300 km lange ruiterroutes van de Euregio en in de direkte nabijheid van de staatsbossen van St.Anthonis en natuurgebied De Peel. In de omgeving vindt u leuke winkelsteden, interessante musea en volop vertier, zoals attractiepark Toverland, Recreatiepark De Bergen in Wanroy en kinderpark Billybird. Verder een paradijs voor menners, wandelaars en fietsers. Kortom voor elk wat wils!!

Het huis is geschikt voor maximaal 8 personen. Indeling woning: Eigen ingang, parkeerplaats (geschikt voor meerdere auto's), grote volledig omheinde tuin, woonkamer (met uitzicht op de paardenwei), grote woonkeuken, 3 ruime slaapkamers (waarvan 2 op de begane grond en 1 zgn. "opkamer"), bijkeuken, badkamer met douche en apart toilet. De woning is volledig en compleet ingericht en geheel voorzien van centrale verwarming. U dient alleen lakens, slopen en dekbedovertrekken mee te nemen, maar deze zijn evenals handdoeken en badlakens ter plaatse te huur.

Paardenstalling aan huis (10 boxen van ieder 12 m2) en onbeperkt weidegang, (ook in de winter, (3 ha.)) aan huis beschikbaar, evenals basisbrok/muesli en weidehooi. Wij beschikken over een (verlichte) buitenbak van 30 x 60 meter (voorzien van dressuurspiegels en hindernismateriaal) en een wasplaats.

Tevens hebben wij voor de gevorderde ruiter/amazone die niet in het bezit is van een eigen paard, de mogelijkheid om tegen een kleine vergoeding tijdens het verblijf in ons vakantiehuis, over een van onze eigen paarden te beschikken.

Het is mogelijk om tijdens uw verblijf in het vakantiehuis dressuur- en springlessen “aan huis” te krijgen. Deze lessen worden gegeven door een gediplomeerde instructeur, die ruimschoots ervaring heeft tot en met Z-niveau.

Tevens ligt de westernstal van Wendy van Osch (http://www.wendyvanoschph.nl) op (paard)rijafstand. Hier kan men op zowel eigen paard als op paarden van de westernstal westernlessen volgen.

Mocht u altijd al eens kennis hebben willen maken met natural horsemanship of bijvoorbeeld klassieke dressuurlessen willen volgen, dan bestaat de mogelijkheid om (eveneens “aan huis”) les te krijgen van een instructrice van Happy Horsemanship (http://www.happyhorsemanship.nl) Puck van HappyHorsemanship geeft ook diverse workshops op lokatie, zoals een workshop grondwerk, Natural Horsemanship of dressuurlessen met een Klassieke inslag.

Verder is het bij voldoende belangstelling mogelijk om zitlessen, schrik- en obstakeltraining of een clinic “rechtrichten” te volgen.

(Meerdere) honden zijn in het vakantiehuis ook van harte welkom!

Ons vakantiehuis is uitermate geschikt voor mensen die met hun paard op vakantie willen, maar uiteraard bent u zonder paard ook van harte welkom, het huis is geschikt voor eigenlijk iedere soort vakantie. Wilt u aktief wandelen, fietsen, mountainbiken, skeeleren of wilt u gewoon lekker genieten van de rust en de ruimte van de landelijke omgeving, u bent bij vakantiehuis Peelhoven aan het juiste adres!!

Voor meer informatie http://www.peelhoven.nl

Lekker een paar dagen weg met (of zonder) je eigen paard? http://www.peelhoven.nl

Home » Forum index » Eenmaal, andermaal... Verkocht! » [EA-CO] CommercieelActieve onderwerpen | Eigen berichten