Vakantie Miami, waar op letten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vakantie Miami, waar op letten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:03

Het is bijna zeker dat ik deze zomer tien dagen naar Miami ga.. lekker genieten van Miami Beach en alles eromheen. Maar ik ben een totale Amerikanoob, waar moet een mens allemaal op letten als hij / zij naar Miami gaat voor vakantie, moet ik een visum hebben? Paspoort moet ik aanvragen natuurlijk etc etc. Help? :D

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:05

Opletten dat ik niet stiekum in je koffer mee ga :D

Goed op je spullen letten maar dat geldt voor elke vakantie eigenlijk.. Veel plezier!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:07

Over een visum durf ik niets te zeggen, het is alweer 5 jaar geleden dat ik daar naar toe ben geweest. Weet niet of je een auto daar gaat huren maar als je gaat rondrijden daar doe je deuren op slot vanwege gevaarlijk tuig. Naar welk hotel ga je?

Anoniem

Re: Vakantie Miami, waar op letten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:07

Hotel is niet zeker, beetje een luxere, we hebben nog niet geboekt, eerst alle info inwinnen :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:12

Je hoeft geen visum te hebben als je max 3 maanden gaat, wel een esta:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Miami beach is over het algemeen veilig, de binnenstad op sommige plaatsen iets minder. In de zomer heeft Miami een tropisch klimaat, dus 30 graden en bijna dagelijks een tropisch bui begin van de middag.
Voor algemene info over de VS (van verkeersregels tot wat voor telefoon je moet hebben) kun je op het amerikaforum vinden of op de bijbehorende site: http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:14

Yessy geeft al goede tips! Nog een andere: als je nog wat van de omgeving wilt zien is een huurauto eigenlijk wel een must. Mijn vriend zat zonder auto in Miami en dat was toen geen goed plan. Bussen zijn ook niet al te veilig enzo :')

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:16

Dat je Spaans spreekt als je naar Little Havana gaat := Wij zijn vanaf MB lopend naar LH gegaan en wilden terug met de bus, alleen 20 dollar billet bij ons, konden niet mee, chauffeur kon niet wisselen, wij naar benzine station, spreken ze daar geen Engels/Amerikaans 8)7

Wij hadden (8 jaar geleden) geen visum nodig.

Auto op slot, mocht je aangereden worden van achter, nr.bord noteren en doorrijden naar het politiebureau, niet stoppen en uitstappen.

Little Haiti vermijden

Misschien een dagje naar de Everglades? Erg leuk :j

Lekker bij een terrasje zitten aan de boulevard en limo's kijken :D

Art-deco district bekijken

Keertje naar het zwembad Venetian Pool en daar de omliggende huizen bekijken, erg mooi :j

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:20

Nog nooit in Miami geweest, maar qua paspoort kan ik je wel vertellen dat je in principe geen visum nodig hebt voor Amerika. Je paspoort moet wel minimaal een half jaar geldig zijn als je buiten Europa gaat, dus ook Amerika. Op tijd aanvragen dus ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:45

Je paspoort moet geldig zijn tot 6 maanden na je vakantie. Je moet ook een VWP aanvragen en dat kan je met de ESTA-url doen die Yessy geeft.

Maar Miami in de zomer is wel heeeeeeel heet, vochtig en veel muggen. Je bent beter af als je in het voorjaar of najaar gaat, dan is het weer draaglijker.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:53

Hier kan je ook heel veel info vinden
http://www.floridaforum.nl/

Idd Art Deco Destrict, lekker shoppen (mooie winkeltjes en leuke eettentjes :j )
Heerlijk op het strand liggen, mensen kijken ;)
Everglades of Key West zijn ook erg leuk!

Visum heb je niet nodig, je krijgt hooguit vragen bij de douane wat je komt doen etc.
Paspoort idd zoals hierboven, maar als je hem toch nog aan moet vragen hoef je je daar geen zorgen over te maken!

Qua warmte was het voor mij een aantal jaar geleden prima uit te houden. Wij zijn ook in juli/aug. geweest! Tis warm, maar vind dat juist lekker 8-) Muggen zijn wel heel vervelend, spullen voor de muggen kan je beter daar kopen.
Als je een auto huurt, huur geen cabrio! Dat is niet uit te houden... Airco is echt aan te raden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:02

Het wordt Miami Beach, het eilandje net buiten Miami :)

Ik koop muggenspul ook zeker daar :j de ESTA gaan we ook aanvragen, eerst maar eens lekker boeken :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:20

Inderdaad Esta en een paspoort dat nog lang genoeg geldig is.
En ook nog een tip ( al denk ik niet dat er veel mensen zo dom zijn als mij :') ) Zorg dat je het adres van verblijfplaats/hotel weet! Dit moet je namelijk doorgeven om door de douane te mogen. Toen ik naar Amerika ging zou ik bij vrienden verblijven, dus had helemaal geen adres gevraagd, omdat ze me toch zouden komen ophalen van het vliegveld. Dit heeft wel voor wat probleempjes gezorgt... (lees: ik zat bijna op een vliegtuig terug naar Nederland =P) Dus dat is wel handig om bij te hebben dus