Leuke vakantie met 3 kinderen gezocht!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Leuke vakantie met 3 kinderen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:32

Hallo,

Wij gaan dit jaar met drie kinderen op vakantie met auto, caravan en tentje.
Nu vind ik er niks aan om een week op dezelfde camping te vertoeven en hebben we ook niet echt een heel ruim budget.
We willen eigenlijk wel om de twee dagen een stukje verder trekken.
Wat is een leuke en low budget methode die leuk is voor de kids en ook voor ons?
Waar kunnen we het beste naartoe? Wat voor campings kunnen we het best naartoe?
De kinderen zijn 9, 7 en 6 jaar oud.

RelarDevi

Re: Leuke vakantie met 3 kinderen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:41

Ik zou bij jezelf te rade gaan of je eigen kinderen dat trekken ook leuk zouden vinden? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat als kind leuk vond. Op camping maak je 'vrienden' en het minst leuk daaraan is dat je afscheid moet nemen.
Ik zou een leuke camping uitzoeken met een omgeving waar je veel kan doen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 00:04

We gaan het dit jaar proberen, aangezien een vakantie met twee chagrijnige ouders die na een dag of 3-4 al lang uitgekeken zijn op die drukke r*tcamping ook niet alles is. :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:01

Een camping heoft niet per se groot en druk te zijn. Je zou ook kunnen kijken voor boerencampings o.i.d. Vaak is er in de omgeving veel te doen. Fietsen mee.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:04

Denk je aan het buitenland of wil je in Nederland blijven?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:08

Lekker op zoek gaan naar de wat rustige familiecampings?! De kids (6 en 9) van ons zijn woest als ze na 14 dagen op de camping afscheid moeten nemen van zowel nederlandse of franse kinderen. Waarom doe je niet 2 campings aan in 2 weken? Heb je toch variatie en kunnen jullie en de kids nog een beetje aan rust toekomen ook. Er zijn genoeg campings met speeltuintjes en zwembad/strand in de buurt, meer heb je toch niet nodig, naast een beetje mooi weer :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 21:37

Het wordt trekken, sowieso, we blijven 3 dagen hooguit op 1 plek en dan weer verder. Ik zit zelf te denken om via de Ardennen af te zakken naar Frankrijk en dan de kleinere boerencampings te pakken. :) Ik zeg maar zo, beter zo op vakantie, dan helemaal niet op vakantie. Bovendien willen ze zelf ook graag naar het buitenland en ik zie het niet zitten om een hele dag met de kids in de auto te zitten, dan liever in etappes. :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:14

Wellicht kan je hier iets mee http://www.kleinecampingsinfrankrijk.nl/index.html. Mijn ervaring is dat onze kinderen helemaal geen 'groot' vermaak nodig hebben. Water (riviertje, meertje, beekje, klein zwembad) en vriendjes doen al snel genoeg. Als er al iets van animatie is dan in de vorm van klimmen, abseilen, met boot rivier af e.d.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:00

Wanneer gaan jullie? Wij gaan altijd in de mei vakantie en nu de laatste 2 weken van de grote vakantie, ook noorden, dus dat zijn de allerlaatste weken van alle grote vakanties. Dan kun je het boekje van de ASCI-card kopen en betaal je 12, 14 of 16 euro per nacht per camping (incl. warm water, stroom, kampeer en 2 volw.) en er staan er een heeeeeeeleboel in. In heel Europa. www.campingcard.nl

Zoiets is er ook maar dan in chequevorm, www.campingcheques.nl. Deze moet je van te voren aanschaffen (15 euro) en dan is het ook hetzelfde als boven. Wel minder campings die hieraan meedoen maar wel de ervaring dat de campings van beter kwaliteit zijn.

Verder is mijn ervaring dat wij na een dag of 5 genoeg krijgen van de camping, voordat er kids waren, gingen mijn man en ik altijd met een tentje weg en stonden we ook maximaal 3 tot 4 nachten op een camping. Nu iets langer met de caravan. Een ander speeltuintje met zwembad is ook vaak weer een reden om te verkassen bij ons. In de mei vakantie hebben we 5 dagen in noord frankrijk gestaan, toen 6 dagen in zuid frankrijk en toen weer in 3 dagen via luxemburg naar huis. kids hebben zich prima vermaakt en geen 1 keer kregen we te horen dat ze niet wegwilden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:52

Ik ben inmiddels ook zelf op zoek en lid geworden van de SVR, dus we gaan voor de kleinere campings en de boerderijcampings. :) Ik stippel een mooie trek 'tocht' uit waarbij we 2-3 nachten op een camping blijven en dan weer verder gaan. :) Ik vind jullie tips super, ga me er even in verdiepen. Wij zijn overigens gebonden aan de bouwvak (noord)...