Barcelona, tips e.d.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Barcelona, tips e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:18

Ik wil binnenkort graag een keer naar Barcelona voor een paar dagen; Stedentrip.

Wanneer is het de beste tijd om te gaan? Niet te druk, niet te warm? Gewoon lekker weer.
En waar kan je eventueel leuk paardrijden?

En verder zijn tips over leuke dingen/bezichtigingen/winkel of eetgelegenheden meer dan welkom :)

Bedankt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:00

Ik zou in het voor of najaar gaan. In de zomer is het echt verschrikkelijk heet (en druk) in Barcelona :) Ik ga zelf in september :)
Paardrijden ga ik daar niet doen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Daar vind ik een stedentrip te kort voor...

Natuurlijk ga ik de standaard bezienswaardigheden en toeristische attracties bezoeken: sagrada familia, parc Guell, de Ramblas, Camp Nou, wat bouwwerken van Gaudi.
Je hebt een bus turistic, da's een open bus die bij alle belangrijke attracaties stopt, je kan onbeperkt in en uitstappen, dus dat ga ik zeker doen :)
Heel veel plezier in Barcelona!!

fliertje6

Re: Barcelona, tips e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:31

Ik ga as maandag voor de vierde keer :)
Veel te zien, wel een dure stad als je alle bezienswaardigheden doet. Neem ipv de bus Turistic (16e p/d) een T10 of T50 kaart voor de metro (10 en 50 rittenkaart voor 9e/32e), huur een fiets etc.
Vanuit barcelona kan je ook naar Figueres voor het museum van Dali, een echte aanrader! In Pubol is het Dali kasteel en graftombe van zijn vrouw.

Eten/drinken is het leukst in de Gothische wijk, een wijntje doen bovenop de MontJuic is voor het uitzicht alleen al super.

Paardrijden heb ik daar nog nooit gedaan.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:42

Ik ga in september naar Barcelona.
Ik heb een reisgidsje gekocht van Globus.
Daarin staat info over bezienswaardigheden, uitstapjes, eten & drinken, overnachten, vervoer, cultuur, etc etc.
Ook zitten er plattegronden in.
Ik heb ze andere jaren ook gehad van andere bestemmingen (Toscane, Rome, Istrië, en Venetië), en die zijn altijd goed bevallen.
Ik kan je aanraden om er 1 aan te schaffen.
Ik heb de mijne altijd bij Boekenvoordeel vandaan, en kosten 4,99 per stuk.
Verder kan ik je nog weinig vertellen omdat ik het voor mij ook de eerste keer wordt.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:26

Ik ga ook in september. Ben er nog nooit geweest, dus ik ben benieuwd. Wij hebben een boekje van Capitool waar alles in te vinden is.