mijn vriend en ik gaan binnenkort naar zakynthos op Griekenland, we wouden in eerste instantie scooters of quads huren om het eiland te verkennen maar nou blijkt dat je daar verplicht een brommercertificaat moet hebben. We kunnen dus wel een auto huren maar dit is wel prijzig en met een auto heb je het eiland toch wel binnen 1 á 2 dagen gezien daarbij is het toch lekker om daar in de buitenlucht te zijn. Is het te doen om daar ongetraind te fietsen? of hoe zijn de bussen daar geregeld stoppen die ook op de andere kant van het eiland en mag je daar evt met fietsen in ofzo?
ik heb daar ooit een quad gehuurd obv mijn autorijbewijs. fijne vakantie alvast in elk geval!
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-11 21:29
Ja het schijnt dat sommige wel een scooter/quad meegeven maar dat je dan niet verzekerd bent en aangezien de wegen daar best ruig zijn met losse steentjes enzo durf ik daar geen risico mee te nemen.
tis behoorlijk heuvelachtig, soms zelfs bergachtig. Dus ongetraind fietsen... ??
voor meer informatie kun je ook bij een reisbureau terecht. Ross Holidays weet heel veel van Griekenland. Misschien dat ze je kunnen helpen....
XoNo
Geplaatst: 23-06-11 21:38
Goed dat ik dit nog even lees Wij gaan maandag naar Zakynthos en dacht ook dat het wel leuk zou zijn om een scootertje te huren. Ik heb nog een 'oud' rijbewijs, waar AM nog niet opstaat....die scooter kan ik wel shaken dan denk ik
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-11 10:09
weet niemand hier of je met een autorijbewijs een quad mag rijden toevallig??
Wij hebben in griekenland (rhodos) het hele eiland overgereden met een motorscooter en quad. Maar het klopt dat je die alleen meekrijgt als je een motorrijbewijs hebt (heeft me vriend). Wel kan je gewone scooters huren dacht ik. En een auto met open dak? Misschien wel wat duurder dan een normale auto, maar heb je wel lekker frisse lucht en griekenland is opzich niet zo heel duur met verhuren.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-11 12:53
denk dus dat er weinig hoop is wel jammer...had ik liever scooter/quad willen rijden en heb beide ook al gedaan moet ik persee een duurdere auto huren terwijl ik liever niet met de auto ga
Wij gaan in Augustus ook naar Zakynthos als het mee zit. Wij willen ook scooters/quads huren om daar mee het eiland te verkennen. We hebben allebei B+AM rijbewijs dus ik hoop dat het daarmee gaat lukken. Op de fiets zou ik niet doen tenzij je alleen langs de kust gaat volgens mij is het dan wel redelijk te doen.