wie is er al eens in Egypte geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

wie is er al eens in Egypte geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:16

hallo medebokkers :D

Wie is er ooit naar egypte geweest en weet of je daar net als hier op schiphol tax free kan shoppen?
En wie weet wat er daar allemaal te koop is ben op zoek naar een nieuwe telefoon en het zou natuurlijk super zijn als je die daar tax free kan kopen natuurlijk. ;)

verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen in Egypte, wij gaan zelf naar hurghada

Barst maar los over ervaringen, tips en verhalen ben zeer benieuwd naar jullie reacties...

WinSel

Re: wie is er al eens in Egypte geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:19

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:22

Dat topic had ik gezien ja maar dat gaat meer over haar ervaring om daar te werken. Ik ga erheen met vakantie en ben benieuwd of andere mensen daar ook met vakantie zijn geweest en wat ze daar vooral gedaan hebben en of ze do's en dont's hebben

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:24

Volgens mij is Uums er geweest, misschien kan je die een pbtje sturen?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:25

me moeder gaat morgen naar egypte op vakantie, voor het eerst ;)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:29

AdnerB ben benieuwd naar haar ervaringen :D
natasjaa zal eens zoeken op haar naam

waarom ik zoveel wil weten is dat ik voor het eerst sinds een jaar of 10 op vakantie ga ga voor het eerst vliegen en voor het eerst met mijn vriend (hoewel we al bijna 8 jaar samen zijn :o ) weg ga verder dan duitsland. Heb geen idee waar ik rekening mee moet houden wat de prijzen daar doen en noem maar op.

kortom ik ben een zenuwepees die graag weet waar ze aan toe is :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:31

Ik ben er 2x op vakantie geweest. Ook in Hurghada. Ik vond het echt super daar, je ziet sowieso waarschijnlijk op een all-inclusive resort dus je hoeft niet eens van het terrein af om je te vermaken. De mensen zijn vriendelijk maarja logisch, ze willen je allemaal de winkel in trekken en thee met je drinken, het is natuurlijk vooral geslijm zodat je iets koopt maar ach het is wel gezellig zo := Op zich zaten er niet echt veel Nederlanders bij ons hotel, en van de Nederlanders die er zitten heb je geen last, vooral de Engelsen en Russen zijn wat tja eh luidruchtig soms. Op zich heb ik er niet echt veel last van gehad.

Ik ben ook met de bus/boot naar Luxor geweest om daar het een en ander te zien (Valley of the Kings enzo). Aan de ene kant wilden we ook wel naar Cairo maar aan de andere kant...11 uur reizen, vieze hete stad, alsof het nog niet heet genoeg was. Wel heel gaaf om een stuk door de woestijn te reizen met 10 of meer bussen en politie voor en achterop := In Luxor zijn we het laatste stuk met een boot over de Nijl gevaren. Zo prachtig en groen daar! Aan de ene kant vond ik het een verspilling van de dagen in het hotel maar als ik nu terugdenk is het wel heel gaaf om het allemaal gezien te hebben!

Nog een DO(!) snorkelen/duiken. De onderwaterwereld daar is magisch echt waar. Zo mooi, zoveel verschillende vissen. Wij hadden een koraal bij ons hotel waar we konden duiken en dat deden we standaard elke middag

Al met al zou ik best nog een keer terug willen. Heb heel erg genoten van de vakanties daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:36

Ik ben in Hurghada geweest en dat was eens maar nooit weer. Wat een gruwelijk volk daar met al die opdringerige mannen. Yuk!
Ook het snorkelen vond ik vies tegenvallen, veel koraal kapot en weinig vissen.
Erg veel Russen en die zijn nogal sfeerbepalend in de resorts.

Nee sorry, van mij geen goede referentie, ik hoef er echt nooit meer heen. Mij te ordinair daar.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:37

Ik kopieer een eigen post uit een eerder topic:

Citaat:
Wij zijn de eerste week van januari naar Hurghada geweest, in het Jasmin Resort. Best netjes hoor, nette kamers, redelijk (maar niet echt lekker) eten, ontzettend vriendelijke mensen, prachtig weer. Weinig op aan te merken.

Ik ben er nog niet over uit wat ik van Egypte vind. Aan de ene kant een prachtig land, met prachtige koraalriffen, woestijn en historische monumenten, maar aan de andere kant zoveel armoede, kinderarbeid, uitbuiting van dieren en mensen. En buiten de hekken van het resort en de toeristenboulevards is het een grote vuilnisbelt (loop voor de gein eens achter de Marina in Hurghada om, je staat in een sloppenwijk zoals je die van tv kent). Ik heb mijn ogen uitgekeken, dat je zo onachtzaam met je leefomgeving om kunt gaan

En een tip: kijk goed uit met wat je eet en drinkt. Geen salade in het restaurant, geen gesneden fruit en niet je tandenpoetsen en handen wassen met leidingwater. Neem diarreeremmers mee.

Het all-inconcept is populair bij Russen, die zul je er in grote getalen aantreffen, evenals Duitsers. Maar er zitten altijd wel een wat Nederlanders.

Aanraders zijn het overnachten bij Bedoeïenen, een weekend snorkelen met overnachting op de boot en de lange trip naar Luxor. Volgens mij biedt elke reisorganisatie dit wel aan. Heel veel plezier!

Wat betreft het vliegveld: dat van Hurghada is klein. Er zijn wel wat winkeltjes waar je tax free kunt shoppen, maar ze verkopen vooral toeristendingen.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:37

sappos dank je wel :D

heb idd al snorkelsets gekocht daar had ik al over gehoord bij het reisburo. Is luxor wel te doen qua afstand en reistijd we gaan namelijk maar 7 dagen helaas. Ook wij gaan naar een all inn hotel maar we willen wel wat ondernemen.

Hoe is het eten daar ben je nog ziek geweest (daar ben ik als de dood voor :') )

edit lees net diarree remmers meenemen dus :')
ook kaka en sonja bedankt voor de informatie

nogmaals erg bedankt voor je info
Laatst bijgewerkt door Stephanie_86 op 17-06-11 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:39

Het eten is er goed hoor, standaard maar goed. Die resorts kunnen zich geen kuddes zieke toeristen veroorloven want dat wordt hun ondrgang, dus die kijken wel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:40

Ik ben ook in Hurghada geweest. Ik vond het feit dat je in een resort zit heel saai en de stad vond ik ook niet zo boeiend. We vonden de quadtrip nog het leukst en het kameelrijden bij de bedoeien(ofhoejedatookschrijft) maar verder hoef ik er niet zo nodig weer heen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:41

Ik ben een keer in Hurgharda en 3x in Marsa Alam geweest.
I <3 Egypte hahaaaa!
alle 4 de keren in een all-inclusive hotel en echt.. Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:42

Wat vinden jullie zo geweldig aan een resort? Dan krijg je toch niks mee van het land? :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:44

Stephanie_86 schreef:
Hoe is het eten daar ben je nog ziek geweest (daar ben ik als de dood voor :') )

edit lees net diarree remmers meenemen dus :')
ook kaka en sonja bedankt voor de informatie

nogmaals erg bedankt voor je info

Eten vond ik altijd geweldig daar. Vooral het ontbijt, scrambled eggs, gekookt eitje, pannekoekjes, wafeltjes, wentelteefjes.. HMMMM... :9
Als je maar geen water uit de kraan drinkt wordt je niet zo snel ziek. :)

@Joolien;
ik ga op vakantie omdat ik uit wil rusten en dus geen reed wil doen. Hahaaa! Dan is 's morgens snorkelen en de rest van de dag op je gat liggen en af en toe eens zwemmen héérlijk. :+

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:45

wij hebben voor een all inn hotel gekozen omdat ik een miep ben die zeker wil zijn dat alles goed geregeld is :') (held)

maar ik wil zeker wel wat gaan ondernemen hoor daarom vraag ik ook tips en adviezen wat wel een aanrader is en wat niet

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:47

Wij dachten ook eens lui te doen en een resort te boeken, maar dat is dus echt helemaal niets voor ons. We zijn alleen maar op pad geweest :') kwamen er vermoeider vandaan dan dat we erheen gingen. Toch ben ik wel blij dat we buiten het resort gekeken hebben, het leven van de plaatselijke bevolking plaatst die resorts wel in een bizar perspectief.

Edit: Luxor is goed te doen (het was volgens mij een uur of 5 a 6 in de bus zitten) en als je van cultuur houdt een absolute aanrader. Prachtig.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 17-06-11 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:47

Kaka schreef:
Wij dachten ook eens lui te doen en een resort te boeken, maar dat is dus echt helemaal niets voor ons. We zijn alleen maar op pad geweest :') kwamen er vermoeider vandaan dan dat we erheen gingen. Toch ben ik wel blij dat we buiten het resort gekeken hebben, het leven van de plaatselijke bevolking plaatst die resorts wel in een bizar perspectief.

Dat vond ik ook, en al die vuilnisbelten in de middle of nowhere.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:51

Ik ben een paar x naar Hurghada geweest. Mijn zus woont daar namelijk al een jaar of 10.
Ik zelf vind Luxor heel leuk, quadrijden en snorkelen. En kameelrijden natuurlijk.

Qua eten zou ik aanraden zoveel mogelijk in je hotel te eten, anders kan je idd goed ziek worden. Iets tegen diarree meenemen is ook een goed idee.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:55

kan je een trip naar luxor bij je hotel boeken? of kan je beter bij de lokale mensen doen

heeft er iemand ook een beetje de prijzen van de excursies kan op internet niet heel veel wijzer worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:00

Stephanie_86 schreef:
kan je een trip naar luxor bij je hotel boeken? of kan je beter bij de lokale mensen doen

heeft er iemand ook een beetje de prijzen van de excursies kan op internet niet heel veel wijzer worden

Kun je het beste daar ter plekke doen, maar denk dan wel dat je 5 uur in een bus zit he. Heen, en terug ook.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:50

Ik ben er jaren geleden geweest, in Luxor. Ik vond het heel erg indrukwekkend. Wij zaten in een "gewoon" hotel en hebben buiten de deur gegeten. Ik ben niet ziek geweest. We hebben wel goed opgelet wat we aten en dronken. Flessen water alleen als de dop er nog op zat, dus geen geopende fles accepteren! Wij zijn ook echte ondernemers en hebben dus van alles bezocht, de vallei enz. Mijn vriend had een ezeltocht geregeld bij een lokale vent. Ik was daar eerst huiverig voor, want het was niet via een reisbureau ofzo. Echter het is de leukste dag van de vakantie geworden. We hebben bij familie van hem gezeten en heel veel van het "gewone" leven gezien. In Luxor zelf waren de mensen opdringerig en erg op de man gericht, maar in het achterland waren ze erg vriendelijk en heel nieuwschierig. Ze hielden rekening met het eten en drinken en ik voelde me soms net een koningin.

Je moet inderdaad oppassen en er tegen kunnen dat er aan je wordt getrokken. De paarden die de koesten trekken hebben het zwaar en soms meer dood dan levend. Ze gaan gewoon heel anders met hun veestapel om, er moet eten op de plank komen. Wij zijn echter niet met een koets geweest.

Over resorts kan ik niks noemen, daar ben ik niet bekend mee.

Wij hebben ons wel laten enten toenertijd. Weet niet hoe het nu is....

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:59

dank je engie

wij laten ons ook enten we gaan in september en moeten begin augustus langs bij de HA voor de entingen

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:30

ik ben ik 2005 in hurghada geweest.. in het apartementen complex calimera vond het er erg leuk en mooi.. we hebben gesnorkeld wat zeeer de moeite waard is !!! en we hebben dolfijnen gezien
maar ga nu niet graag meer naar een islamitish land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:35

sloffiee schreef:
ik ben ik 2005 in hurghada geweest.. in het apartementen complex calimera vond het er erg leuk en mooi.. we hebben gesnorkeld wat zeeer de moeite waard is !!! en we hebben dolfijnen gezien
maar ga nu niet graag meer naar een islamitish land.

Calimera is toch met dat hele grote zwembad? Daar ben ik ook geweest :)