Met een rolstoel naar de Efteling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Met een rolstoel naar de Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 18:40

Donderdag ga ik met mijn dochter een vriendinnetje naar de Efteling. Dat vriendinnetje is nagenoeg rolstoel-gebonden, d.w.z. ze kan kleine stukjes lopen, ca 10/20 meter en een transfer maken naar een attractie met hulp bij het gaan zitten/instappen en weer opstaan/uitstappen.

De site van de Efteling heb ik al bestudeerd en de meeste attracties lijken, via de rolstoel ingang, geen echt probleem. Nu las ik bij de Piranha dat gehandicapten via de uitgang erin kunnen, maar het symbool geeft aan dat de attractie verboden is voor rolstoel gebruikers.
Ik vind dit tegenstrijdige informatie, terwijl mijn dochter en ik het één van de leukste attracties vinden en het vriendinnetje zich ook erg verheugd.

Is er iemand die deze attractie heeft gedaan als rolstoel gebruiker?

Andere tips voor een super dag in de Efteling zijn natuurlijk ook van harte welkom!

RubyRed

Re: Met een rolstoel naar de Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:21

Ik heb de piranha ook gedaan in rolstoel, wel al een aantal jaar geleden. Als ze stukjes kan lopen lijkt me dat ook geen probleem? Anders even bellen, dan weet je het zeker..

Heel veel plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:23

[MW] > [BEU]

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:24

Volgesmij kan je er niet MET rolstoel in
maar wel zonder rolstoel meisje uit de rolstoel zetten en er dan in tillen :) ?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:50

volgens mij kan ze er wel in. maar waar je rekening mee moet houden is dat je aardig wat heen en weer gaan in zo'n boot en ze zich wel moet kunnen vast houden of verplaatsen voor de spetters. als dit mogenlijk is kan het makkelijk denk ik!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:00

Piranha is die ronde boot toch? Ja daar kan je via een speciale ingang met de rolstoel naar binnen. Ze zetten dan de ronde draaicirkel uit. Ze helpen je met instappen. Maar je zit wel op een gewone stoel. Je rolstoel blijft achter. Als je met je bootje weer aan komt helpen ze je er weer uit. Zou wel opletten tijdens de rit aangezien je zo uit het bootje kan vallen als je niet zo stevig zit :j Onze zoon ook nog net een keer aan zijn broek kunnen vastpakken :o
Veel plezier in de efteling, mijn zoon zit ook in een rolstoel en vele willen altijd graag met hem op stap aangezien de wachttijd dan een stuk korter is :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 20:08

De wachttijd, daar doen we het niet voor hoor :D Ze is gewoon de beste vriendin van mijn dochter en zit "toevallig" in een rolstoel, niet zo gek als ze elkaar bij het ponyrijden voor kinderen met een beperking hebben leren kennen.
Ze kan goed zelfstandig zitten en vasthouden is ook geen probleem, ze rijdt ook nog zelfstandig met een voltigeer singel.

Gelukkig kunnen we de pirana in, die is zo gaaf en voor de spetters hangen we gewoon een tas met droge shirtjes aan de rolstoel. :+

Ik had ook een mailtje naar de Efteling gestuurd, krijg ik een automatisch mailtje terug dat ze er naar streven dit binnen 3 werkWEKEN te beantwoorden. _O-

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:30

tiwi1969 schreef:
De wachttijd, daar doen we het niet voor hoor :D Ze is gewoon de beste vriendin van mijn dochter en zit "toevallig" in een rolstoel, niet zo gek als ze elkaar bij het ponyrijden voor kinderen met een beperking hebben leren kennen.
Ze kan goed zelfstandig zitten en vasthouden is ook geen probleem, ze rijdt ook nog zelfstandig met een voltigeer singel.

Gelukkig kunnen we de pirana in, die is zo gaaf en voor de spetters hangen we gewoon een tas met droge shirtjes aan de rolstoel. :+

Als je geluk heb laten ze je nog een extra rondje zitten :D
Mijn zoon is met school er een keer heen gegaan( mytylschool), de lopers kiezen dan graag de rolstoelers in hun groepje ;)
Nu is hij niet zo'n held en wil niet overal in. Wat wel jammer is dat je niet in de pandadroom mag als rolstoeler.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:52

Als je met de rolstoel naar de uitgang rijdt wordt dat gezien en aan het personeel die helpt bij het in en uitstappen doorgegeven. Die komen dan naar je toe om je binnen te laten, aanwijzingen te geven en te helpen met instappen. Daarna helpen ze je weer met uitstappen.
Dit werkt zo in ieder geval bij de Piraña.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 14:05

Gisteren zijn we geweest en het was met één woord GEWELDIG!

Het personeel is heel erg behulpzaam en er was niet één attractie waar ze wel in wilde maar wat niet kon.

Als eerste hebben we Villa Volta gedaan, officieel mogen rolstoellers daar alleen naar de filmruimte, maar wij hebben de rolstoel bij de kinderwagens gezet en een klein stukje gelopen om erin te komen. Bij de uitgang was een trapje, daar heb ik haar afgedragen. :D

Overal konden we met z'n 4-en door de rolstoel-ingang, behalve bij de vliegende Hollander, daar mochten er echt maar 3 door. Mijn kinderen zijn samen in de normale rij gaan staan en toen die aan de beurt waren zijn wij bij hun in het bootje ingestapt, zo zaten we toch nog bij elkaar.
Bij de Ravelijn show zijn vriendinnetje en mijn dochter samen via de rolstoelingang gegaan en ik ben met mijn zoon op de tribune gaan zitten.

Bij de Pirana moest ik wel naast haar gaan zitten om haar vast te houden, de stang in het midden was voor haar net te ver weg en te dik om zich zelf goed vast te houden.

We zijn in de volgende attracties geweest: Villa Volta, Pirana, Bob-baan, Zweefmolen, Vogel Rok, Vliegende Hollander, Joris en de Draak, Python, Halve Maan, Monsieur Canibale, Ravelijn.
Allemaal goed te doen, ik heb nu wel spierpijn van het tillen ;) , vooral uit de attracties was soms moeilijk omdat de "bakjes" lager staan dan de perrons.

Het meisje dat het betreft heeft een spierziekte, vergelijkbaar met Duchenne, waardoor ze zich zelf (bijna) niet meer van zitten naar staan krijgt en geen opstapjes kan nemen.
Wij zijn blij dat we geweest zijn en hebben geweldig genoten!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:43

Gaaf dat jullie nog zoveel hebben kunnen doen! Wilde nog reageren maar zie dat het al te laat was.

Wat dat betreft is de Efteling een erg rolstoelvriendelijk park.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:51

Fijn dat het zo leuk is geweest :)

Ik blijf ook elke keer verbaasd, dat ze in de efteling echt heel veel rolstoelvriendelijk hebben :j
Dit vind ik in andere pretparken nogwel eens erg tegenvallen :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:04

Het is ook een heel stoer meisje die op wilskracht heel veel kan :Y)

Wat ik zo goed vind aan de Efteling: er is ruim voldoende personeel bij de attracties, in andere parken is het vaak maar één of twee man.