Fotoverslagje California - USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Fotoverslagje California - USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:10

Hallo allemaal!

Eind april ben ik twee weken naar Newark, CA geweest. Newark denken jullie vast, what the hell is daar te beleven :')
Mijn reis zal ook niet zo boeiend zijn voor anderen, het was geen geweldige rondtrekreis door heel Amerika. Maar voor mij was het weer leuk!
Vijf jaar geleden ben ik ook op vakantie geweest in de buurt van Newark, omdat mijn vader er voor zijn werk heen moest ( [BEU] Verslagje San José en omgeving (Foto's!) ). Mijn vader zit nu ongeveer driekwart jaar in Newark voor zijn werk, een project met zonnenenergie. Vandaar dat ik nu onverwachts naar Amerika op vakantie ben geweest :))
Helaas de eerste dagen wat mistig, regenachtig weer gehad..

Golden Gate bridge
Afbeelding

Vanuit de auto
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_0806.jpg

Afbeelding

Golden Gate park - Japanese teagarden
Afbeelding
Aanrader, maar tuintje was klein en je moest 7 dollar per persoon afrekenen :+

City Hall SF vanuit de auto
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_0794.jpg

Lombard St.
Afbeelding

Omdat mijn moeder niet te voet omhoog kon (te steil), had mijn vader het geniale idee om mét de auto over Lombard te rijden :+
Toeristen aan de kant stonden foto's te maken.
Afbeelding

Pier 39 (in de verte Golden Gate bridge)
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_1005.jpg

Chinatown
Afbeelding

Skyline van SF 's avonds vanuit de auto
Afbeelding

Redwood forest (vijf jaar geleden ook geweest)
De grootste boom, geloof dat ie even groot geschat wordt als het Vrijheidsbeeld
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_0962.jpg

Mount Hamilton, observatory was gesloten :7 Vanuit daar richting Livermore gereden, onderweg kwamen we herten (naam kwijt) tegen, kalkoenen, schildpad, heel veel soorten vogels en eekhoorntjes.
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_1069.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_1103.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_1100.jpg

Snelweg langs de kust richting Carmel gereden en bij een restaurant gegeten met uitzicht op zee (Rocky Point, iets voor Carmel).
Afbeelding

Onderweg naar Yosemite NP
Afbeelding

Bridal veil fall rechts
Afbeelding
Van Yosemite NP heb ik nog véél meer foto's, te veel om te laten zien!

Saratoga - trailride bij Garrods farm (aanrader!) http://www.garrodfarms.com/
Tijdens de trailride zagen we zelfs kolibries :))
Afbeelding
Op de terugweg stak er ineens een coyote de weg over, helaas te snel om een foto te maken.
Grappig, want we hadden net op de trailride met de gids erover dat ze zo weinig te zien zijn :+

Als één van de hoogtepunten in deze vakantie ben ik een avondje met de mannen (waaronder collega's van mijn vader) gaan schieten in de gunstore :D Ik heb geschoten met een .22, .45 en 9mm. Aan het eind kwam een Amerikaan vragen of we met zijn shotgun wilden schieten, want hij hoorde ons erover praten (duh, dat ding is echt indrukwekkend!). Ik durfde niet zo goed, maar toch met zijn shotgun geschoten, wat was dat GAAF! Overigens was ik best goed als enige vrouw (met de .22 dan :') ), ik schoot 7 van de 10 kogels in de roos! Ik heb wel filmpjes, maar die staan op de IPad en daar snap ik nog weinig van..

We zijn in totaal zo'n drie keer naar San Francisco gereden, twee keer naar Monterey geweest, Sausalito, Salinas onderweg meegepikt, Livermore, op weg naar Yosemite NP gestopt in Milpitas, maar ik heb niet overal foto's van of ik heb er te veel en ik kan niet kiezen :)) Nog op bezoek geweest bij collega's van mijn vader, die er tijdelijk (voor langere tijd) wonen en die er permanent wonen, aantal keer geshopt in verschillende malls O:) En een paar keer naar de Apple visitorstore, mijn vader is Apple-verslaafd :7

*ik wilde een kort verslagje typen, maar dat is niet zo goed gelukt :Y)

DiantaM

Re: Fotoverslagje California - USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:13

Het ziet er heerlijk uit, mooie plekken hoor. Ik kan me goed voorstellen dat je daar graag terugkomt.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:16

Leuk verslag en mooie foto's! Zo gaaf om al 'die moet je gezien hebben'-plaatsen te kunnen bezoeken. Jij boft wel met zo'n vader die daar voor zijn werk zit! :))

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:12

Urselin: wat gaaf !!!! wij gaan naar LA en gaan ook naar Carmel en Salinas, 3 dagen rodeo, verder ook door Yosemite park.... ben erg blij met je foto's.....nu wil ik nog méér naar amerika hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:36

die kustlijnfoto is echt prachtig zeg.. wouw!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:38

Noem het maar boffen, ik zou me vader niet zolang kunnen missen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:36

Na heel veel reisverslagen van die grote rondreizen is het gewoon zo leuk om te zien hoe je hebt genoten van mijn favoriete stuk Californië. Wij hebben vrienden die tussen San Francisco en Yosemite wonen (Chowchilla). Wij zijn daar al vaak geweest en het blijft gewoon een heerlijk stuk Amerika!

Leuke foto's, erg herkenbaar en Lombard Street is gewoon het leukste vanuit de auto.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 16:20

Bedankt allemaal :D

Veel plezier op jouw vakantie ElCamino!!

Klinkt raar, maar dit stukje Californië voelt als 'thuis' :j
Ben er nu twee keer geweest en heb dat gevoel nog nooit gehad op vakanties. Ik miste alleen het Nederlands brood :')
En over mijn vader zo lang missen, ja dat doe je wel, maar ik ben het van kleins af aan gewend :))

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:28

Gaaf zeg!! :):) Vooral Yosemite lijkt me heel erg tof om eens naar toe te gaan! :j
Heten die herten niet wapiti's?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:31

Citaat:
Klinkt raar, maar dit stukje Californië voelt als 'thuis'

Ik weet precies wat je bedoelt!

Yosemite is in het voorjaar het mooist, dan is er echt nog veel water in de watervallen.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 23-06-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:34

Wauw, wat een mooie omgeving zeg!
Ik moest wel even lachen, want die foto van die grootste boom herkende ik van een aflevering van Bassie en Adriaan. :o _O-

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:10

Leuk, al die bekende plaatjes weer zien. Bij jullie was het trouwens wel heel druk in Lombard street. Wij hadden hem bjina helemaal voor onszelf.

Ik wil best nog wel meer foto's zien hoor :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:14

Wat is het toch prachtig daar. Klinkt alsof je het heel fijn hebt gehad. :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:54

leuk verslag en mooie foto's! Ik ben nu mijn foto's van de USA aan het uitzoeken :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 09:59

Wranglerbutt schreef:
Gaaf zeg!! :):) Vooral Yosemite lijkt me heel erg tof om eens naar toe te gaan! :j
Heten die herten niet wapiti's?

Zou goed kunnen, naam komt me wel bekend voor! Collega van mijn pa is schijnbaar een Hergé freak en heeft erover verteld :j

Bedankt voor de leuke reacties :D

Scum: Toen we over Lombard street reden, was er geen verkeer, alleen een auto die geparkeerd stond in een van de bochten (slimme actie van iemand). De foto die ik van ver af genomen heb, was denk ik een uur voordat we erover reden :)

Monique, ik was er bang voor, want het is flink slecht weer geweest voordat we gingen en er zou veel sneeuw liggen. Viel alles mee en de watervallen waren erg mooi! Alleen de Glasier road was nog afgesloten, daar lag nog sneeuw (wel langs de afsluiting gereden) :))

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:12

Glacier Road en de Tioga Road gaan zelden vroeg open, maar daarbuiten is er toch best veel moois te zien in Yosemite. Het blijft een geweldig park, maar soms is het er zo idioot druk. Je hebt echt geluk als het zo rustig is.

De grote herten zijn volgens mij inderdaad wapitiherten, maar in Amerika noemen ze ze 'elk'. Niet te verwarren met de 'elk' in Noord-Europa, dat zijn daar toch elanden? Die heten in Amerika weer 'moose'.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:44

Wouw! Ziet er erg leuk uit ! *D

Jij reist trouwens ook veel! Ook nog naar Indonesie, mazzelaar! :D :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:28

MoniqueT schreef:
Glacier Road en de Tioga Road gaan zelden vroeg open, maar daarbuiten is er toch best veel moois te zien in Yosemite. Het blijft een geweldig park, maar soms is het er zo idioot druk. Je hebt echt geluk als het zo rustig is.

De grote herten zijn volgens mij inderdaad wapitiherten, maar in Amerika noemen ze ze 'elk'. Niet te verwarren met de 'elk' in Noord-Europa, dat zijn daar toch elanden? Die heten in Amerika weer 'moose'.

Viel op zich wel mee met de drukte gelukkig :j
Moet wel zeggen dat we pas in de namiddag aankwamen daar en er uiteindelijk maar een paar uurtjes geweest zijn (van 16.00 tot 19.00 ofzo).
We twijfelden heel erg om te gaan, omdat er verhalen rond gingen in het hotel dat het afgesloten was vanwege het slechte weer. Collega van mijn vader is in zijn vakantie (net voor de onze) naar Yellowstone gereden en kwam in meters sneeuw met de auto :')
Wat de herten betreft, begin ik het te snappen. Ze hebben daar inderdaad 'elk' en 'moose'. Moose wist ik dat het een eland was, maar de elk kon ik niet plaatsen :))

Citroen: Haha ja, was absoluut niet de planning om twee reizen te doen, maar het was ook niet bekend dat mijn vader zo lang moest blijven. Eerst was het twee weken meehelpen, toen een maand, toen twee maanden en nu driekwart jaar en het is nog niet zeker of ie na augustus klaar is :')

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:55

Wel onwijs gaaf hoor! Twee mooie reizen in zo'n korte periode! *D