Vrijwilligerswerk in Azië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaaahX

Vrijwilligerswerk in Azië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 21:25

De laatste tijd begint het heel erg bij mij te kriebelen om terug naar Azië te gaan. Vorig jaar ben ik naar Bangladesh geweest voor een week en dat vond ik echt geweldig. Nu is het al een tijd geleden, nog geen jaar, maar toch wil ik heel erg graag terug. En dan niet op een luxe reis (lees: mensen die álles voor je doen, prachtige plekken zien, een hotel, auto's, altijd eten, enz.) maar vrijwilligerswerk. En nu lees ik niet alleen in Bangladesh, maar ook op de Filippijnen, Indonesië, China, enz.

Ik ben nu vijftien jaar oud, heb nog twee jaar te gaan voor mijn havo-eindexamen en dan ben ik zeventien. Ik weet nog niet zeker of ik ook nog mijn VWO wil doen (in één jaar dan) omdat ik nog erg jong ben voor een studie op mijn zeventiende.

Nu is dus mijn vraag: wie o wie heeft er vrijwilligerswerk gedaan in Azië? Wie kan me er wat over vertellen, en raad het me aan - of juist niet?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:05

Niemand? :Y)

JuliaMaria

Re: Vrijwilligerswerk in Azië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:07

Wat vinden je ouders ervan dat een meisje van 15/16 naar Azië wil om vrijwilligerswerk te gaan doen, in plaats van haar studie af te ronden?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:09

M'n ouders die vinden het een goed idee, maar sowieso na mijn middelbare school :P Zelf wil ik natuurlijk ook eerst de middelbare afronden, ik dacht er eerder aan als een tussenjaar :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:11

Geen ervaring, maar ik vind het een goed idee van je. :j Lijkt me super leuk

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:14

Ah oke, je bericht wekt de indruk dat je het liefst zo snel mogelijk weer terug wil.

Na de middelbare school vind ik het een leuk idee. Ik zou dan via een organisatie gaan (TravelActive heeft volgensmij dergelijke projecten?), daar moet je vaak wel flink voor betalen maar dan ben je wel onder goede begeleiding in Azië en is alles zo goed mogelijk geregeld (als het goed is). :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:17

@JuliaMaria: Dat is inderdaad zo, maar iig na de middelbare, haha. Ik zal eens gaan kijken bij TravelActive!

@Eenitra: idd!