Verkeerde spelling reisticket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Verkeerde spelling reisticket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:23

Mijn achternaam schrijf ik me hele leven al met de y, destijds ooit omdat het niet kon oid staat er op m'n paspoort een ij. Nu had ik daar dus niet echt aan gedacht omdat ik het altijd met y schrijf en nu heb ik een ticket waarop mijn achternaam 1 letter(ahhoewel je bij verheyen en verheijen als voorbeeld het verschil in klank ook niet hoort) verkeerd gespelt is. Ik kan pas om 13:00 het reisbureau bellen en zit er wel het hele weekend al over te dubben...de consequensties die ik lees via internet zijn erg verschillend. Misschien dat iemand dit hier toevallig heeft meegemaakt of iets zodat diegene weet hoe of wat?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:27

Volgens mij moet dit niet zoveel uitmaken, mijn vader heeft vorige maand ook zoiets gehad, hij had ook gebeld maar er werd gezegd dat dit geen probleem zou opleveren, dit was ook het geval.

Vorig jaar had mijn moeder wel een groter probleem, op haar paspoort staat dus voorletter, naam, meisjesnaam. Op het ticket stond voorletter, meisjesnaam, naam. Zij moest nog wel snel een nieuw ticket regelen.

Wanneer vlieg je?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:28

Vaak is het wel een probleem dus ik ben bang dat je een ander ticket nodig hebt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:29

Volgende maandag daarom dat ik er ook een beetje om zit te stressen of dat nog wel goed komt, las namelijk met andere spelfouten dat er een heel nieuw ticket geboekt moest worden.

bellehorses

Re: Verkeerde spelling reisticket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:51

Dan zou ik inderdaad vanmiddag bellen met het reisbureau. Er zal vast nog wel snel iets geregeld kunnen worden.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:39

En heb je nog contact gehad?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 19:04

Ben er heen geweest en in eerste instantie zeiden ze dat ik blij mocht zijn als het 100,- ging kosten dus ik al van o,nee daar gaat de vakantie. Hun bellen en ik zat daar in me pauze dus moest wel weer terug. Hun mij weer bellen dat ik kon betalen toch 'maar' 47,- dus weer terug maar me tickets waren er nog niet dus tijdens werk tijd weer terug moeten gaan. Maaaarrr ik kan in ieder geval gewoon weg maandag.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:42

Gelukkig maar.. Fijne vakantie alvast :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 19:50

esire001 schreef:
Gelukkig maar.. Fijne vakantie alvast :D

thanks

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:46

Bij ons was het zo dat er ooit op de ticket van mijn moeder H stond, terwijl het J.H.T hoorde te staan.
Een hoop gezeur mee gehad.. Ze mocht bijna niet mee := En ze moest bijbetalen.
En ook ons retourticket moeten laten aanpassen, anders gingen ze er daar ook nog een drama van maken (wat dus veel lastiger is in het buitenland)

Sindsdien letten we echt goed op de spelling.. Stel je voor.....