Barcelona: Barcelonacard? Bus turistic?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Barcelona: Barcelonacard? Bus turistic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 08:00

We hebben gisteren een lang weekend Barcelona geboekt. We gaan in september 4 dagen naar deze prachtige stad!! :D
Nu lezen we veel over de barcelonacard en de bus turistic, maar we komen er niet helemaal uit wat nou handig (en leuk) is om te doen.
Vlak bij het hotel zit een emtrostation en een treinstation, heel handig dus voor de reis vanaf het vliegveld en naar het centrum. Maar zo'n barcelonacard voor 4 dagen kost 34,20 pp. Je hebt dan gratis openbaar vervoer, waaronder metro, stadsbus, trein. Maar volgens mij niet de bus turistic? Iemand een idee wat de metro kost als je losse kaartjes koopt? Of is de barcelonacard echt veel voordeliger?
Dan heb je nog de bus turistic: dat kan je voor 1 of 2 dagen doen. Er is een stop vlak bij ons hotel, dus dat is wel heel handig. Er is erg veel te zien op de verschillende routes, dus ik denk dat 2 dagen wel erg leuki is. Of is dat te lang?
Iemand die wat overzicht kan scheppen voor me? :7

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:30

Ik ben ondertussen alweer een poos terug naar Barcelona gegaan. Wij hebben er zelf voor gekozen om niet met de bus turistic te gaan maar gewoon zelf overal heen te gaan met het openbaar vervoer, omdat we het leuker vinden om gewoon zelf alles te ontdekken ipv met zo'n bus, dat is een beetje een persoonlijke keuze denk ik =)
Als ik het me goed herinner was het ongeveer 2-3 euro voor een los kaartje voor de metro. Bus hebben wij bijna nooit genomen, met de metro is alles goed te doen en als het mooi weer is (en dat hadden wij ^^) is het ook wel eens lekker om een eindje te wandelen.
Je hebt trouwens ook speciale bussen van het vliegveld naar de stad, ik kan er nu alleen even niet meer opkomen hoe die heten iets met lucht ofzo. Maar daar heb je dus ook superveel ruimte in voor bagage, heel handig. Was ook niet heel duur dacht ik (10 euro retourtje ofzo) en ze hebben een hele hoop stopplaatsen in de stad.
edit: aerobus, zo heet die bus tussen de stud en luchthaven =P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 11:39

De aerobus heb ik inderdaad ook gezien, maar aangezien de trein bijna voor het hotel stopt, leek dat me handiger. Kost maar 2,30. Moet nog ff kijken waar die aerobus stopt, maar dat moet wel heel gunstig zijn, wil dat de moeite waard zijn.
Een stuk wandelen vind ik ook best lekker, maar vaf ons hotel naar het centrum is ruim een half uur, dat doe je ook niet iedere dag heen en terug.

Fangio

Re: Barcelona: Barcelonacard? Bus turistic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:44

Ja, wij zaten zelf niet in de buurt van een treinstation, dus voor ons was de aerobus handiger, maar de trein is ook wel sneller denk ik. Zelfde als met de metro die is ook heel snel, verkeer in barcelona kan best druk zijn en dan is de bus wel veel langzamer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:51

wij hebben wel de bus turistic genomen 2 dagen. Dat was echt heel leuk om de stad zo te zien. ALs je met de metro gaat, mis je zoveel moois. Er is ook met de koptelefoon uitleg over de gebouwen etc. Ik vind het een aanrader.

Wij hebben ook een helicoptervlucht gemaakt in Barcelona. Helemaal super over de stad en het stadion. Genoten.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:54

Bus Turistic! Rode en blauwe route.
Gewoon uitstappen wanneer je wilt. Aanraders: Camp Nou (ook als je niet van voetbal houdt) en Parc Gruell.
Leuke van de bus is dat wij het ook nog eens by night hebben gedaan. Dus de laatste bus nemen en lekker blijven zitten, dan zie je alle bezienswaardigheden in het avondlicht! Erg mooi.
Veel plezier, Barca is fantastisch!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 12:13

Thnx voor de tips :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:23

Los kaartje voor de metro kost 1.45. Je kunt ook 10 kaartjes kopen voor 8 euro.
Die touristenbussen vind ik enorm duur, het is loeidruk bij de opstapplaatsen en je hebt het 'probleem' dat er telkens megaveel mensen uitstappen bij een toeristenplek.

Mijn vriend en ik zijn er vorige week geweest voor 5 dagen. Wij hebben alles gelopen muv van camp nou terug naar la rambla. Nu zijn vriend en ik beide gewend om te lopen, maar ik vond het zeker goed te doen!

Aerobus heeft maar 4 haltes. Weet niet waar je zit, maar in ieder geval universitee en playa catalunya. Check ook al bij aankomst van welke terminal je vertrekt ivm de aerobus. Aerobus is 5.10 voor een enkeltje.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 21:34

Had al gezien dat aerobus niet dicht bij ons hotel stopt, en de trein wel, dus het wordt de trein :)
Alles lopen gaat hem voor mij niet worden, dus ik denk dat we 1 dagje bus turistic doen, de rest doen we dan wel met de metro en lopend.