Israël.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Israël.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:45

Na maanden van 'ik-wil-op-vakantie-maar-ik-weet-niet-waarheen-en-vriendinnen-ook-niet' hebben wij eindelijk een uitvoerbare plan.

Dat is dus Israël geworden. Aangezien ik een oost-europa-fiel ben, weet ik niet zoveel over Israël. De klaagmuur, de dode zee, falafel weet ik zo ongeveer wel :+
Het is nog niet zeker dat het doorgaat maar ik wil wel heel graag alvast tips en ervaringen horen. Ook al gaat het deze zomer dan niet door, dan kan ik altijd nog een andere keer gaan.

Meisje201

Re: Israël.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:45

Ik ga morgen even een uitgebreid verslag voor je typen! Ik ben in 2006 geweest.
Memorabele reis!

Google vast even op Yad Vashem... Zo mooi en indrukwekkend!!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:58

Masada beklimmen voor zonsopkomst en vanaf daar de zonsopkomst kijken. Moet ik gewoon ooit nog een keer doen in mijn leven.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 10:55

Nymphadora, ben benieuwd naar je verslag!! (incl foto's als je daar zin in hebt O:) )

Yad Vashem ziet er heel interessant uit, gaat op mijn lijstje! Masada klinkt ook interessant, zie dat het goed te combineren is met een bezoekje aan de dode zee, denk dat het ook een goede optie is :)

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:13

Ik ben er in April geweest met een studiereis.
Zeer indrukwekkend, memorabel, maar ook een redelijk zware reis (op emotioneel vlak). Al hebben wij 'meer' gezien dan de standaard tourist..

De 'touristen'dingen die wij bezocht hebben:
Yad Vashem was inderdaad echt prachtig, en wat een locatie. Dode zee een wonderlijk verschijnsel haha en daar ligt ook een prachtige 'tuin'; Ein Gedi natuurreservaten!!
De enorme scheidingsmuur is ook echt een aparte ervaring om mee te maken en teksten te lezen aan de palestijnse kant.
Jeruzalem, Bethlehem, Haifa; Bahai Gardens , Hebron (indrukwekkend maar ga daar niet in je eentje heen), Knesset & Supreme court (maar ik ben een rechtenstudent haha) en ja Tel Aviv maar dat vond ik niet heel boeiend.

Heeel veel plezier, en vooral interessant; er gebeurt genoeg in dat land.
Lees je overigens wel wat in over de steden en gebieden waar je heen wilt, want sommige plekken zou ik niet heen gaan (vanwege de spanningen daar). En blijf altijd aardig tegen de douane :P

Een fotootje vanaf het Yad Vashem;
Afbeelding

De scheidingsmuur;
Afbeelding
(heb nog meer foto's van alles mocht je nog een paar indrukken willen hebben)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:32

Iets verlaat.. maar toch:

Wij zijn onze reis begonnen in Netanya. We zaten daar in een prachtig hotel aan de kust (wij keken vanuit ons hotel zo uit over de prachtige blauwe zee!) We zaten in hotel King Solomon.
Met dit als uitzicht:
Afbeelding

Wij zijn toch doorgereist naar Ceserea
Afbeelding
En het dal van Jizreël (foto's zijn gemaakt vanuit het klooster Muhraqa in Camel)
Afbeelding
Afbeelding

We zijn door Akko heengelopen, ik vond dit niet zo leuk, vreselijk druk bevolkt.

De tweede nacht sliepen wij in het Mercure hotel in Tiberias met uitzicht over het meer van Galilea.
Afbeelding

Wij hebben Ginosar (als je bijbels onderlegd bent: Daar is de berg van de zaligsprekingen) en hebben we een kerkje bezocht en doorgegegaan naar Kafarnachum. Historisch en erg mooi daar!
En natuurlijk de Jordaan gezien en erin gestaan. Aanrader!! Er zitten wel honderden kleine visjes die aan je voeten gaan voelen, erg kriebelig!!
Afbeelding

Ik weet niet meer precies hoe dit heette, maar dit was ook een mooi oud en vervallen dorp met zo'n enorm 'operahouse' erin. Voor de kenners: JCS is hier gedeeltelijk opgenomen, en op de onderstaande foto, op die berg zie je een boompje, daar heeft Judas zich in de film JCS aan opgehangen. Leuk detail :)
Afbeelding

De laatste 5 nachten hebben wij verbleven in het Holy Land hotel in Jerusalem.
In Jerusalem en omstreken hebben wij onder andere gezien/gedaan:

Afbeelding
De klaagmuur bezoeken.
Afbeelding

Gedreven in de dode zee:
Afbeelding

Naar Masada geweest (WAUW!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sightseeing door Jerusalem:
Afbeelding
Afbeelding

Verder zijn wij een keer savonds door de extremistische joodse wijk gereden.. Was heel indrukwekkend!
Je ziet ook overal heel veel van dit soort joodse heren:
Afbeelding

Yad Vashem
Afbeelding

Die foto die hierboven staat van Yad Vashem, die glazen wand met dat dal erachter... Daar liep je zo tegenaan als je die 'tentoonstelling' uitkwam. Ik kan me dat nog zo goed herinneren, je ziet 1,5 uur lang gruwelijkheden van de tweede wereldoorlog en ook echt beelden die hier op tv niet uitgezonden zouden worden, zo gruwelijk over de afslachting van de joden... en dan loop je naar buiten en je ziet dat. Ik heb echt verschrikkelijk staan huilen daar.
Ik had het niet willen missen, het is echt heel mooi daar, maar die 'tentoonstelling'.. Mens mens.. vreselijk..
Toch zeker wel een aanrader als je in Israël bent om daar eens heen te gaan.

Ook zijn we nog naar de hof van Gethsemane geweest, de heilige graftuin, verschillende kerken bezocht en veel andere heilige plaatsen.

Deze reis is georganiseerd door Drietour reizen, we hadden een nederlandse reisleider en gids.. Was echt een geweldige reis!
Ik moet wel vertellen, dit was wel gericht op het geloof, en op het zien van die heilige plekken, maar alsnog, zelfs als je niet gelooft is het absoluut een land om heen te gaan! De natuur is prachtig, mooi weer en uniek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:12

wauw,wat een prachtige foto's.

vraagje(hopenlijk vind je dat niet vervelend ts?)
is Israël duur om door te reizen, en hoe veilig is het om dat met je partner samen te doen(dus geen organisatie..)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:17

Aaaarch ik wil mee!

Israël staat ook nog heel hoog op mijn lijst. Vanwege prijs en dat ik toch met hubbie daar naar toe wil, staat het nog even in de ijskast.

Zelf wil ik ook een aantal bijbelse plaatsen wel zien. Lijkt me erg interessant.

Prachtige foto's hierboven :j

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:37

Wij hadden een redelijke all-in reis, en die was rond de 1400 euro.

In principe is het wel een veilig land, wij zijn alleen toen niet naar Nazareth geweest omdat het daar nog wat onrustig was.
Er waren veel koppels en je kan daar wel veilig reizen samen denk ik. Maar dat weet ik uiteraard niet zeker.

Handig als je naar Israel gaat is om te weten dat:
Uw paspoort dient na vertrek uit Israël nog minimaal 6 maanden geldig te zijn.
Geen intentingen nodig.
Houd rekening met de joodse feestdagen (wij zaten daar met Yom Kippur, alles is dan gesloten, niemand werkt, etc.)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:40

Oja en als je nog naar Iran wilt, laat dan geen stempel in je paspoort zetten :P

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:42

LuvdaTossa schreef:
Oja en als je nog naar Iran wilt, laat dan geen stempel in je paspoort zetten :P

Klopt, dat is ook een hele goede!
Maar dat is met meerdere landen zo, we kregen toen een heel lijstje.
Misschien is dat inmiddels niet meer zo, maar je kan gewoon beter een blaadje vragen voor in je paspoort als je nog van plan was veel verder te reizen.
Sommige landen kom je niet in als je in Israel bent geweest :)

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:45

Hoe is het in Eilat? HEb al een tpoic geprobeerd te starten,maar geen reacties.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:48

Ow man, ik wil ook mee! Ben er nog nooit geweest, maar wat een land en wat een bezienswaardigheden. Ooit moet het er echt eens van komen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:51

Wauw schitterend. Kan niet anders zeggen, echt erg mooi land.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:38

Ikklah en djuukieh ontzettend bedankt voor jullie verslagen en fotos, heb er van genoten. Helaas gaan we toch niet naar Israel ivm kostenplaatje (mogelijke verhuizing o.a.) Maar ik ga dus zeker eens heen.

Aan alle anderen; als jullie vragen hebben die te maken hebben met Israël, gewoon hier neerplempen!!
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 12-07-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:40

Hahaha, even heel offtopic, maar MC, wat grappig dat je me nog steeds aanspreekt met Ilkkah :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:43

Ja, ik vergeet steeds hoe je tegenwoordig heet :P