Deze zomer ga ik op vakantie naar Frankrijk, naar het plaatsje Saint-Brévin les Pins. Ik wil daar graag met mijn broertje gaan golfsurfen (dus echt alleen een board, verder niks), we hebben alleen zelf geen materiaal en zullen dat dus ergens daar moeten huren. Heb al wat gegoogled maar het meeste is dan toch in het frans of het gaat allemaal over windsurfen of kite surfen, dat willen we dus niet.
Is er misschien iemand die daar zelf een keer in de buurt is geweest en weet hoe het is om daar te golfsurfen en waar je dan materiaal kunt huren?
Nanna
Geplaatst: 15-06-11 17:53
Ik ben niet precies daar geweest waar je naar toe gaat. Maar bij Biarritz een andere stad in Frankrijk zijn er overal surfschooltjes op het strand te vinden waar je ook een surfplank kunt huren. Dus ik ga er vanuit dat het wel op meer plaatsen zo is.
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-11 17:56
ok ja dat hoop ik dus ook, ging ik al wel een beetje vanuit. Maar omdat ik alles alleen over kitesurfen enzo kon vinden.
op de stranden waar je enigzins kan surfen kun je meestal wel ergens een plank huren en anders kun je het altijd wel ergens vragen kan je wel aanraden om eerst een lesje te nemen. in Brazielië heb ik vorig jaar met mijn broer gewoon een plank gehuurd en het gewoon geprobeerd, dat was geen succes
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-11 21:36
ok dus dan moet ik eigenlijk toch gewoon gaan en zoeken naar een verhuur
We hebben in nederland 2x les gehad, de theorie weet ik dus een beetje maar de praktijk nog niet Al denk ik dat we daar opzich ook wel een les nemen want is ook wel handig omdat ze de stromingen heel goed weten enzo.
Toevallig ben ik in het najaar nog in die buurt geweest (niet om te surfen, maar met een surfend vriendje moet je toch altijd de oceaan iig bekijken). Saint Brevin is volgens mij niet echt een golfsurflocatie, daarvoor ligt het te veel in een kom. Hoewel hij wel op Wannasurf staat: http://www.wannasurf.com/spot/Europe/Fr ... index.html (maar daar is men niet echt positief)
Er zitten wel andere, meer bekende spots langs de kust van de Vendee. Biarritz is een aardig eindje rijden vanaf Nantes en omgeving.
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-11 13:18
ik had idd al het idee dat het niet echt een surf locatie zou zijn maarja, we gaan het wel zien daar.
Zo te zien is de zee daar erg vlak.... Ik vraag me af of kite-surfers/windsurfers wel goed samengaan met hoge golven.... dus ik vrees dat je hier niet echt aan je trekken gaat komen.
Wat je wel kan doen is wat zuidelijker afzakken en dan hopen dat je daar mooie golven tegenkomt. Loop iig even het plaatsje in en ga op zoek naar een surfwinkel (kitesurf/golfsurf/windsurf) en vraag daar of je lessen golfsurfen kan nemen. Deze brengen je gelijk naar een goede spot en wellicht kan je deze dan zelf ook vinden, zodat je nog lekker zelf kan gaan surfen.
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-11 21:23
ja dat is wel een goede idd. Was wel jammer dat we er met boeken niet op hadden gelet dat we niet alleen "ergens" aan de kust zaten maar ook met goede golven, maarja.