Paardrijden in Zweden of Noorwegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Paardrijden in Zweden of Noorwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 21:18

In augustus ga ik met nog 3 anderen op rondreis door Zweden en Noorwegen. En ik zou natuurlijk geen paardenmeisje zijn als we niet minstens eens moeten hebben paard gereden. Maar nu vind ik het erg lastig om een aanbieder van dagtochten te vinden.. Iemand ervaring daarmee?
We hoeven niet perse met zn 4en paard te rijden. Mijn zusje en ik kunnen rijden, desnoods blijven de heren achter om de auto te bewaken :P Maar een ontspannen ritje met z'n vieren kan ook leuk zijn.
Dus, iemand tips?

We reizen overigeens via Göteburg - Ulricehamn - Syssleback - Oppdal - Hemsedal - Oslo met de auto, dus een stukje ervan af moet geen probleem zijn.

Bedankt!

Sjimmy

Re: Paardrijden in Zweden of Noorwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:35

Ik weet niet of je in de buurt van Idre komt, daar bij dat vakantiepark daar kon je ook paardrijden.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:41

Ik ga dit jaar ook naar Zweden, m'n vriend was al een paar keer paardrijtochten tegen gekomen bij het plannen en heeft ze voor mij opgeslagen.
Als je intresse hebt wil ik wel even kijken wat hij had gevonden? Ik ga ook naar Gotenburg, dus waarschijnlijk
deels dezelfde route.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 21:50

Graag! :D Dat zou heel fijn zijn. En ik ga Idre opzoeken :)

Edit: Idre is helaas 3 uur rijden, dus een beetje uit de richting..

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:12

Bij dat programma 'Ik vertrek' ging een Nederlands stel naar Zweden om daar een ranch te beginnen.
Volgensmij heet het de Sundance ranch.
Ik weet niet waar het ligt, maar als het in de buurt is is dat misschien wat?

Edit: ik heb het even opgezocht, volgensmij ligt het in Ekshärad. Maar voor alle zekerheid zou ik zelf nog even opzoeken als ik jou was. :P De site is gewoon sundanceranch.nl

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:53

Ik denk dat Tived ook een beetje uit de richting ligt.. Maar zeker een aanrader om bij deze vrouw te gaan rijden. Heb er nu zelf 3 keer bij haar gereden.

Hier de site van hun;
www.tivedensskogsridning.se/

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:58

Aan de weg 172 in Zweden ligt een elandenfarm, vanwaaruit je ook leuke trailrides organiseren, dit is vrij zuidelijk!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:40

Nordsvensk schreef:
Ik denk dat Tived ook een beetje uit de richting ligt.. Maar zeker een aanrader om bij deze vrouw te gaan rijden. Heb er nu zelf 3 keer bij haar gereden.

Hier de site van hun;
http://www.tivedensskogsridning.se/

Edit: Heb even de route gemaakt met Google maps.. Dan kom je er wel langs. Tived licht tussen het Vänern & Vättern meer.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:07

Het is jammer dat je niet langs Karlstad - Sunne komt. Bij Horse adventure kun je leuke buitenritten maken op super leuke paarden. :j Wij lease zelf altijd paarden die we bij huis neerzetten hier dus veder weet ik niet zo 1 2 3 iemand. *gaat google* Misschien http://jika.se/index.html ? :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:06

Bedankt voor het meedenken vast! Ik heb binnenkort meer tijd, dan ga ik even kijken of ze wat in de buurt liggen.