Ervaringen workaway.info

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Ervaringen workaway.info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 13:26

Hoi bokkers!

Komende zomer (I know, kort dag) wil ik graag eens wat anders gaan doen. Ik ben gaan googlen en kwam zo op werken voor kost en inwoning in het buitenland. Via workaway.info heb ik een leuke plaats gevonden en ik heb inmiddels ook al contact gehad met de host. Heel spannend allemaal en het zou echt te gek zijn als het doorgaat.

Nu vroeg ik mij wel af of er bokkers zijn met ervaringen met workaway.info. Ik kan namelijk nergens vinden of zij de hosts ook checken ofzo. Ik had verwacht dat zij wel een soort garantie konden geven van de betrouwbaarheid van de hosts. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar ervaringen en misschien kan iemand mij wel vertellen dat de hosts wel gechecked worden.

Andere ervaringen met werken in het buitenland zijn natuurlijk ook welkom!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:15

Ha _Saar! Ze schrijven op hun site dat ze geen agentschap zijn, daarmee geven ze ook al aan dat er niets gechecked wordt, waar vind je tegenwoordig nog garanties? Als ik jou was zou ik om referenties vragen, oftewel een emailadres van eerdere vrijwilligers die op hetzelfde adres zijn geweest. Meestal vind je onder de hostbeschrijving ook feedback van andere workawayers, die kun je dan eventueel een bericht schrijven om hun ervaring te horen. Een website is er meestal ook van de hostadressen en wellicht via facebook contact zoeken dan zie je ook hoe mensen schrijven met vrienden en bekenden, krijg je een beetje inzicht wat je verwachten kan bij wat voor mens (en) je terechtkomt.
Naar wat voor land ga je en wat gaf je de doorslag om juist voor dàt adres te kiezen?
In ieder geval heel veel succes en vooral plezier!

_Saar

Re: Ervaringen workaway.info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 15:52

Bedankt voor je reactie! Ik ben een beetje verder gaan zoeken en het ziet er allemaal prima uit.

Ik vertrek de 17e richting Griekenland. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik daar al naar toe zou gaan op vakantie (ging niet door) en omdat ik daar mee kan werken aan een heel leuk project met pony's. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!