[Kamperen] De mooiste plekjes in Europa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

[Kamperen] De mooiste plekjes in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 12:46

Komende zomer gaan wij (vriend&ik) weer lekker op pad met de tent. Hoewel de planning is om naar Frankrijk te gaan (Annecy & Lac de Chalain), houden we even een slag om de arm wat betreft het weer. Mocht dat beroerd zijn, dan willen naar Slovenië en vervolgens richting Wenen trekken.

We vertrekken over 4 weken, voor de bouwvak dus, en verwachten we nergens te hoeven reserveren. In principe kunnen we dus een dag voor vertrek nog beslissen wat het wordt, en zal dat vooral van het weer op dat moment afhangen :j

Nu ben ik al in redelijk wat landen geweest in Europa en heb ik al een hoop moois gezien, maar er zijn ongetwijfeld nog veel meer prachtige plekjes die we kunnen overwegen. Wie weet hebben jullie bokkers wel tips voor plaatsen/gebieden die we zeker moeten onthouden. De enige eisen die we hebben zijn:

* max 1100 kilometer rijden vanaf Rotterdam
* enig vermaak in de buurt (in de vorm van een mooie stad, maar ook watervallen bijv)
* niet al te toeristisch

En de belangrijkste eis is vooral dat het een natuurlijke en groene omgeving moet zijn. We zijn dol op bergen, rivieren, meren, bossen. Dat verklaar ook wel waarom we Slovenië als optie hebben, maar ook 2 meren in Frankrijk. In die richting willen we eigenlijk kijken.

Alle landen zijn wat ons betreft het overwegen waard, mits het dus niet te ver rijden is en aan onze eisen voldoet :)

We zijn benieuwd!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:07

Frankrijk: Gorges du verdon. Ben ik een paar keer geweest, erg mooi!

Oostenrijk: Salzburgerland / hohe tauern, ga ik volgende week heen!

snoeppapier

Re: [Kamperen] De mooiste plekjes in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 20:45

Wat toevallig, wij hadden vorig jaar een rondreis door Frankrijk gepland met als locatie Gorges du Verdon, herkende het aan de plaatjes op google :)) We nemen 'm absoluut mee in de planning, mogelijk willen we steeds zuidelijker gaan zakken als het Frankrijk wordt :j

En ook Salzburg ben ik bekend mee, geweldig, die bergen :+:

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:09

Vorig jaar zijn we in de Cevennen geweest, ik vond het daar prachtig!!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:51

Langres en meer van anasie (weet niet hoe je het schrikft :P )

Veel plezier.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:01

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:21

Meer van Annecy bedoelde je denk ik? Die staat al op de planning, prachtige plek :+:

Ben inderdaad (vooral als kind) in Frankrijk geweest, maar altijd gekampeerd en dus eigenlijk geen ervaring met hotels :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:24

en hoe zit het met scandinavie? die kant al eens op geweest?
het is daar ook zo prachtig! :))

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:52

We hadden in december nog plannen om naar Noorwegen te gaan, dromen we ook van :+: Maar is tegelijkertijd ook vrij prijzig, en we willen toch echt wel 3 volle weken weg én lekker kunnen genieten.

Noorwegen staat dus zeker op de planning, maar dan in een jaar waarin we niet al de nodige andere vakanties gehad/gepland hebben :))

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:47

Ja die bedoel ik. Ik ben er nog nooit geweest maar mijn vader is jarenlang buitenlands chauffeur geweest dus hij weet wel hele mooie plekjes :) dat andere plekje dat ik zei al naar gekeken?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:31

Meld mij ook even, als Frankofiel :+
Gorges du Verdon is absoluut prachtig, zeker in de bloeitijd van de lavendel.
Ardeche is ook fantastisch, alles komt daar samen, de Provence, de Vaucluse, Cevennen, Ardeche en Languedoc.
Mijn vriend en ik houden ook niet van die grote commerciele campings. Wij zijn een aantal keer geweest op http://www.la-vallee-verte.com, een prachtige groene camping aan een riviertje. Ze hebben een terrasgedeelte met prachtig uitzicht en een iets vlakker gedeelte vlakbij het riviertje. Is met tent niet zo handig, je moet dan wel veel plassen van het stromende water :+
Het plaatsje La Roque sur Ceze is schilderachtig mooi en op loopafstand, je loopt langs Les Cascades du Sautadet, heerlijk om in af te koelen
Avignon, de Ardeche, de Mont Ventoux, Pont du Gard zijn allemaal makkelijk te bereiken met de auto.
Plaatsje Aigueze heeft de tijd stilgestaan.
Het is op 1080km van Schiedam, zou voor jullie nog iets korter zijn.

Mocht je andere tips willen? Roep gerust!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:36

Ik ben ook een Frankrijk-liefhebber, maar we hebben ook al regelmatig Italië aangedaan. Wat wij erg leuk vonden om naartoe te gaan, was het Lago di Bracchiano, zo'n 30 km bij Rome vandaan. Mooie omgeving en met de trein kun je zo naar Rome!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 11:46

Fanneke: wat een geweldige tips :):) _/-\o_ Heb even gegoogled op die plaatsen en wow, dat is dus echt helemaal wat we zoeken! Vind de camping er ook prachtig uitzien, die ga ik zo even aan m'n vriend laten zien.

Wat zijn jouw ervaringen wbt het weer in de Ardeche en bij Gorges du Verdon? Ik weet wel dat het in Annecy heel mooi kan zijn, maar ook behoorlijk kan spoken en dat regen soms dagen blijft hangen rond de bergen :j

@Kleinvosje: wij zijn toevallig in 2008 in Rome geweest en zo zeker nog eens terug willen, maar dan inderdaad op een camping in de buurt. Het is alleen voor dit jaar echt te ver rijden, heb even gekeken, is dik 1600 km. We willen echt maximaal 1100km moeten rijden :)

@Anne-mieke88: Langres zag er ook erg leuk uit idd, al mag het ons nog wel wat bergachtiger en ruiger :))

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:18

Het weer in de Ardeche is over het algemeen perfect, het kan soms flink onweren. Toevallig zijn we net 2 weken terug en het was niet zo heel best. Daarvoor altijd heerlijk 25-30 graden.

Vanuit die camping organiseren ze ook kano dagtochten, echt een aanrader!

Gorges du Verdon weet ik eigenlijk niet, toen wij er waren was het 25 graden, heerlijk.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:25

Scandinavie qua prijs om te kamperen valt reuze mee. En de natuur is echt mooi. Ik ben 4 jaar geleden met de kinderen ( 3 ) en hond naar Denemarken gereden, waar ik de overtocht via Grena naar Varberg heb gemaakt.
Heb de eerste nacht in de buurt van Gotenborg gekampeerd. Verder een aantal nachten meer noordelijk. Ik ben daarna via Oslo, Lillehammer en weer terug naar Oslo bijna een week door noorwegen gereden en via Zweden weer terug naar de veerboot. Ik was in totaal voor 15 dagen; rond de 1500 euro kwijt incl. overnachtingen, brandstof en eten. Heb ook met de kinderen musea etc bezocht. Ik heb wel een beetje gelet op wat ik uitgeef, maar ik ben maar alleen en heb een wat krapper budget. Oh en het aantal km wat ik gereden heb is in totaal 3000 km.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:38

Ik heb en rondtrektocht gedaan in de Cevennen een paar jaar geleden. Heb er enorm van genoten. Destijds een stuk van een aantal GR's gevolgd, maar vooral die van Stephenson. Ik heb toen niet gekampeerd maar ben tussen Gites d'Etappes gaan wandelen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 22:32

De planning is, zolang het weer mooi blijft, rond :)
We doen eerst 5 dagen Annecy aan, trekken dan naar Moustiers Ste Marie bij Gorges du Verdon voor 6 dagen en vervolgens naar Vallon Pont d'Arc (Ardeche) voor 10 dagen.

Hebben al een lijst met mooie campings en al een hoop ideeën om te gaan zien, zeker in de Ardeche. Annecy ben ik bekend en gaan we ook echt de highlights doen die ik ken van mijn jeugd. In de omgeving van Gorges du Verdon hebben we wel wat bezienswaardigheden, maar misschien zijn er nog dingen die erg de moeite waard zijn?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:17

weet niet hoe actief jullie zijn, maar de wandeltocht door de gorges du verdon is een enorme aanrader, is echt een prachtige wandeling.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:55

Scandinavie valt als kampeerland alles mee hoor!
Buiten dat je er wild ( en dus gratis) mag kamperen, zijn de kleinere campings ook niet duurder dan in Nederland, en zeker goedkoper dan Frankrijk.
Er zijn er meer dan genoeg, je kunt lekker op de bonnefooi rondtrekken en zien waar je strandt.
Zolang je niet rookt of alcohol drinkt, vallen de prijzen van de boodschappen erg mee hoor!
De natuur is er overweldigend! Vooral 'savonds op zoek gaan naar wild is echt gaaf! Watervallen, fjorden en meren te over...

Maar aan de andere kant, gaan we zelf dit jaar voor het eerst naar Frankrijk, vanwege de zon "garantie" .
Dus wil ik direct van de gelegeheid gebruik maken; is de Gorges du Verdon de moeite om 130 km voor om te rijden?
En kun je daar ook op de bonnefooi rondreizen zonder te reserveren?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 11:16

Goed om te horen eponine dat het dus best meevalt in de kosten, dan blijft Scandinavië echt een goede optie voor volgend jaar :j

Wat betreft Gorges du Verdon/Provence: wij blijven daar max. een dag of 5, hebben namelijk niet het idee dat we ons daar weken kunnen vermaken. Willen daar inderdaad gaan wandelen, naar Lac Saint Croix, een lavendelfeest in Avensole en naar Riez en denken dan toch wel de hoogtepunten gehad te hebben. Of je in Gorges du Verdon zonder reserveren rond kunt reizen weet ik niet, ik neem aan dat wandelen gewoon kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:10

heb in het zuiden gezeten 30km van bergerac. de mensen hebben paarden en kan je altijd op rijden , op een kwartiertje zit je in het dorp. tegen gasten waren ze aardig tegen personeel niet. heette geloof ik Le Petit Paradis.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:22

Hier ook een Frankofiel :D
In de buurt van de Gorges du Verdon en Ardeche heb je ook Avignon, heerlije stad. En zuidelijker de Camargue, mooie natuur. Nimes is ook een leuke stad met Romeinse Arena. Uzes heerft een leuke markt, dacht op zaterdag. Vaison la Romaine leuk oud plaatsje, voor slecht weer het kasteel van Grignan of rondleiding door een van de wijnhuizen. Het aquaduct van de Romeinen, ben de naam zo even kwijt. De Auchan van Avignon op het centre commercial bij de snelweg met z'n 85 kassa's :wow:

en verder is er een boek '1000 plekken in Frankrijk' zeker een aanrader.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:33

Hey bom :wave:

Wij gaan altijd op de bonnefooi, je kunt tenminste weg als het niet leuk is of het weer slecht. Ook bij Gorges du Verdon zijn we zonder reserveren geweest.
Nu gaan wij voornamelijk in het voorseizoen met de acsi, dan sta je voor €15.00 per nacht, inclusief plaats, electriciteit obv 2 personen. Dit is op een 4 sterren camping!

De plaatsjes die bom noemt hierboven, zijn geweldig. In juni is Grignan een must, is net een ansichtkaart zo mooi met de lavendel.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:42

Wat is een acsi? :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:54

Acsi is een organisatie die van die dikke boeken samensteld waar alle campings in staan. Ze hebben ook een kleiner boekje, 8 euro uit m'n hoofd, daarin staan iets van 1500 campings in heel europa waar je voor 15 euro per nacht kunt staan, wat Fan ook zegt. Kijk andetrs maar 'ns op www.campingcard.nl dan zie je het ook.

Wij maken ook veel gebruik van de campingcheques, deze moet je vooraf kopen maar daarvoor geld ook hetzelfde, 1zg euro, 2 personen, auto en kampeermiddel, electra en water. En vaak 4-sterren. Www.campingcheques.nl

Krijg zin om weer te gaan :o Zeker met dit geweldige weer :roll: