Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wopkelover schreef:ik zou het niet doen .
ik zou wel willen maar dat betekent dat ik een geliefde dieren , ( en hoe kinderachtig het ook klinkt) mijn moeder moet missen .
dat zou ik dus echt niet kunnen .

Lijkt me wel lastig, maar het lijkt mij ook een hele ervaring om alleen te gaan!
). Als je aupair bent dan kost je jaar eigenlijk niks, en als je highschool gaat doen ben je wel vrij duur uit omdat je helemaal niet werkt oid. Ik kreeg 300eu per maand, daarvoor haalde ik de kinderen altijd op uit school (3x per week om 13.30 en 2x om 16.20), maakte de kamer van de kinderen netjes en ruimde de ontbijttafel af. Op zaterdag ochtend paste ik trouwens ook op en af en toe 's avonds als de ouders weggingen. Ik heb ook nog een taalcursus gedaan 's ochtends, omdat je zo lang vrij bent kan je dat gewoon doen en ook winkelen, met vriendinnen afspreken etc. Het was ook fijn om met een Italiaans gezin te zijn, die konden alles vertellen enzo en de kinderen spraken alleen maar Italiaans dus daardoor ging het Italiaans leren vrij snel. Heb heel veel andere aupairs ontmoet (had ook 2 aupairvriendinnen op loopafstand wonen) en ook heel veel Italianen.
maar ik ben toch gegaan. Ik was gewoon bang voor het onbekende, maar zodra je wat contacten op doet, je wat meer settelt en mensen leert kennen en al die geweldige ervaringen krijgt, heb je nergens meer last van.
DOEN!
)Francis schreef:Ik schreef al... niet doen wat anderen zeggen dat je moet doen... doen wat JIJ wilt. Luister naar je eigen gevoel en bedenk wat JIJ diep van binnen wilt... Dat is het enige wat belangrijk is.
, maar wat ga je dan wél missen?
En wat ik al zei; als het echt niet lukt, kun je altijd weer terug, maar heb je het wel geprobeerd. Ik heb het idee dat je dit wel graag wilt en zou zeggen; ga ervoor! En wat je vrienden zeggen; eenzaam? Je leert veel nieuwe mensen kennen, als je je daarvoor openstelt, en dan komt dat helemaal goed. En je hebt altijd nog internet voor je contacten hier in Nederland. En ik denk dat de kosten het ook wel waard zijn. Desnoods kun je misschien wel iets van een bijbaantje vinden, waardoor je ook nog wat bij kunt verdienen tijdens je verblijf daar? (moet je wel eerst even informeren of dat mag natuurlijk)