Ravelijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Ravelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 12:15

Ik zie net reclame op tv voor de nieuwe atractie in de afteling.
Wie is er al geweest en wat vonden jullie ervan? *\o/*

mbkaatje

Re: Ravelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:47

Ben er nog niet geweest, maar ik lees wat wisselende verhalen. Ook begreep ik dat de voorstelling pas weer op bepaalde punten is aangepast om de show duidelijker te maken en beter te laten verlopen. En dat heeft geholpen.

Dit jaar ben ik nog wel van plan om heen te gaan. Zelf ben ik niet zo van de shows, maar het theater is zo mooi gemaakt dat ik dan toch wel wil gaan kijken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:52

Normaal ben ik ook inderdaad niet van de voorstellen, maar dit lijkt me echt wel iets! Doet me ook terugdenken aan het land van ooit!

Ik wil zeker ook gaan zien, maar misschien even wachten dan zijn alle puntjes op de i gezet!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:05

Ja precies, ik had ook al niet zo'n haast!

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:10

Afgelopen 2 maanden 2 keer naar de Efteling geweest :o en 2 keer geprobeerd de show te zien. De eerste keer was het de keuze tussen droomvlucht of kaarten reserveren. Toen hebben we maar voor droomvlucht gekozen. De tweede keer hadden we wel ruim van tevoren gereserveerd, maar bleek dat je een speciale reservatie moet maken voor mensen die slecht ter been zijn >;) Dat staat dus ieniemienie op de paal waar je je kaarten reserveert . Poging 2 dus ook mislukt -O-
Ik ben dus ook wel benieuwd of het wat is....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:14

Wat een pech! Hopelijk derde keer goede keer! Nu weet ik wel dat ik zeker kaarten moet reserveren!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:49

Ik ben ook heel benieuwd! Niemand die ons er war over kan vertellen?

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:49

Ravelijn was voor ons een tegenvaller.
Wel mooie kostuums en een mooie entourage. De show was onduidelijk. Er werd nauwelijks gesproken maar meer met lichaamstaal gedaan. Ook de stunts met de paarden vond ik wat amateuristisch. Heel jammer, alles is aanwezig om er een spektakel van te maken maar voor ons was het het net niet.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:54

Ik vond het idee achter de show heel goed. Maar het uitwerken ervan heeft nog wel wat aanpassingen nodig. Er gebeurt heel veel tegelijk op het veld, en het verhaal is idd soms onduidelijk. Maar de decors en kostuums zijn prachtig!
Het is wel echt een show voor kinderen tussen de 6-10 jaar vond ik.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:30

Ik ben er vorige week geweest. Vond er zelf niks aan vond het alleen leuk om naar die geweldige paarden te kijken. Jongetje van 6 jaar voor mij was wel erg bang dus voor de kleine kinderen is het 'leuk'! Snapte niet echt iets van het verhaal, erg warrig.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:29

Raveleijn, een ontzettende tegenvaller!

Is gepresenteerd als enorme show waar ontzettend veel gepompt is, maar ze 'vergaten' er even bij te zeggen dat de helft van het geld is gegaan naar het gebouw erachter, dat zijn namelijk kantoren.

Dan de show, ik ben erbij geweest tijdens de Try-Out voor abonnementhouders, dus 1 van de allereerste shows, en jeetje wat was dat slecht.... Snapte geen bal van het verhaal, was niet bekend met de serie en ook niet met het boek.
Op de tribune hangen grote tv schermen die ze in het begin gebruikte om het verhaal uit te leggen, later heeft Paul van Loon een stukje ingesproken. En nu komt er voor de show een acteur op die het verhaal uitlegt.

Verder is het allemaal nog wat amateuristisch... Heb al vaker gezien dat ze ruiters niet zo stevig op de paarden zaten, een ruiter een keer flink zien vallen op zijn nek. En van vrienden gehoord dat er wel vaker ruiters zijn gevallen. In het begin deden ze nog wel eens kunstjes, staan op de paarden, ernaast hangen, en dan in galop langs de tribune. Dit doen ze nu niet meer.
Het begin was vrij spetterend, de binnenkomst van de paarden, in galop.. Tegenwoordig komen er 3 ruiters met 2 paarden de ring in, 1 ruiter staat met een been op elk paard, in stap, hierdoor is de snelheid er ontzettend uit.
En de muziek is juist zo spetterend op dat moment!!

De enige kunstjes die ik de paarden nu nog wel eens zie doen is op een opstapje staan en steigeren. Er was 1 paard die ook een compliment kon en kon liggen, dit zie ik helaas nooit meer gedaan worden!

De andere dieren die gebruikt worden, de raven, de valk en de uil, moeten ect nog getraind worden en hebben een eigen wil. Heb al eens een uil in het publiek zien zitten, maar ook de raven vliegen wel eens bij het Wapen (het restaurant) naar binnen, en heb ook de valk wel eens een paar rondjes zien vliegen ipv braaf terug te gaan..

Dan al niet te spreken over de storing die de draconicon (draak) en het podium hebben...

Sja, ik geniet erg van de entourage en de muziek, die is werkelijk waar geweldig. :D

Voor degene die het verhaal niet begrijpen, dit is het ongeveer zoals ze het in de show uitleggen. (heb zelf het boek dus ook niet gelezen)

Er komen 5 ruiters voor in het verhaal: Thomas (rood/vuur), Maurits (groen/hout), Joost (bruin/aarde), Lisa & Emma (blauw en paars/ water en metaal, maar weet niet wie wie is :o). Er is een graaf, Olaf Grafhart, die vervloekt is, en hij terroriseert zijn volk. Zijn vrouw Halina, probeert het volk te helpen waar ze maar kan. Olaf zijn oude raadsheer, Samuel (is blind gemaakt door de graaf) en zijn dochter Samira leiden het verzet tegen de graaf.
Halina probeert het volk te redden en stuurt daarom 5 raven, naar het 'heden' om de 5 ruiters te halen, die Raveleijn moeten bevrijden.
Tijdens de strijd moeten ze het opnemen tegen de Graffer en/of wachter (De graffer is een soort vogel, kostuum is momenteel kapot), en de Draconicon, een 5 koppige draak, die gemaakt zijn door Olaf Grafhart.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:42

Heb de show gister gezien en vond hem ook erg tegenvallen. Een ruiter knalde keihard tegen een muur aan en vond de vogels eigenlijk erg zielig. Die zaten aan kettingen vast en probeerde continue weg te vliegen. Wij zaten in het voor de mindervaliden en daardoor bekijk je eigenlijk de achterkant van de show en dan snap je het verhaal eigenlijk helemaal niet. Van de 5 ruiters was er eentje die een beetje stevig zat. De rest stuiterde flink rond. Dat was overigens de enige die haar paard in de goede galop had. Vond het trouwens wel tof toen er iemand op een soort snowboard achter ging en een paar rondjes om de "draak" ging.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:24

Waarom zouden ze er op letten of ze in de goede galop zitten, het is geen dressuurbak ofzo, paarden lopen ook gewoon te sterren kijken :P

De vogels, sja, blijven dieren, maar heb het idee dat die nog steeds niet gewend zijn aan het publiek. Vooral de uil(en) zijn vaak erg onrustig.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:12

ben er vorige week geweest.. maar vond het geen hoogstandje dan heb je zo show dan kun je wel wat speciaals doen.
had echt bedacht die komen de bak in galopperen maar nee in een rustig handgalopje ;)

en met de vogels doen ze niet veel jah de raven vliegen naar de stoel en dan weer weg.

Mag van mijn meer show in maar dit heb ik al met mijn nicht besproken haha die werkt er en die zou het door geven want was niet de enige

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:41

Ach die show is al zo vaak veranderd.. Ze zijn nog steeds continu aan het proberen wat nu de beste aanpak is.
Iedere week is de show anders..

Er worden enquetes gehouden (althans de 1e weken), directie van de Efteling leest mee op fansites enz...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:06

Dat van die kantoren had in idd ook gezien als je door die raampjes kijkt zie je ineens mensen lopen. :=
Maar voor de rest wel onwijs mooi gemaakt!

Het verhaal vond ik ook niet zo maar vond het wel leuk om naar te kijken!
En voor die kleintjes is het helemaal super.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:13

Ik heb de show vandaag gezien en ik vond het op zich ook niet zo veel bijzonders.....
De plaatsen voor de minder validen vind ik ronduit slecht, die mensen zien toch geen bal vanaf daar.....
Wij zaten wel goed recht voor de draak zeg maar....
Het was wel leuk om te zien maar eigenlijk alleen omdat ik naar die fries zat te kwijlen :D
Lijkt me wel erg leuk om daar te werken, lekker een beetje rond galloperen :D
Het gebouw op zich en de plek waar ze rijden ziet er wel heel erg mooi uit!
Ik denk dat als je over een jaartje de show nog eens gaat kijken het misschien heel anders zal zijn omdat ze steeds dingen bij zullen leren.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:50

Ik ben er ook pas geweest en ik moet zeggen dat het mij ook wat tegen viel.
Het idee met die draak vond ik echt mooi gemaakt, alleen er gebeurde aan onze kant iets maar ook aan de andere kant wat ik dus weer niet kon zien. Er waren zeg maar 3 verhaallijnen tegelijkertijd waardoor ik het ook niet echt kon volgen. De paarden kwamen ook een beetje ja amateuristisch om het zo maar te zeggen. Sowieso 1 paard kregen ze bijna niet vooruit en dat vond ik jammer. Er kwam ook een uil bij, alleen die hebben ze de hele voorstelling niet gebruikt dus die vond ik nogal overbodig. Verder vond ik het wel leuk dat je met de personen op de foto kon en ze ook wel aandacht besteedde aan de kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:23

Vreselijk, echt zonde van mn tijd. Ik heb hem nu 3 keer gezien (met 3 mensen geweest die hem nog niet gezien hadden) en hij was 3 keer anders...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:45

:= Ben eigenlijk stiekem blij dat ik niet speciaal ben gegaan. Het was eigenlijk een reden om te gaan, maar nu ik dit lees zal ik het toch uitstellen. Spijtig eigenlijk het had iets heel speciaal kunnen zijn.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:16

Zelf vond ik het erg goed, verhaal was totaal niet duidelijk maar ruiters konden wel degelijk gave dingen, naast het paard hangen en stunts uitvoeren. Een paard kon steigeren, was ook leuk voor het effect.