bagage sealen (Frankfurt)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blondies

bagage sealen (Frankfurt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:11

Hey Allemaal,

Over een dikke week vertrek ik naar Thailand.
Ik vlieg vanaf Frankfurt en ben eraan aan het denken om mijn tas te laten sealen.
Een andere optie is een 'flightbag' voor om mijn rugzak te kopen.

Iemand ervaringen met één van de twee en weet iemand hoe duur het is op Frankfurt om te laten sealen?

Bedankt!

Groetjes,
Gertie

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:20

Ik heb er altijd een flightbag omheen. Die is nog iets groter dan je rugzak, dus makkelijk om op de terugweg nog wat extra spullen in te doen die niet meer in je rugzak passen. Of je vieze schoenen. := Ik doe wel altijd aan zowel m'n rugzak als m'n flightbag cijferslotjes. Wel die door de douane zijn goedgekeurd anders slopen ze ze alsnog open.

Groot voordeel van een flightbag is dat je deze meerder keren kan gebruiken en je tas echt beschermd is. Sealen is eenmalig.

Oja, koop een opvallende kleur flightbag, dan heb je je tas zo gevonden op de bagageband. :D

blondies

Re: bagage sealen (Frankfurt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:15

Ja ik was ook al aan een flightbag aan het denken omdat de douane alsnog je sealing kan slopen.
Zo'n slotje was is inderdaad al van plan te gaan kopen bij de ANWB.
Toevallig tips waar je goedkope (natuurlijk wel enigzins degelijke) flightbags kunt krijgen?
En waar heb jij de slotjes gekocht? Bij de ANWB zijn ze 9,95...

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:16

Of een soort regenhoes die je er overheen kunt trekken. Weet even niet precies hoe dat heet.
Is in Thailand ook wel prettig, als je er regen overheen krijgt.
Fijne reis!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:20

Ja een regenhoes heb ik maar aangezien die zo'n elastieke rand eromheen heeft kun je die niet echt dicht maken...

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:49

Je kan je bagage in Frankfurt sealen, er staan een aantal machines in de inceckhallen. Ik geloof dat dit maar een paar euro kost. Maar in Thailand zelf heb ik deze niet gezien op de vliegvelden. en je hebt inderdaad het risico dat de douane het er weer afhaalt.

Een fligtbag kan je denk ik kopen bij de outdoorzaken oa. de vrijbuiter.

Ik ben in december 2 maanden in thailand wezen backpacken en heb mijn backpack niet extra beschermd en is overal keurig aangekomen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 23:50

Hey hey!

Inmiddels heb ik via een vriend een flightbag die ik kan lenen en het douane-proof-slotje ging ik sowieso al morgen kopen. Sealen vind ik toch niet zo handig dus vind dit een goede oplossing om het toch enigzins moeilijker te maken voor eventuele mensen met slechte intenties en om hem ook te beschermen bij uithangende lussen en dergelijke...

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!!!