Mooi plekje + romantisch hotel gezocht in frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Mooi plekje + romantisch hotel gezocht in frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 16:43

Hallo.
Mijn vriend en ik willen graag een romantisch weekje beleven samen waarschijnlijk frankrijk. (mag ook ander land wezen) we willen graag ongeveer 4 uur er voor reizen. Een uurtje meer of minder maakt ook niet uit. Daar kijken we verder niet naar als het maar geen 8 uur is ofzo.
We zoeken een leuk plaatsje waar genoeg te doen is, je lekker kan eten, geen stad maar bijvoorbeeld dorpje bij de kust. Met een stad in de buurt waar we leuk kunnen shoppen dit is geen pré maar een heel afgelegen dorpje hoeft ook weer niet.
Mijn vader had het over Langres dat gaan we bekijken, maar misschien weten jullie meer leuke plaatsjes of wel een super top hotel. Of een super top romantisch hotel.

Wie kan mij helpen?

charissiej

Re: Mooi plekje + romantisch hotel gezocht in frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:47

Ik ben met mijn vriend naar Chantilly geweest! In een kasteel! Heel mooi stadje/dorp met een paardenmuseum en prachtige kastelen. Met de trein was het 30 minuten naar Parijs,dus daar zijn we ook een dagje geweest. Ik vond het super romantisch, en een prachtige omgeving!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 16:55

Dank je voor je reactie charissiej we gaan het plaatsje even bekijken :)

Vergeten erbij te zetten vanuit utrecht :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:56

Ik ben 3 weken in een mooi kasteel geweest in Normandië. Je hebt daar ook je eigen keukentje enzo. Het heet Chateau Le Val in Brix. Strand is in de buurt en leuke dorpjes heb je ook :) Alleen is een auto wel handig, weet niet of je met de auto gaat?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:57

Is er niet een bokster die een B&B heeft, of een soort hotelletje, kamerverhuur in zo'n ydillisch Frans dorpje? Staat me iets van bij, maar weet echt niet meer wie dat was...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 16:59

Mirjamsel: Ja bedoeling is dat we er met de auto heen rijden.
We zaten te denken aan een hotelletje. Al is een kasteel ook wel erg gaaf.
Ik zal :j :9 het eens voorstellen aan vriendlief. Bedankt!

Gambersclub: heb ik nog nooit van gehoord als je de naam te binnen schiet hoor ik het graag van je :D

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:59

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:00

Ik hoop dat mensen het hier herkennen, want ik weet niet of ik het zo snel terug kan vinden... ze zat in ieder geval heel erg mooi, en niet duur ook nog.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:01

Oeh, ik ben bij een Bokker geweest die bed & breakfast heeft maar ook twee guesthouses. Ik heb in de kleinste gezeten, heel schattig idillisch huisje (samen met m'n zoon maar met je lover is't ook heel leuk <<) ).
Het plaatsje heet Fressin, mooie omgeving, net over de grens in Frankrijk en ook niet te ver rijden vanaf de kust.
Moet alleen even vreselijk nadenken wie 't ookalweer was...
Oh ja, Nobel1 memberlist.php?mode=viewprofile&u=72209 zie de link in haar onderschrift.
Hier een linkje naar de foto's van dat lange weekend, heb je een indruk van het huisje en de omgeving (oh, paardjes kunnen eventueel mee) http://share.shutterfly.com/action/welc ... mzZu1Yt2M5
De foto's in de stad en citadel zijn in Montreuil sur Mer gemaakt, oud middeleeuws stadje op ongeveer een half uur rijden, en in Le Tourquet-Paris Plage, de kustplaats waar we geweest zijn (da's ongeveer een uurtje rijden). De ruïne ligt op wandelafstand van het huisje.

(is dit wat jij bedoelde GamblersCup?)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:05

Wow wat goed!!! Dank je hier heb ik zeker wat aan!
Ik ga nu eten en naar paard ben er vanavond weer en dan alles rustig met vriendlief doornemen! Thnx jullie zijn geweldig!

Als iemand nog meer weet alvast bedankt en geef vAnavond even reactie :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:09

Jaah Francis, die bedoelde ik! Cool dat iemand er ook ervaring mee heeft!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:17

Ja, was erg leuk, ontzettend schattig huisje en leuke omgeving. Wij waren er in mei, dan is er in de omgeving nog niet heel erg veel 'extra's' te doen zeg maar, maar op de terugweg van de kust ben ik wat door de binnenlanden gereden en kwamen we in een klein dorpje op een rommelmarkt terecht, harstikke leuk (niet een voor toeristen georganiseerde 'broccante markt' die je later in't seizoen ook veel hebt daar maar echt gewoon zo'n dorpsrommelmarkt. Veel leuker dus :D ) en ik houd wel van mooie stadjes e.d. kijken dus Montreuil is dan erg leuk met z'n oude citadel (zeker de moeite waard om een kaartje voor te kopen als je daar van houdt!) maar ook de rest van de binnenstad is leuk. Fressin zelf is bijna niks, maar het ligt vlak bij Hesdin en daar kun je goed boodschappen doen en uit eten enzo... da's een groot dorp zeg maar...
Ik vond het er erg leuk, zeker voor een korte break en ik denk dat ik ook nog wel es terug ga als ik weer een paard heb want de omgeving is ook erg mooi om te rijden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 09:24

Dank jullie wel allemaal. Dat van die bokker lijkt ons prachtig. We gaan vanavond alles uitzoeken.

Als iemand nog een sugestie heect horen we dat graag

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:36

Niemanf meer?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 08:35

charissiej schreef:
Ik ben met mijn vriend naar Chantilly geweest! In een kasteel! Heel mooi stadje/dorp met een paardenmuseum en prachtige kastelen. Met de trein was het 30 minuten naar Parijs,dus daar zijn we ook een dagje geweest. Ik vond het super romantisch, en een prachtige omgeving!

Zucht ik ook! Mijn droomplekje, helaas maar 3 dagen te boeken (en dat was in onze ogen al heeeeel erg duur |( ) heeeeel misschien dat we 1 a 2 nachtjes daar verblijven maar daar zitten we nog over te twijfelen.

Mirjamsel schreef:
Ik ben 3 weken in een mooi kasteel geweest in Normandië. Je hebt daar ook je eigen keukentje enzo. Het heet Chateau Le Val in Brix. Strand is in de buurt en leuke dorpjes heb je ook :) Alleen is een auto wel handig, weet niet of je met de auto gaat?

Hier zijn wij allebei erg enthousiast over, we hebben al gemaild of er plek is en voor het kostenplaatje. Zou je misschien nog meer kunnen vertellen over de omgeving en hoe je het daar beleefd hebt! Misschien een tip kwa eten of bezoeken?
Denk dat dit het gaat worden!

@Gamblerscup en Francis: We hebben gekeken op de website en het bevalt ons zeker, alles wat we wilden behalve dat we een 35 km moeten rijden voor we bij het strand zijn. En daar voldoet het kasteel in Brix (chateau Le Val) wel aan. Dus deze valt dan af.
Maar is zeker weten erg mooi daar :D

Verder nog iemand iets?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:44

Ach, 't is misschien 35 km. rijden maar in een ontzettend mooie omgeving met schattige mini-dorpjes, mooie natuur, landerijen en bossen... Ik vond het absoluut geen bezwaar, maar goed, als je er meer een strandvakantie van wilt maken is 't idd wat 'ver'...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:00

Nou we zijn er uit. We konden niets vinden wAt en aan onze verwachtingen voldeed en ook nog eens beschikbaar was in de datums dat wij wilde gaan. Dus we gaan naar mallorca met het vliegtuig.

Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal. En wat mij betreft mag er een slotje op