Highlights Suriname?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Highlights Suriname?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 14:15

Over ca 2 maanden is het al weer zover.
We gaan dan 3 weken naar Suriname.
Onze verblijfsplaats is Paramaribo http://www.surinameecotours.com/Accomod ... artementen
En van daaruit willen we een aantal dingen gaan ondernemen.

Een aantal dagen in het binnenland verblijven is bv geen enkel probleem.

Wie heeft er tips voor ons wat we beslist gezien moeten hebben??

MariekeS_

Re: Highlights Suriname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:28

Leuk! :D

Een paar dagen binnenland moet je echt doen, dat moet je meegemaakt hebben! Zeker als je 3 weken gaat heb je Paramaribo op een gegeven moment wel gezien...
Wij zijn 3 jaar geleden voor 10 dagen geweest. Een paar dagen Paramaribo en 4 nachten binnenland (hou rekening met malaria!). Ik weet niet precies met welke organisatie we waar daar naar toe zijn gegaan (regelden m'n ouders) maar alles was tot in de puntjes verzorgd en hele gastvrije mensen.
We gingen met een vliegtuigje en verbleven in hutjes in een 'ini-mini-resortje' op een eiland midden in de rivier. Het eten was fantastisch, werd door de lokale bevolking verzorgd. We zijn het regenwoud in geweest, een paar dorpjes langs geweest en veel gezwommen in de rivier enzo :)

Verder zijn we vanuit Paramaribo een dag naar een oude plantage geweest. Lekker stukje rijden en daar wederom heerlijk kunnen eten en relaxen :) Super vriendelijke mensen en een rondleiding met wat geschiedenis (slavernij etc...)
Ook zijn we een dagje naar een meer + strandje geweest (geen idee hoe het heet... :o) en daar een middag doorgebracht.

Maar goed, wij hebben zelf in Suriname gewoond dus hebben ons ook vermaakt met kennissen opzoeken, memory lanes enzo en mijn ouders zijn bekend met alle kleinigheidjes die gewoon leuk zijn om te zien...dat scheelt wel...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 14:31

Wij gaan met een vriendin. Haar broer zit voor zijn werk in Suriname. Hij zal ons in ieder geval meenemen naar 1 van de buurlanden waar een grote raketinstallatie staat.

Alle benodigde inentingen zijn binnen.
Malariapillen regelt hij voor ons.
Visum kunnen we nog niet halen, maar dat wordt er eentje met multiply entry.

En de schildpadden lijken ons ook geweldig, maar ws zijn we daar net te laat voor.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:46

Kijk je goed uit met welke soort malariapillen je slikt? Je kan nogal heftig reageren op sommige pillen en dan is het beter om over te stappen op een andere. En daarbij moet je ook vantevoren (dus thuis al) beginnen met de pillen he, niet vergeten!

Ik ben afgelopen winter in Suriname geweest. Helaas heel ziek geweest daar. Ik heb maar 1 week kunnen genieten (van de 3), maar die week was super :j. Je hebt allerlei touroperators die iets aanbieden. Wij (mijn zus en ik) hebben goede ervaringen met wannatours en that's it tours. Altijd goed geregeld! We verbleven gewoon in goede huisjes met gewoon bed en hoefde niet op ongure/stinkende plekken te slapen waar we ze dus wel hebben gezien! Wij zijn bij blanchemarie geweest (gaaf!). Vergeet niet te kijken naar brownsberg en misschien de ralleighvallen (dat kan met kano-vliegtuig, erg gaaf!). Sunsetdolphintours moet je echt doen en is overal te boeken en je hebt bijna 100% kans om dolfijnen te zien.

Pas op met de taxi's en laat je informeren welke taxi's je wel en niet moet hebben. Heb je eenmaal een betrouwbaar bedrijf (vraag rond aan medegasten!) dan dat telefoonnummer opslaan. Taxi = goedkoop en een fijn vervoersmiddel. Helemaal in de avond wil je daar niet altijd over straat lopen.

Eten moet je bij 't vat (later op de avond live-muziek) en ga zeker eens naar zus&zo (tevens kan je hier tours boeken). Super gezellig, wij hebben daar 10 dagen ook gelogeerd! Ikzelf heb verder geen restaurantjes meegemaakt, omdat ik de laatste 2 weken nauwelijks iets heb gegeten (ja een broodje, meer niet). Supermarktjes zijn overigens wat lastig te vinden en behoren toe aan chinezen. Hier kan je wel alles vinden wat je zoekt (als je er een vindt :P).

Neem goede schoenen mee, helemaal als je het binnenland ingaat. Dit is echt het investeren waard hoor. Vergeet geen zonnebrand (het is warm daar!!!) en Deet. Elke dag heb je een tropische stortbui, hier niet van schrikken want met een half uurtje is het vaak echt weer over en stralend weer. Zwemmen kan je goed bij zwembaden bij een hotel (residence inn bv) en lekker om een keer te relaxen. Ook is het de moeite om een keer naar whitebeach te gaan (met de taxi bv), dit is een heerlijk plekje om te relaxen en te genieten van het mooie weer :D. Vooral in de weekenden is het daar erg druk met Surinamers die daar ook komen. Dus het is misschien beter om door de weeks te gaan. Je hebt nog zo'n resortje, maar daar kan ik even niet opkomen. Kijk gewoon even goed rond op de sites die ik je gaf (that's it tours en wanna tours en zus&zo) en daar staat heel veel op wat je allemaal wel niet kan doen :).

Veel plezier!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:51

ik zeg Colakreek!!! Zeker een bezoekje waard!

Als je het binnenland ingaat zou je inderdaad aan goede schoenen, en een hele goede antivlieg (met Deet) moeten denken.